Societatea Gealan, liderul pietei romanesti de profile din PVC pentru ferestre si usi cu geam termoizolant, se implica in regenerarea urbana, informeaza un comunicat al companiei. In acest sens, conducerea firmei Gealan a decis sa sustina proiectul initiat de Asociatia Zeppelin si revista Arhitectura, denumit Magic Blocks. Acesta presupune reabilitarea complexa a cartierelor de locuinte realizate pana in anul 1989, tinandu-se cont de toate aspectele, de la cele sociale si economice, pana la problemele tehnice. Obiectivele proiectului urmaresc analiza starii curente a imobilelor rezidentiale multietajate din Bucuresti (edificate in intervalul anilor 1950-1989), dezvoltarea unor principii care sa stea la baza strategiilor urbane, arhitecturale, economice si legislative pentru cartierele respective, precum si initierea unor proiecte si programe-pilot, cu sprijinul administratiei centrale si locale. "Suntem incantati sa fim partenerii unui program de regenerare urbana, mai ales ca 70% dintre locuitorii Bucurestiului traiesc in blocuri construite inca din perioada socialista si, in ciuda acestui fapt, nu exista, deocamdata, strategii viabile pentru a sustine o reabilitare complexa. In momentele dificile, caracterizate prin recesiune, este important sa avem abordari proactive, responsabile si sa ne implicam in viata comunitatii", a declarat Aurel Vlaicu, director general al Gealan Romania. "Impreuna cu partenerul sau, Izotec Group, in perioada 21 septembrie - 31 decembrie 2009, societatea Gealan deruleaza o alta actiune de acest gen, in judetele din zona Moldovei. Astfel, in cadrul unei campanii promotionale, Gealan Romania si Izotec se angajeaza sa returneze clientilor banii pentru tamplaria achizitionata, daca blocul (respectiv apartamentul acestora) este inclus, in termen de 12 luni de la cumpararea ferestrelor, in programul national de reabilitare termica", se mai arata in comunicat. In ceea ce priveste campania denumita "Reabiliteaza-te singur, Izotec iti da banii inapoi", conducerea societatii producatoare de tamplarie termoizolanta sustine ca estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor din 2009, ca urmare a acestei metode de promovare. "Foarte multi proprietari au asteptat includerea imobilului in care locuiesc in cadrul programului guvernamental de reabilitare termica, fara ca acest lucru sa se intample. Altii se afla, inca, intr-o stare de expectativa, desi a devenit tot mai clar ca, in lipsa unor fonduri ample alocate din bugetul de stat, proiectele cofinantate nu se vor putea derula pe scara larga, iar in contextul actual este necesara incurajarea procesului de achizitie individuala a tamplariei. Astfel, ca urmare a campaniei promotionale, proprietarii apartamentelor din orasele Moldovei beneficiaza chiar din aceasta iarna de reducerea costului cu incalzirea (dupa montajul de ansambluri Izotec), evitand pierderile de energie termica, pe fondul intarzierii aplicarii programului initiat de autoritatile centrale si locale. In regulamentul campaniei se precizeaza ca suma rambursata catre client este cea pe care acesta a platit-o, conform contractului incheiat intre cele doua parti. Consideram ca actiunea de promovare este cu atat mai justificata cu cat, potrivit unui calcul referitor la timpul necesar inlocuirii tamplariei existente cu ansambluri termoizolante la toate imobilele multietajate date in folosinta pana in anul 1989, rezulta ca se impune o perioada de peste 20 de ani, in conditiile in care ar fi suficiente fonduri disponibile in bugetul de stat. Ne dorim relansarea activitatii in domeniul reabilitarii termice si acesta a fost principalul motiv pentru care am decis sa devenim prima companie de profil care a demarat un program special pentru impulsionarea pietei", a subliniat Ovidiu Rusu, director general al Izotec Group. Societatea Gealan Romania este subsidiara din tara noastra a renumitului grup german Gealan Fenster Systeme GmbH. Compania a fost infiintata in anul 1997, avand ca obiect de activitate, in prima faza, comercializarea produselor marca Gealan, iar din 1999 a lansat productia unor sortimente pe plan local. In prezent, Gealan Romania detine o cota de piata de aproximativ 30% si are cea mai mare notorietate in Romania pe piata ferestrelor din PVC. Gealan colaboreaza cu 600 de firme partenere in Romania, livrandu-le acestora componentele si tehnologia necesare productiei de ferestre termoizolante din PVC. Totodata, furnizeaza profile si catre pietele din Bulgaria, Republica Moldova si Germania. Societatea Izotec Group (unul dintre principalii colaboratori ai Gealan Romania) distribuie ansamblurile proprii din PVC in 19 judete din intreaga tara, avand contracte de colaborare cu peste 150 de firme. Produsele sunt disponibile si la export, prin intermediul partenerului Izotec - Italia. Capacitatea medie de fabricatie este de 800 ferestre si usi pe zi, dar in sezonul de varf pot fi realizate chiar 900 de ansambluri pe zi. Informatii suplimentare, la www.gealan.ro sau www.izotec.ro (C.D.)
|