Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
04 Nov 2009 11:30
|
In opinia conducerii firmei Urban C&O, intregul an 2009 a stat sub semnul scaderii activitatii pe segmentul de tamplarie termoizolanta, abia in ultimul trimestru resimtindu-se o oarecare revigorare, dar nu la nivelul sectorului de utilaje, ci mai mult in ceea ce priveste livrarile de profile si feronerie. "Aceasta situatie este oarecum explicabila, data fiind decizia multor producatori de a-si restrange investitiile, pe fondul diminuarii drastice a incasarilor. De altfel, se poate afirma ca, in prezent, cei mai multi fabricanti au capacitatile de executie utilizate la un nivel foarte redus, din cauza restrangerii severe a cererii. Cu toate acestea, au mai fost semnalate cazuri punctuale in care managementul unor mari companii a luat decizia continuarii programelor de dezvoltare, un exemplu edificator in acest sens fiind cel al societatii Aplast, care a achizitionat recent un centru de prelucrare marca Schirmer. Este primul astfel de utilaj pe care il livram in Romania, acesta asigurand o capacitate de procesare de 175 unitati de fereastra/schimb. Desi rezultatul nu se situeaza la inaltimea asteptarilor noastre, continuam promovarea marcii respective, fie si numai pentru a oferi pe piata locala un echipament cu grad ridicat de performanta. In ceea ce priveste activitatea de service, consemnam si aici scaderi importante, explicatia fiind data de nivelul scazut de exploatare a masinilor. De aceea, este probabil ca, la sfarsitul exercitiului financiar curent, atunci cand vom face bilantul, sa constatam ca rezultatele aferente lui 2009 reprezinta cel mult o jumatate din cele obtinute in anul anterior. O posibila cale de redresare sau, la extrema, de limitare a pierderilor ar fi si aceea de comercializare a utilajelor pe care le recuperam de la debitorii care nu reusesc sa-si achite creantele. Totusi, nici aceasta nu constituie o solutie miraculoasa, intrucat numarul cazurilor in care suntem nevoiti sa aplicam astfel de masuri extreme este scazut. In consecinta, singurele strategii din cadrul mixului de marketing unde am putea opera imbunatatiri au ramas cele ale distributiei si promovarii. In acest sens, am pus deja bazele unui magazin online, prin intermediul caruia vom comercializa un volum important de consumabile, venind astfel in intampinarea solicitarilor de optimizare a sistemului de mentenanta si service. Speram ca metoda respectiva sa contribuie intr-o masura insemnata la redresarea vanzarilor, intrucat este clar ca, pentru companiile specializate in fabricatia/distributia de echipamente costisitoare si sofisticate, reluarea cresterii economice va depinde direct de relansarea productiei si va fi decalata de acest moment printr-un interval absolut necesar acumularii de rezerve pentru investitii", a declarat Catalin Polivanov, director executiv al Urban C&O Informatii suplimentare, la www.u-r-b-a-n.ro (O.V.S.)
|