Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
26 Aug 2009 11:30
|
In opinia managerilor firmei Novocom Consult, pana in luna octombrie a anului 2008 piata de constructii si cea a tamplariei termoizolante au fost favorizate de contextul economic, dar imediat dupa aceasta perioada au inceput sa apara primele simptome ale crizei economice. "Efectele schimbarii s-au resimtit si in prima jumatate a lui 2009, vanzarile diminuandu-se cu 40%-50% fata de intervalul similar din 2008. Estimam ca, pana la finalul exercitiului financiar curent, bransa furnizorilor de materiale de etansare, adezivi si spume poliuretanice se va relansa la cote foarte mici. Pentru limitarea efectelor recesiunii, companiile din domeniu pot aplica mai multe masuri, cum ar fi: livrarea produselor doar pe baza comenzilor ferme si in urma achitarii unui avans, reducerea termenelor de plata, optimizarea productiei si a vanzarilor prin reducerea stocurilor de materii prime si promovarea modelelor pentru toate segmentele de utilizatori. De asemenea, consideram ca sunt foarte importante investitiile care se efectueaza in vederea imbunatatirii serviciilor prestate, contribuind la scaderea cheltuielilor. In ceea ce ne priveste, fondurile pentru expansiune vor fi destinate extinderii echipei de vanzari si dezvoltarii parcului auto propriu, pentru o acoperire optima a ariei vizate. Dintre dificultatile pe care le-am intampinat in ultima perioada, am putea mentiona: rulajul deficitar al lichiditatilor, accesarea greoaie a creditelor si nesiguranta/intarzierea platilor efectuate prin instrumente bancare. Consideram ca aceste probleme se vor semnala si in continuare, pana in momentul in care bancile de pe piata romaneasca vor aplica o metodologie mai flexibila la acordarea creditelor de finantare/investitii. Principalele categorii de sortimente pe care le oferim in prezent sunt constituite de gama de adezivi NovoBond (65% din comenzi) si etansantii/spumele poliuretanice Novofoam (20% din total), pana la finele lui 2009 fiind preconizata o majorare cu aproximativ 5%-10% a nivelului comercializarii de adezivi NovoBond. Totusi, este posibil sa inregistram o scadere de circa 17% a cifrei de afaceri din 2009, fata de cele peste 2,4 milioane de euro inregistrate in 2008 (in conditiile in care, in primul semestru a.c., am avut vanzari de 0,8 milioane de euro)", a declarat Nemes Pal, director general al Novocom Consult. Informatii suplimentare, la www.novocom.ro (Camelia Pantel)
|