Grupul Veka AG traverseaza criza economica actuala in conditii de siguranta deplina, in Germania, Franta si Italia consemnandu-se chiar cresteri ale rulajelor, in comparatie cu 2008. "Cel mai bine din acest punct de vedere se pozitioneaza divizia din Germania, care a raportat o majorare cu 6% a cifrei de afaceri. Nici in alte state din Europa, cum ar fi Belgia, Olanda, Luxemburg sau Elvetia, nu se consemneaza o situatie nefavorabila, in zonele mentionate volumul vanzarilor mentinandu-se la un nivel constant. Referitor la subsidiara autohtona, datele pe care le detinem pentru primele 9 luni ale anului in curs arata o scadere a livrarilor cu 30% fata de intervalul similar din 2008, dar speram ca aceasta pondere sa se diminueze la 25%, pana la incheierea exercitiului financiar curent. Astfel, daca se realizeaza o analiza la nivelul intregului concern, se poate afirma ca scaderea globala nu este ingrijoratoare si poate fi surmontata relativ rapid. Revenind la situatia din Romania, trebuie mentionat ca, in ultima perioada, au aparut o serie de disfunctionalitati, multe dintre acestea fiind favorizate si de criza economica. De exemplu, piata a fost invadata de produse avand caracteristici complet necorespunzatoare, promovate la preturi extrem de scazute. La prima vedere, o asemenea ofensiva ar fi putut parea devastatoare pentru o companie ca a noastra, a carei strategie este fundamentata exclusiv pe ideea de calitate maxima. Totusi, dupa cum am constatat rapid, intregul proces s-a intors in favoarea Veka, intrucat clientii au avut ocazia sa compare direct ofertele si sa se convinga de diferentele existente, revenind instantaneu la optiunea care le oferea cele mai mari garantii. Alte probleme cu care ne confruntam sunt reprezentate de intarzierile la plata creantelor. Desi exista presiuni din partea producatorilor, termenul stabilit de Veka Romania este de 30 de zile - 45 de zile (in cazuri exceptionale). Singurele masuri pe care le putem lua sunt cele traditionale, respectiv consolidarea parteneriatelor existente, marirea stocurilor (prin care se asigura castigarea unor licitatii unde sunt impuse termene scurte de executie), oferta unor programe profesionale de consiliere pe segmentele de vanzari si, mai ales, de ofertare. De asemenea, incercam sa facilitam participarea companiilor colaboratoare la programul national de reabilitare termica, pana in prezent avand rezultate palpabile in Bucuresti, Videle, Cluj-Napoca si Timisoara. Consideram ca dezechilibrele vor mai continua o perioada, cel mai probabil fiind ca procesul de reluare a cresterii pe segmentul de tamplarie termoizolanta sa demareze din luna iunie 2010, dupa finalizarea framantarilor politice si relaxarea practicilor de creditare practicate de principalele institutii bancare locale. O alta caracteristica pe termen mediu va fi cea de agregare a pietei, in sensul disparitiei micilor producatori sau transformarii acestora in firme specializate in montaj. De altfel, un asemenea curent a inceput deja sa se manifeste, dar o amploare considerabila o va capata abia dupa finalizarea crizei. Noi ne pastram optimismul, propunandu-ne ca in 2010 sa recuperam o mare parte din pagubele produse de criza. Imbucurator este faptul ca, in ceea ce priveste produsele premium, avem un succes neasteptat in Romania, la sistemele Alphaline 90 consemnand o majorare a vanzarilor cu 150% fata de 2008. In acelasi timp, se observa si o modificare substantiala a raportului dintre profilele albe si cele infoliate care a ajuns la nivelul 60% - 40%, fapt care indica o schimbare substantiala a comportamentului de achizitie al clientului autohton. Data fiind pozitia noastra puternica in sectorul produselor de inalta performanta, acest lucru constituie un imbold pentru depunerea de eforturi si mai mari in sensul consolidarii si cresterii cotei de piata", a declarat Alexandru Oancea, reprezentant marketing si PR al Veka Romania. Informatii suplimentare, la www.veka.ro (O.V.S.)
|