DECEUNINCK: Crestere de 6,7% a vanzarilor din primul trimestru |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Iun 2010 15:01 |
![]() Sucursala din Turcia – cea mai profitabila
Analizand structura vanzarilor la nivel zonal, conducerea grupului din Hooglede-Gits (Belgia) a indicat faptul ca situatia acestora este diferita, in functie de fiecare regiune in parte. In consecinta, la formarea cifrei de afaceri din trimestrul intai, filialele Deceuninck din Europa de Vest (exclusiv Germania) au avut un aport de 49,2 milioane de euro (-1% fata de perioada similara a anului anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 26,1 milioane de euro (-8%), in timp ce subsidiara din Turcia si cea din SUA au avut venituri de 21,2 milioane de euro (+51,2%) si de 12,7 milioane de euro (+23,8%). Referindu-se la conditiile specifice pietelor in cadrul carora Deceuninck isi desfasoara activitatea, directorul executiv al corporatiei a explicat ca "in vestul Europei, scaderea de 1% s-a datorat impactului nefavorabil al ajustarii pretului produselor. Cu toate acestea, in Franta si Italia livrarile s-au optimizat, in Belgia situatia a fost stabila, principalele probleme fiind consemnate in Spania si, mai ales, in Marea Britanie (unde incasarile au ajuns la un nivel minim istoric). In aproape toate tarile din regiune, vanzarile au fost sustinute de diversele programe guvernamentale care presupun instalarea de tamplarie cu eficienta termica sporita. Zona Europei Centrale si de Est, unde s-a inregistrat cel mai pronuntat declin, s-a confruntat cu un sezon rece prelungit. Practic, cu exceptia filialei din Federatia Rusa, toate celelalte subsidiare au consemnat pierderi. Incepand cu luna martie, a avut loc o reluare timida a livrarilor, iar ratele favorabile de schimb valutar pentru zlotul polonez, coroana ceha si in cazul rublelor au avut un impact pozitiv asupra afacerii. In Turcia, veniturile Ege Profil (exprimate in euro) s-au majorat cu 51,2%, pe baza unei cresteri sustenabile a cererii atat pe piata locala, cat si la export. Deceuninck isi consolideaza pozitia in acest stat, ca urmare a implementarii unei strategii axate pe cerintele specifice clientului final. In Statele Unite ale Americii, sporirea de 23,8% a vanzarilor subsidiarei (exprimate in euro) a fost sustinuta puternic de facilitatile fiscale acordate pentru imbunatatirea eficientei energetice a imobilelor, prin norma americana de reabilitare si reinvestire (programul ARRA). Valabil pana la finele lunii decembrie a.c., proiectul derulat de autoritatile de la Washington presupune inlocuirea ferestrelor existente cu altele noi, performante".
***
Cu 2.816 angajati, din care 690 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are 35 de subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 75 de tari din intreaga lume. Tehnologia de baza utilizata de companie consta in fabricarea profilelor din PVC si a materialelor compozite Twinson. Procesul de productie, derulat la inalte standarde de calitate si performanta, presupune si executia de accesorii (garnituri), laminarea PVC-ului, utilizarea sistemului patentat de nuantare Decoroc etc. In anul 2009, cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 506 milioane de euro, in scadere fata de 2008, cand s-au consemnat venituri de 630 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|