DEN BRAVEN: Vanzari de 150 milioane de euro pe piata din Romania |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Mai 2010 19:08 |
Adrian State (51 de ani);
Functia/firma: director general Den Braven Romania;
Studii: Facultatea de Utilaj Tehnologic pentru Constructii;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul izolantilor profesionali;
Hobby: arte plastice, literatura, muzica, film.
Grupul Den Braven - Olanda este lider mondial in productia si comercializarea de izolanti profesionali. Compania a fost infiintata in urma cu 35 de ani de Kees Den Braven, iar in prezent, holdingul include 11 unitati de fabricatie, amplasate in Europa, America si Africa. Distributia se realizeaza in 25 de state ale lumii, prin filiale proprii si in alte 100 de tari, prin intermediul dealerilor. Reprezentanta din Romania a fost inaugurata in anul 1997, avand ca activitate principala comercializarea pe plan national, precum si in Republica Moldova. Dezvoltarea subsidiarei autohtone a fost accelerata, in prezent firma deservind peste 7.700 de clienti directi. In 2007 a fost deschisa, in localitatea Buftea, prima fabrica de spume poliuretanice din regiune, Den Braven consolidandu-si, astfel, prima pozitie pe piata de profil din Romania. In continuare, este prezentata opinia directorului general al societatii, Adrian State, cu privire la istoricul firmei si la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu.
- Cum a evoluat cariera personala in cadrul companiei Den Braven Romania?
- Am fost angajat in urma unui interviu ce a presupus si un test pe care l-am dat pentru ocuparea postului de director national de vanzari. Am avut aceasta functie timp de 3 ani, din ianuarie 1998 pana in aprilie 2001. In acel moment, dupa deschiderea sediului din soseaua Chitila, am fost desemnat in calitate de director general si administrator al companiei. Ulterior, principalul obiectiv a fost constituit de recladirea echipei Den Braven Romania, pornind de la trei valori fundamentale: leadership prin performanta in vanzari; adevar in toate relatiile interne si externe; fidelitate fata de companie si clientii sai. La putin timp dupa aplicarea acestor principii, am primit prima dovada a corectitudinii optiunii noastre, un studiu al pietei de bricolaj realizat in acel an confirmandu-ne faptul ca reusisem sa obtinem cele mai bune rezultate din domeniul respectiv. Se poate spune ca am reusit sa transform, astfel, forta proprie de vanzari intr-un model de performanta si dedicatie. O dovada in acest sens este reprezentata de pozitionarea, in anul 2006, pe primul loc in cadrul grupului, din punct de vedere al vanzarilor, raportate la populatia tarii si la Produsul Intern Brut, din circa 100 de tari din intreaga lume in care compania Den Braven a derulat activitati comerciale, pe locul 4 fiind clasata filiala noastra din Republica Moldova.
- Precizati obiectivele prioritare ale perioadei care a urmat.
- Tintele pe care ni le-am propus au fost multiple, fiind atinse in totalitate: achizitia celor mai performante programe software, care au fost puse la dispozitia echipei de vanzari, a departamentului contabil si a celui de productie; cresterea continua a cotei de piata; pastrarea pozitiei de lider national in domeniu. Cel mai important moment din intreaga activitate desfasurata in toti acesti ani a fost reprezentat de hotararea proprietarului companiei de a investi in Romania pentru constructia fabricii de spuma poliuretanica de langa Bucuresti, desi initial se intentiona amplasarea acestei unitati in Ungaria. Aceasta deoarece, spre deosebire de autoritatile romane, statul maghiar oferea facilitatea compensarii a 50% din valoarea investitiei, in momentul inceperii productiei. Decizia de a investi in Romania a fost rezultatul rugamintii pe care i-am adresat-o personal lui Kees Den Braven, cu ocazia vizitei intreprinse de acesta la filiala noastra, in iulie 2006. Cu toate ca suma alocata a fost mai mare fata de cea estimata in proiectul initial (peste 12 milioane de euro), satisfactiile obtinute ulterior au fost deosebite. Astfel, s-a demonstrat faptul ca aceasta decizie a fost corecta, bazandu-se pe performanta echipei Den Braven Romania, pe calitatea managementului si pe increderea in acesta. Actiunea din anul 2007 a fost urmata de alte investitii, de circa 5 milioane de euro, destinate extinderii productiei de spuma poliuretanica, achizitiei de utilaje si tehnologie de fabricatie de hot-melt si lansarii productiei de spuma poliuretanica rigida. In total, valoarea sumelor alocate in Romania in perioada 2007 – 2009 este de aproape 20 de milioane de euro, asigurandu-ne, conform aprecierilor specialistilor din domeniu, cel mai inalt nivel tehnic si de siguranta din Europa.
- Cum s-a dezvoltat afacerea in urma acestei actiuni?
- In prezent, lucram cu 240 de angajati, iar din punct de vedere logistic, detinem 10 filiale in Romania si una in Republica Moldova, avem 12 depozite cu o capacitate totala de stocare de peste 10.000 de paleti, iar transportul se realizeaza prin intermediul a peste 150 de autovehicule (din care 100 de autoutilitare si 3 autocamioane). Cifra de afaceri din intervalul 2001 - 2009 a fost de aproximativ 150 de milioane de euro, din care - numai in ultimul exercitiu financiar incheiat - s-au inregistrat circa 30 de milioane de euro. De asemenea, produsele fabricate in Romania sunt exportate cu succes in 30 de tari de pe 4 continente. Un lucru important de mentionat este acela ca avem peste 150 de etichete private, din care 27 in Romania. Toate aceste date indica - in modul cel mai explicit cu putinta - faptul ca decizia de investitie Den Braven in Romania, luata in urma cu 4 ani, a fost incununata de succes.
- Descrieti, pe scurt, activitatea productiva pe care o desfasurati in prezent.
- Unitatea are in dotare doua linii tehnologice de productie spuma poliuretanica (exista posibilitatea de punere in functiune si a celei de-a treia instalatii), avand o capacitate planificata pentru 2010 de peste 13,5 milioane de unitati (din care 80% se vor livra la export). Referitor la productia de hot-melt, in acest moment pot fi fabricate 800 tone/an (din care 50% pentru export). De asemenea, o directie de dezvoltare importanta este aceea de promovare a sistemului de izolare cu spuma poliuretanica bicomponenta rigida a diverselor lucrari de constructii. Data fiind pozitia strategica pe care o avem in prezent si datorita faptului ca suntem singurii producatori din Romania si din aceasta zona a Europei, consideram ca investitia constituie o oportunitate de a ne consolida cota de piata actuala. Principalii beneficiari vor fi clientii actuali, care vor achizitiona produsele la pret de producator. Sistemul de termo-fono-hidroizolare, va fi disponibil in Romania, dupa obtinerea agrementului tehnic, ce este programata pentru luna mai a.c.
- Ce directii include strategia de dezvoltare aferenta urmatorului interval de timp?
- Pe termen scurt si mediu ne vom orienta spre dezvoltarea afacerii din Romania. Acest deziderat va fi realizat prin: continuarea introducerii de produse noi (destinate atat aplicatiilor in constructii, cat si in alte domenii); cresterea exportului produselor fabricate in Romania; executia de sisteme performante, promovate la preturi competitive (care sa corespunda cerintelor partenerilor nostri); imbunatatirea permanenta a calitatii serviciilor oferite, prin mentinerea certificarii sistemului de management al calitatii, conform ISO 9001 pentru productie si distributie - atestare obtinuta prin TÜV Rheinland. De asemenea, ne propunem sa consolidam, in perioada urmatoare, departamentul de vanzari. Nu in ultimul rand, avem ca obiectiv prioritar atragerea de specialisti in merchandising sau alte servicii, care vor deveni indispensabile odata cu extinderea activitatii. Speram ca toate aceste masuri sa contribuie rapid la obtinerea rezultatelor propuse.
|