Estimari optimiste inaintate de reprezentantii AGC FLAT GLASS Romania |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Mai 2011 13:29 |
Compania AGC Flat Glass Romania este subsidiara locala a unuia dintre cei mai mari producatori si distribuitori de sticla float, la nivel international. Cu o cifra medie de afaceri in valoare de aproximativ 13 miliarde USD, compania japoneza Asahi Glass Corporation (AGC) s-a impus pe piata mondiala in acest domeniu. Reprezentanta din tara noastra este subordonata sucursalei AGC Glass Europe, cu sediul central in Bruxelles. In cele ce urmeaza, directorul general AGC Flat Glass Romania, Dragos Matei, isi expune opinia cu privire la evolutia acestui domeniu de activitate in perioada de recesiune si la perspectivele de redresare pe termen scurt.
Cum s-a finalizat anul 2010 din punct de vedere al cifrei de afaceri realizate in Romania?
AGC a avut aceleasi rezultate ca si clientii sai, fiind evident ca anumite cresteri au fost posibile doar in cazul firmelor mici sau celor care de-abia au patruns pe o piata. La nivel de grup, in 2010, in Europa s-au consemnat majorari de circa 10%. In Romania, am inregistrat in aceeasi perioada o diminuare a vanzarilor de circa 10%, diferentiata in functie de tipul de produse. Am remarcat o polarizare a cererii, in sensul ca unii cumparatori se orienteaza preponderent in functie de pret, insa exista si o parte importanta a investitorilor care solicita vitraje de inalta calitate. Pentru 2011 luam in calcul mai multe scenarii, rezultatele fiind strans legate de evolutia economica si chiar politica a Romaniei. In varianta optimista, anticipam o majorare a vanzarilor de 7%.
Care au fost principalele dificultati intampinate in derularea activitatii?
Problemele specifice AGC sunt legate de dificultatile pe care le intampina partenerii sai. In principal, este vorba de intarzieri la incasarea creantelor pentru produsele livrate, inclusiv de la autoritatile publice. Pentru a echilibra situatia, incercam sa promovam un mix de marketing complet, respectiv sa oferim elemente vitrate de o calitate tot mai buna, la un pret competitiv, disponibile pe cat mai multe canale de distributie. Trebuie mentionat ca, desi a fost un an greu, bugetul AGC pentru cercetare-dezvoltare a depasit 300 milioane de euro, iar pentru 2011 acesta a fost suplimentat. Rezultatul este vizibil, concernul lansand recent mai multe produse inovatoare, in timp ce altele urmeaza sa fie propuse colaboratorilor in intervalul imediat urmator. Din aceasta categorie fac parte: gama Stopray, cu un coeficient de transfer termic de 0,9 W/mpK (obtinut in urma utilizarii vitrajului in structura unui geam termoizolant realizat din doua foi de sticla), care poate ajunge la doar 0,5 W/mpK in cazul sortimentelor triple; Sun Ewat - panouri fotovoltaice integrate in fatade sau ferestre; Lacobel T, reprezentand un model de sticla vopsita securizabila, care constituie un produs revolutionar pentru domeniul nostru de activitate.
Mentionati cateva proiecte importante pentru care AGC a livrat sticla in 2010.
Obiectivele de mare anvergura au fost, cu siguranta, mai putine in 2010, majoritatea proiectelor incluzand fatade cortina cu suprafete de maximum 2.000 mp. Printre cele mai importante lucrari pentru care am livrat produse, se afla Biblioteca Nationala din Bucuresti (circa 30.000 mp de sticla Sunergy Green, cu grosimi de 8 mm si 10 mm), Nusco Tower (circa 10.000 mp sticla Stopray Vision 50T), proiectul Palas din Iasi si sediul Hidroelectrica Piatra Neamt. Reluarea cresterii in domeniul constructiilor pe parcursul lui 2011 este, cu siguranta, posibila, insa aceasta depinde de o serie de factori politico-economici, precum si de strategia de creditare a institutiilor financiare. Pentru moment, numerosi beneficiari au reluat studiile privind dezvoltarea de noi proiecte, ceea ce ne face sa fim destul de optimisti.
|