GEPLAST: Decizie de reorganizare a activitatii in doua divizii |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 24 Feb 2012 09:16 |
Laurentiu Guriencu (33 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, Geplast;
Experienta profesionala: 7 ani in vanzari, in sectoarele de constructii si tamplarie termoizolanta.
Strategia manageriala pe care intentioneaza sa o aplice conducerea companiei Geplast in acest an, presupune reorganizarea activitatii in doua divizii (arhitecturala si produse de baza), ceea ce implica o mai buna specializare a personalului. Decizia respectiva a fost luata pentru a raspunde intr-un mod cat mai operativ noilor solicitari ale beneficiarilor, formulate pe fondul crizei economice. O alta intentie in ideea dezvoltarii este aceea de a accesa noi piete, in tarile invecinate Romaniei. In acest sens au fost efectuate si vor urma sa fie implementate mai multe investitii care vor sustine proiectul de expansiune.
-Descrieti evolutia financiara a firmei din ultima perioada.
-In 2011, am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 11 milioane de euro. Pentru anul in curs, vizam obtinerea unei majorari cuprinse intre 5% si 7%, ce poate surveni ca urmare a aplicarii programelor de investitii proprii, precum si a noii organizari.
-Cum se structureaza oferta proprie?
-In oferta noastra se regasesc produse destinate bransei de tamplarie termoizolanta (paneluri din PVC/aluminiu), solutii pentru fatade ventilate, precum structuri (inclusiv din aluminiu) si finisaje (din materiale compozite, ceramica, lemn, inox sau cupru). Pe langa acestea, furnizam placi din policarbonat (celular, compact si corugat) si materiale pentru piata de productie publicitara. Materiile prime sunt importate si provin de la importante firme de profil, printre marcile promovate aflandu-se 3A Composites, Parklex sau Argeton (destinate fatadelor), Pentomax, RBB Aluminium sau Stadur pentru tamplarie din PVC sau aluminiu, precum si Kömmerling, Kaysersberg sau Ropro, in cazul productiei publicitare.
-Care sunt solicitarile beneficiarilor din punct de vedere calitativ?
-Derulam activitati de distributie directa, pe plan national, prin intermediul unei echipe impartite in 12 depozite zonale. Pentru intervalul urmator, avem in vedere accesarea si dezvoltarea afacerilor in tarile invecinate, cum ar fi Bulgaria, Serbia, Ungaria sau Ucraina. Beneficiarii nostri din acest moment se impart in doua categorii: cei care doresc sa aiba rezultate maxime cu investitii minime – si care, din pacate, sunt inca destul de multi – si cei care solicita materiale de calitate, analizand temeinic ofertele. Investitorii sunt conditionati de bugetele alocate, care sunt destul de mici, influentand calitatea/durabilitatea modelelor solicitate. In aceste conditii, o schimbare care a influentat bransa este reprezentata de scaderea preturilor la produsele finite, ce a modificat si caracteristicile ansamblurilor, la fel ca si anumite sisteme finite.
-Caracterizati dinamica actuala a pietei, evidentiind perspectivele pe termen scurt.
-Pe segmentul de piata in cadrul caruia ne derulam activitatea au fost observate conditii extrem de dificile in ultimul timp, insa, pentru perioada urmatoare, sunt cateva semnale pozitive ce ar putea fi fructificate. Unul dintre acestea ar fi acela ca la o parte dintre proiectele suspendate in anii anteriori ar putea sa se reia lucrarile. In ceea ce priveste obiectivele finantate din fonduri publice, implicarea in cadrul acestora este relativ riscanta, furnizorii de profil avand facturi neincasate inca din perioada de varf a acestui tip de investitii, respectiv din anul 2008. Consideram ca fiecare firma din bransa poate influenta evolutia pietei, printr-un management eficient al afacerii, precum si printr-o atentie mai mare acordata conceptului de „lucru bine facut”.
|