GMVA: Investitiile cu fonduri europene, benefice pentru domeniul IT |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 21 Iul 2010 10:45 |
Compania GMVA - Bucuresti, infiintata in anul 2000, este specializata in furnizarea de software, precum si in asigurarea de consultanta, respectiv intocmirea proiectelor pentru numeroase domenii, printre care si cel al tamplariei termoizolante. Astfel, se comercializeaza un program pentru ferestre/usi din lemn, PVC si aluminiu, care coordoneaza activitatile de productie, ofertare, consumuri, comenzi, gestiune a stocurilor, comanda numerica a utilajelor de productie si programare a livrarilor. Directorul executiv al firmei prezinta, in cele ce urmeaza, situatia actuala a acestui domeniu, oferind, in acelasi timp, mai multe detalii referitoare la evolutia GMVA.
Gabriela Marcu, director executiv al GMVA: „Anul trecut a fost foarte dificil pentru piata de tamplarie termoizolanta si, implicit, pentru furnizorii de produse si servicii IT specifice. Segmentul de piata pe care activam a fost afectat in mod direct, in primul rand de reducerea semnificativa a numarului de firme care au investit in linii complete de productie ce permit comanda numerica, iar in al doilea rand, de reticenta managerilor firmelor mici/medii de a investi anumite sume in automatizarea proceselor de ofertare/productie. Din punctul nostru de vedere, anul 2010 nu se deosebeste, in linii mari, de cel precedent. La nivelul companiei noastre, clientii sunt, reprezentati, preponderent de firme ce realizeaza proiecte cu fonduri europene, investind, simultan, in programe de ofertare/productie sau in extinderea facilitatilor aplicatiilor deja achizitionate. In ceea ce priveste situatia sectorului specific de activitate la nivel european, am remarcat ca situatia difera de la o zona la alta. De exemplu, partenerii nostri din Polonia indica faptul ca 2009 a fost un an foarte bun si estimeaza, de asemenea, ca 2010 se va situa la cel putin acelasi nivel. Colaboratorii din Franta si Germania nu sunt la fel de multumiti de rezultatele financiare proprii insa nu sunt ingrijorati de situatia in care se afla. Desi Bulgaria se afla aparent intr-o situatie similara cu a Romaniei, semnalele pe care le avem de la clientii nostri din aceasta zona sunt mult mai optimiste, intrucat firmele medii inca mai fac investitii in retehnologizare. In ceea ce ne priveste, pentru a ne putea mentine pozitia pe piata, intrucat in intervalul imediat urmator nu identificam o revenire a acestui segment de activitate, am optat pentru diversificarea produselor, si am asigurat, in continuare, servicii de consultanta tehnica gratuita pentru toti beneficiarii. In 2009, am consemnat o diminuare a vanzarilor cu aproximativ 40% fata de anul 2008, iar pentru anul in curs estimam o usoara majorare, datorata, in principal, unor investitii importante desfasurate de clienti implicati in derularea de proiecte realizate cu fonduri europene”. |