HOPPE AG: Sisteme inovatoare prezentate la Nurnberg |
Furnizori de sisteme Publicat de Simona Ene 05 Mai 2010 08:00 |
Mihai Teodorescu (33 de ani);
Functia/Firma: director national de vanzari, Hoppe Romania;
Studii: Facultatea de Constructii Civile, Industriale si Agricole, Universitatea din Bucuresti;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul constructiilor civile, 6 ani in marketing-vanzari;
Hobby: sporturi de iarna (schi, patinaj), ciclism, motociclism.
Holdingul Hoppe AG este specializat in productia de silduri, manere si sisteme de siguranta pentru tamplaria din PVC, lemn stratificat si materiale compozite (lemn-aluminiu). Concernul detine unitati regionale de productie in Elvetia, Franta, Spania, Marea Britanie si SUA. Filiala din Romania a fost inaugurata in anul 2004, la Brasov, prin intermediul acesteia fiind asigurata gestiunea comenzilor si consultanta de specialitate pentru partenerii autohtoni. Printre expozantii din cadrul la evenimentul de specialitate Fensterbau/Frontale organizat la Nürnberg, a fost prezenta si compania Hoppe AG. La targ au fost prezentate noile serii de manere (marca New York), precum si modele destinate montajului rapid la usile de interior din lemn. Recent, firma a lansat o serie inovatoare de manere din otel, aluminiu, alama si inox, utilizate pentru usile de intrare. Inovatia in cazul manerelor de usa consta in metoda de prindere a acestora, nefiind necesara utilizarea uneltelor pentru montaj. Pentru a se contura o imagine completa a evolutiei societatii de-a lungul celor peste 6 decenii de activitate, sunt prezentate, in cele ce urmeaza, cateva consideratii referitoare la activitatea Hoppe pe plan mondial si in cadrul reprezentantei interne.
Fondatorul societatii, Friedrich Hoppe, a pus bazele companiei cu acelasi nume in anul 1949, stabilindu-se intr-o zona cu traditie in domeniul fabricarii sistemelor de inchidere (localitatea Heiligenhaus – Germania). Trei ani mai tarziu, a fost infiintata compania specializata in productia seturilor de feronerie pentru echiparea usilor, in 1954 sediul companiei fiind relocat la Stadtallendorf, langa Marburg, unde nivelul competitiei era mai redus. In urmatorii doi ani a fost inaugurata prima filiala Hoppe la Bromskirchen, concomitent cu patrunderea pe piata din Italia, prin intermediul fabricii de la Schluderns (Tirolul de Sud). Strategia de dezvoltare a lui Friedrich Hoppe s-a axat pe accesarea pietelor din domeniul sistemelor de inchidere aflate in plin proces de dezvoltare, obiectivul concretizandu-se prin consolidarea imaginii firmei si prin majorarea vanzarilor in ritm sustinut. In 1971 a fost inaugurat punctul de lucru/centrul de vanzari din Mustair – Elvetia, care 12 ani mai tarziu a devenit biroul international pentru comercializarea produselor promovate de Hoppe. Cea de-a doua unitate de productie – specializata in realizarea sistemelor de inchidere din alama - din regiunea Tirolul de Sud a fost data in folosinta in anul 1972, avand sediul in localitatea Saint Martin. Totodata, pentru sustinerea acestei noi specializari, in fabrica din Stadtallendorf a fost instalata o linie tehnologica noua. Pana la utilizarea poliamidei in productia de serie a manerelor au mai trecut 15 ani, acestea fiind realizate in cadrul unitatii din Laas (Italia). Hoppe AG a reusit sa acceseze piata britanica in anul 1988, inaugurand un centru de vanzare in orasul Wolverhampton. Un an mai tarziu, compania de origine germana s-a extins la nivel mondial, prin preluarea unei firme specializate din Fort Atkinson (Wisconsin, SUA). Ca urmare a modernizarii complexului din Stadtallendorf, din anul 1995, la gama de produse promovate de Hoppe au fost adaugate sistemele de inchidere din otel-inox, iar din 1997 filiala din America de Nord a demarat procesul de fabricatie pentru piata din SUA. Conducerea holdingului s-a schimbat recent, in anul 1992 Friedrich Hoppe incredintand afacerea celor doi fii ai sai, Wolf Hoppe si Cristoph Hoppe. Acestia sunt responsabili, in prezent, de administrarea grupului, presedinte unic al Hoppe AG fiind Wolf Hoppe, in timp ce unitatile din Elvetia si Italia sunt administrate de Christoph Hoppe. Astfel, in pofida dimensiunii grupului, legaturile optime la nivel managerial dintre centrele logistice faciliteaza atat comunicarea, cat si gestiunea afacerii.
Scadere usoara a activitatii Hoppe in 2009
"In ultima perioada, conditiile de piata s-au modificat foarte mult. Astfel, in timp ce in urma cu 5-6 ani pe piata autohtona existau numerosi producatori locali de tamplarie ce puteau fi incadrati in categoria companiilor de tip IMM, in prezent firmele mari tind sa-i acapareze pe acestia. Una dintre solutiile posibile pentru firmele de tip IMM ar putea fi implicarea in activitati de fabricare a produselor atipice/speciale, pentru a se diferentia de marii producatori. Schimbarile din climatul economic al ultimilor doi ani au avut repercusiuni majore asupra marjelor de profit ale tuturor agentilor economici. Avand in vedere contextul economic actual, este absolut necesar sa evaluam corect situatia pietei, astfel incat sa mentinem activitatea reprezentantei Hoppe din punct de vedere al profitabilitatii. Situatia mondiala negativa a economiei, ce a avut efecte nedorite asupra comenzilor Hoppe, s-a observat cel mai bine in anul 2009, cand am inregistrat o diminuare cu 15% a vanzarilor fata de anul precedent. Referitor la veniturile din 2010, ne propunem atingerea nivelului consemnat anul trecut - in ceea ce priveste numarul seturilor de manere - respectiv comercializarea a 1,2 milioane de unitati. Deoarece pe piata autohtona nu au mai existat perioade in care sa asistam la scaderi masive ale livrarilor, este dificil de previzionat durata acestei conjuncturi nefavorabile. O problema care se va agrava in intervalul urmator este constituita de lipsa lichiditatilor. In aceste conditii, in 2010, strategia de marketing a societatii noastre se axeaza pe consolidarea relatiilor cu partenerii de afaceri (SEA, VBH Romcom, Trading Stress, Bitt-Bau, Schachermayer, Profine Romania, Gealan Romania etc.), vizand obtinerea celor mai bune rezultate posibile in circumstantele existente", a declarat Mihai Teodorescu, director national de vanzari al Hoppe Romania.
O relansare a pietei depinde de economia internationala
Activitatea de distributie a companiei Hoppe se desfasoara prin intermediul partenerilor, cei mai multi dintre acestia fiind societati multinationale care au incheiat contracte de colaborare de lunga durata. "Principalul atu al produselor pe care le promovam este constituit de varietatea gamei de sisteme de inchidere, manere, repere de siguranta, silduri etc., acestea fiind destinate instalarii la orice tip de usa sau fereastra. Paleta sortimentala cuprinde sisteme din diferite materiale, precum alama, otel-inox, aluminiu sau PVC, permitand montajul in functie de tipul ansamblurilor termoizolante. Strategia de dezvoltare a companiei a impus asocierea numelui firmei cu ideea de ecologie, toate modelele fiind executate in conformitate cu exigentele privind protectia mediului. Toate aceste caracteristici tehnice, impreuna cu garantia de functionare de 10 ani, fac din produsele Hoppe o marca a calitatii. Strategia de dezvoltare a societatii noastre pe termen lung consta in majorarea ponderii produselor pe piata autohtona. Concret, incercam sa atingem un volum triplu fata de cel actual de vanzari intr-o perioada maxima de trei ani. Aplicarea acestei strategii va fi posibila dupa o analiza realista a pietei si in urma luarii unor masuri corespunzatoare atat in ceea ce priveste introducerea noilor produse specifice, cat si sprijinul acordat direct partenerilor. Consider ca relansarea activitatii pe plan intern depinde strict de contextul economic international", a incheiat managerul Hoppe Romania.
|