INTERPLAST ROM: S-a inaugurat reprezentanta din Chisinau |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 26 Oct 2011 16:31 |
Dan Helesteanu (37 de ani)
Functia/Firma: director general, Interplast Rom;
Experienta profesionala: 9 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Interplast Rom, filiala autohtona a grupului Interplast (din Turcia), a derulat anul acesta mai multe programe de investitii. Dintre acestea, se remarca imbunatatirea operatiunilor logistice, prin mutarea depozitului din Bucuresti intr-un nou spatiu, cu o suprafata de 700 mp si deschiderea unei reprezentante la Chisinau. Aceasta a avut o evolutie optima, fapt datorat acceptarii exclusive a platilor in numerar, ceea ce a generat si majorarea numarului de angajati. De asemenea, firma si-a extins gama de produse promovate.
Ce obiective v-ati stabilit pentru intervalul urmator?
Obiectivele noastre constau in extinderea, in continuare, a gamei de produse si a portofoliului de clienti, diversificat in 2011 cu aproximativ 80 de noi producatori de tamplarie termoizolanta. Nu intentionam sa alocam fonduri suplimentare pentru dezvoltare, intrucat semnalele negative in ceea ce priveste evolutia domeniului in 2012 s-au accentuat.
Prezentati evolutia financiara a firmei din 2011.
Vanzarile din primul semestru ale anului in curs au fost cu 20% mai mari fata de intervalul similar din 2010. Acest lucru ne determina sa estimam o usoara cresterea incasarilor fata de anul trecut, cand am inregistrat aproximativ 4,3 milioane de euro. La nivel de grup, evolutia din intervalul de referinta a fost optima din punct de vedere al productiei, iar cota exportului a crescut, desi activitatea a depins cel mai mult de situatia pietei europene.
Care sunt principalele categorii de produse promovate?
Principala gama de produse comercializata include feronerie si accesorii pentru tamplaria din PVC/aluminiu, precum sisteme de tip balama, manere (pentru usi/ferestre), garnituri etc. Marcile promovate sunt Interplast, T&T (pentru care firma este dealer autorizat), Imat si altele. De asemenea, incepand cu 2011, livram paneluri pentru usi (domeniu in care colaboram cu firma Panel Land) si plase de protectie impotriva insectelor, ponderea acestor categorii in vanzarile totale fiind de aproximativ 10%.
Cum s-au structurat livrarile in ultimul timp?
In 2011, am efectuat preponderent vanzari de manere, solicitate cu precadere de parteneri din Targoviste, Pitesti, Ploiesti si Bucuresti. Livrarile noastre se efectueaza la nivel national, depozitul din Bucuresti deservind zona de sud-est a tarii, iar cel de la Cluj-Napoca, toate celelalte regiuni. De asemenea, dispunem de o retea de aproximativ 90 de distribuitori. Grupul din care facem parte activeaza la nivel international, deruland operatiuni de export in peste 40 de tari si dispunand de peste 12 filiale. La nivel national, in 2011, am consemnat o evolutie optima a vanzarilor, prin intermediul depozitului din Bucuresti, la nivelul caruia am reusit sa cooptam un numar foarte mare de parteneri.
Descrieti cele mai importante probleme ale pietei de feronerie.
Dintre dificultatile pe care le-am remarcat in bransa specifica, am putea mentiona: scaderea numarului de comenzi efectuate de producatori de tamplarie termoizolanta, evaziunea fiscala pe care o practica foarte multe firme (inclusiv in ceea ce priveste importul), concurenta neloiala a unor societati care comercializeaza fara forme legale produse realizate in state din Asia, lipsa personalului calificat si a specialistilor in domeniu sau pretentiile financiare foarte mari ale acestora. In aceste conditii, s-ar impune aplicarea unor masuri guvernamentale de sustinere a mediului de afaceri si aplicarea de restrictii care sa limiteze neregulile. Un aspect pozitiv al pietei este reprezentat de faptul ca, in pofida dificultatilor relatiile de colaborare dintre furnizori si producatori s-au consolidat.
|