
Managerii reprezentantei autohtone a grupului Jotun – Norvegia, in a carui oferta se regasesc inclusiv vopsele pulbere pentru domeniul arhitectural si pentru profilele din aluminiu, au declarat ca acest segment de activitate, influentat in mod direct de domeniul constructiilor, are in Romania un nivel relativ redus de dezvoltare, desi exista asteptari reale de revenire, spre deosebire de situatia care poate fi remarcata la nivel european, insa principalele oportunitati se remarca in Turcia si Polonia. Concernul Jotun, care a consemnat in 2012 o cifra de afaceri de aproximativ 2,13 miliarde de euro - dintre care 217,6 milioane de euro (+14% fata de 2011) doar pentru divizia de vopsea pulbere - dispune de 40 de fabrici pe toate continentele si de o retea formata din reprezentante in 45 de tari si din filiale si distribuitori autorizati in alte 48 de state. „Activand la nivel global, putem spune ca printre cele mai importante trenduri ale pietei se afla: cresterea preocuparilor pentru mediu, manifestarea de tendinte ecologice, solicitarea de inovatii pentru materiale si componente, precum si internationalizarea si majorarea gradului de complexitate a pietei arhitecturale. Pentru proiectanti si dezvoltatori, respectarea celor trei standarde de calitate in industria sistemelor de finisare (Qualicoat, AAMA si GSB) a devenit foarte importanta. De asemenea, acestia, avand in vedere normele europene in vigoare, se orienteaza catre utilizarea de tehnologii ecologice, iar Romania, in calitate de membru al UE, ar trebui sa se alinieze rapid la aceste tendinte. Colaboratorii nostri, care activeaza in domeniul arhitectural, ne solicita din ce in ce mai multe nuante diferite atat din cauza cresterii gradului de complexitate din toate industriile, cat si in vederea diferentierii proiectelor prin elemente din culoare, in lipsa fondurilor pentru alte modalitati de individualizare, mai ales ca dezvoltatorii au redus drastic bugetele de constructie. Pe piata est-europeana, una dintre particularitatile pe care conducerea firmei le-a remarcat in ultima perioada este reprezentata de implicarea tuturor factorilor de decizie in proiecte, ceea ce permite initierea discutiilor specializate cu mai multe persoane si existenta sanselor suplimentare in vanzari. De altfel, in cadrul grupului Jotun, mentinerea unei relatii apropiate cu toti factorii implicati in dezvoltarea proiectelor reprezinta o prioritate, impreuna cu strategia de permanenta consolidare a parteneriatelor cu beneficiarii si de contributie la cresterea rentabilitatii activitatii acestora (prin majorarea profitabilitatii si scaderea consumului de energie). Totodata, avem in vedere sa aplicam in activitatea curenta principii de dezvoltare sustenabila si sa raspundem intotdeauna cat mai bine cerintelor pietei, prin produse inovatoare. Trebuie sa mentionam ca avem in derulare parteneriate strategice cu anumite companii, printre care se numara si firmele Permasteelesa, Schuco si Sapa, multe dintre acestea fiind mentinute si in Romania. Dintre cele mai noi game incluse in oferta, am putea aminti: Cool Shades (colectie de vopsea pulbere reflectanta, care reduce gradul de reflectie si consumul de energie), TGIC-free Class (care asigura un grad sporit de eficienta si estetica) sau Colour Beats (creata pentru a translata esenta muzicii in culoare si pentru a inspira arhitectii)”, a concluzionat Efran Karaca, Country Manager in cadrul Jotun Powder Coatings Romania. Informatii suplimentare, la
www.jotun.com