METRA EAST EUROPE: Adaptare a strategiilor, pentru depasirea crizei |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Mar 2011 09:42 |
Compania Metra East Europe este reprezentanta in Romania a holdingului italian Metra SpA, unul dintre cei mai importanti furnizori europeni si internationali de sisteme din aluminiu destinate aplicatiilor arhitecturale. Compania promoveaza pe piata locala sisteme de inalta performanta, participand - de-a lungul timpului - la realizarea unor lucrari de referinta. Pentru a ilustra situatia actuala a societatii si a reliefa perspectivele de dezvoltare in perioada urmatoare, este prezentata in continuare opinia managerului de produs al firmei.
Adrian Piperea, manager de produs in cadrul Metra East Europe: "Piata autohtona de profile din aluminiu s-a redus in 2010, conform estimarilor specialistilor nostri, cu minimum 50% fata de 2008 si cu mai mult de 30%, in raport cu primul an in care Romania s-a confruntat cu o puternica recesiune economica. Diferentele pe care le-am constatat in prima parte a exercitiului financiar curent, in raport cu 2010, au fost reprezentate de o stabilizare a pietei, coroborata cu o tendinta de maturizare a acesteia, asertiune valabila pentru cea mai mare parte a competitorilor angrenati in activitatea specifica. Pe fondul acestor dezvoltari si accentuarii fenomenului de selectie riguroasa a ofertelor, care au inceput sa se manifeste in intervalul anterior, pentru anul in curs preconizam o crestere sustenabila si o dinamizare a domeniului, bazata pe o repozitionare constructiva a companiilor de profil. In ceea ce priveste caracteristicile cererii, am constatat o dezvoltare cantitativa evidenta, insa marcata de o analiza eficienta si riguroasa a produselor. Solicitarile beneficiarilor acopera toata gama de sisteme, inclusiv seriile nou-promovate. Astfel, Metra raspunde cu succes exigentelor pentru toate segmentele pietei profilelor din aluminiu. Aceasta strategie va detemina, pe termen scurt si mediu, o crestere anuala de minimum 30%, conform estimarilor noastre. Principala dificultate aparuta in desfasurarea activitatii a fost constituita de restrangerea accesului la credite in contextul crizei economice mondiale, ceea ce a dus la o diminuare corespunzatoare a investitiilor in constructii. Cu toate acestea, consideram ca exista sanse reale de redresare a bransei in care activam. Astfel, am implementat deja o strategie flexibila, ce presupune inclusiv promovarea unor produse caracterizate prin niveluri superioare de calitate si fiabilitate. De asemenea, pentru prevenirea unor derapaje am adoptat masuri ferme de reoganizare, pentru a putea raspunde in mod optim pe intregul palier de solicitari. Dupa finalizarea recesiunii, consideram ca sectorul profilelor din aluminiu isi va relua trendul de evolutie constanta. Avantajul Metra, in perioada urmatoare, este reprezentat de experienta de peste 45 ani pe care o detinem, perioada in care expertii nostri au fost angajati intr-un proces continuu si intens de cercetare-dezvoltare a sistemelor din aluminiu. Deosebirea evidenta fata de intervalul anterior anului 2008 va fi aceea de abordare selectiva si fundamentata a strategiilor companiei".
|