Compania Penosil, din Bucuresti, a consemnat, anul trecut, pe segmentul de spuma poliuretanica, o scadere de 20% - 30%, in comparatie cu 2008. Pentru exercitiul financiar curent, specialistii societatii estimeaza inregistrarea unui regres mai putin accentuat, de doar 10%, care se va resimti in tot sectorul constructiilor din Romania. "Criza a afectat majoritatea sectoarelor economice, insa, in ceea ce ne priveste, am resimtit si mai puternic acest declin, din cauza scaderii drastice a cererii prin inghetarea pietei imobiliare, accesului dificil si la costuri foarte mari la credite, cresterii termenelor de incasare, frecventei sporite a incidentelor de plata, precum si falimentului sau insolventei aparute in randul unor parteneri de afaceri. De asemenea, s-au micsorat vanzarile catre companiile specializate in executia de tamplarie, dar au crescut vanzarile catre consumatori individuali (prin intermediul retelelor de bricolaj). Ultimele sase luni au fost extrem de dificile, insa firma noastra a reusit sa stabilizeze situatia, astfel incat suntem, totusi, multumiti de rezultatele aferente primului semestru. Cresterea livrarilor, in mod special in ceea ce priveste produsele noi, se datoreaza, in primul rand, solutiilor de promovare propuse (determinante pentru atingerea obiectivelor pe termen scurt si mediu) si imbunatatirii strategiei de distributie. In aceasta perioada se manifesta un trend de maturizare a pietei, care a dus la orientarea clientilor catre produse avand caracteristici de performanta superioare. Pentru a intampina noile exigente ale pietei, am lansat recent pe piata diferite produse pe baza de apa (de exemplu, Aqua Brake Fiber) ce imbunatatesc performantele hidroizolarii incintelor in care se constata o umiditate sporita. Un alt sortiment interesant este Water Stop, produs ce poate fi utilizat in activitati de reparatii si etansari de uz general ce adera pe orice tip de suprafata, chiar si cele umede sau aflate sub apa. Evident, ca orice firma din domeniu, ne confruntam cu diverse probleme, cele mai dificile fiind reprezentate de: numarul redus al investitiilor in domeniu, riscurile financiare generate de cazurile de faliment, intarzierea platilor pentru produsele deja livrate etc. Aceste nereguli au fost depasite printr-o adaptare a structuri companiei si a produselor la noile realitati. Se pare ca perioada cea mai grea a trecut, iar, daca se vor adeveri estimarile conform carora activitatea din domeniu constructiilor se va relua de la inceputul anului 2011, piata spumei poliuretanice se va redresa rapid. In ceea ce priveste obiectivele pe termen scurt, ne propunem consolidarea pozitiei existente, imbunatatirea relatiei de colaborare cu parteneri actuali precum si cu multi alti utilizatori finali. De asemenea, intentionam sa continuam dezvoltarea retelei de comercializare la nivel national, prin implementarea unor programe de perfectionare a colaboratorilor de pe segmentul de retail si, nu in ultimul rand, ne vom concentra pe realizarea unei mai bune comunicari cu parteneri de afaceri, incercand sa raspundem, in cel mai scurt timp posibil, solicitarilor venite din partea clientilor", a declarat Marius Sofron, director de marketing al companiei. Informatii suplimentare, la
www.penosil.com