Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 09 Mai 2024
Hilti
Home
Piata vitrajelor din Romania, dominata de oferta Saint-Gobain Glass
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 30 Mai 2011 09:46
Compania Saint-Gobain Glass Romania este reprezentanta autohtona a grupului international Saint-Gobain - unul dintre principalii furnizori internationali de sticla float pentru aplicatii arhitecturale. Grupul francez a fost fondat in anul 1665 si cuprinde, in prezent, peste 1.200 de companii, detinand unitati de productie in 48 de tari din Europa, Asia si America de Sud. Cifra de afaceri din 2010, pe segmentul de vitraje, a fost de 5,21 miliarde euro, in crestere cu 8,4% fata de incasarile aferente exercitiului financiar precedent. Subsidiara din Romania a fost infiintata in 2005, insa produsele concernului sunt disponibile pe piata locala inca din 1997. In 2006, a fost inaugurat primul depozit, din cadrul complexului industrial de la Calarasi, un an mai tarziu fiind data in folosinta prima capacitate de productie a sticlei float, in urma unei investitii in valoare de 100 milioane de euro. A urmat punerea in functiune a unei linii ultramoderne de tratare a vitrajelor, in vederea obtinerii sortimentelor speciale, actiune ce a necesitat un efort financiar de 30 de milioane de euro. Pentru a caracteriza situatia actuala a companiei si a oferi detalii suplimentare cu privire la perspectivele de evolutie pe termen scurt si mediu, este prezentata, in continuare, opinia directorului general al societatii, Ovidiu Pascutiu.

Care a fost cifra de afaceri realizata anul trecut de Saint-Gobain Glass Romania?
Trebuie mentionat, inca de la inceput, faptul ca oferta unitatii de la Calarasi se adreseaza pietei regionale din Europa de Sud-Est, realizand, de asemenea, exporturi si in alte tari din Europa. La nivelul intregii activitati, anul trecut am inregistrat o crestere cu 29% fata de valoarea nivelul din 2009. La randul sau, profitabilitatea s-a mentinut in parametrii stabiliti, existand perspective pentru o evolutie optima in intervalul urmator. Performanta consemnata la nivel regional de compania noastra, pe parcursul primului trimestru din acest an, ne determina sa fim optimisti. Economiile din tarile sud-est europene dau semne de revenire, iar cererea de sticla din Romania si din intreaga zona este in crestere. Totodata, investitorii si beneficiarii acorda o atentie tot mai mare eficientei energetice a locuintelor si cladirilor de birouri, in intampinarea acestei cereri Saint-Gobain Glass Romania raspunzand cu sortimente tot mai diversificate de vitraje cu proprietati speciale. In acest context, pentru 2011 estimam o sporire a cifrei de afaceri de aproximativ 10%, bazata, in principal, pe cresterea vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare, in toate regiunile in care compania noastra deruleaza operatiuni comerciale.

Ce pozitie detine, in prezent, societatea pe care o administrati pe piata locala?
Cota la nivel regional a evoluat conform asteptarilor si previziunilor incluse in strategia proprie, prin care ne-am propus sa ne consolidam pozitia de lider regional, in special pe baza expolatarii optime a portofoliului de produse speciale. In 2010, am extins gama respectiva, incluzand noi modele in fluxul de fabricatie al unitatii de sputerizare magnetronica de la Calarasi. Cu aceasta ocazie, am constatat o majorare semnificativa a gradului de apreciere manifestata de parteneri, datorita imbunatatirii serviciilor specifice. Conform prognozelor inaintate de experti, anul trecut am atins o cota de piata de aproximativ 16%, la nivelul Europei de Sud-Est (inclusiv Turcia), in crestere fata de 2009, pozitiile de pe pietele pe care activam inregistrand consolidari succesive. In ceea ce priveste sortimentele speciale, am reusit sa ne atingem obiectivul de a deveni lider in Romania, Bulgaria si Republica Moldova. Pe plan local, consideram ca am evoluat in acelasi ritm cu piata, progresand intr-un ritm mai alert pe segmentul modelelor Low-E si al celor de control solar.

Precizati structura vanzarilor, in functie de principalele produse.

Cea mai mare podere in cifra de afaceri este detinuta de sticla arhitecturala, cu o cota de 80% din totalul productiei realizate la Calarasi. Tot mai multi clienti - indiferent de fapul ca sunt investitori sau beneficiari (privati sau institutionali) - acorda o atentie sporita eficientei energetice a locuintelor si cladirilor de birouri. La aceste solicitari raspundem prin promovarea de vitraje cu proprietati speciale, produse pe plan local. Certificatul energetic devine tot mai important pe piata din Romania si acest lucru este imbucurator. Proprietatile speciale ale sticlei Saint-Gobain vor aduce, in viitor, beneficii majore multor clienti din Romania si regiune, in ceea ce priveste gradul de confort si reducerea costurilor in ceea ce priveste consumul. Unul dintre obiectivele pe termen scurt, mediu si lung este constituit de extinderea vanzarilor produse cu valoare adaugata mare catre piata globala. Bineinteles, imbunatatirea continua a serviciilor oferite clientilor si dezvoltarea relatiei pe termen lung cu acestia raman elementele principale ale strategiei societatii.

Ce planuri de investitii aveti in vedere pentru perioada urmatoare?

La nivel de grup, se pune problema cresterii profitabile a afacerilor, din punct de vedere organic sau prin realizarea de achizitii. In industria sticlei, ne focalizam atentia, cu preponderenta, asupra dezvoltarii ofertei de produse/servicii puse la dispozitia clientilor, precum si prin sporirea capacitatilor de productie. Am alocat deja fondurile necesare constructiei unei linii de fabricatie a sticlei laminate, in valoare de aproximativ 4 milioane euro, pe care estimam sa o finalizam pana la sfarsitul anului. Pentru 2011, luam in considerare si posibila demarare a unei alte investitii ce vizeaza expansiunea capacitatii tehnologice a liniei actuale de sputerizare magnetronica, ce poate fi incheiata in 2012. Aceste ultime actiuni vor permite extinderea gamei de sticle cu proprietati speciale fabricate pe plan local, incluzand, astfel, complexul industrial din Calarasi pe harta centrelor de productie de interes global ale Saint-Gobain Glass. Ne propunem sa dezvoltam, in continuare, afacerea regionala coordonata tara noastra. Saint-Gobain Glass, prin investitiile de aproximativ 170 milioane de euro deja realizate la Calarasi, a facut un angajament pe termen lung fata de Romania si pietele din regiune. In functie de evolutia afacerilor in urmatorii ani, investitiile se pot extinde sau vor avea o evolutie mai lenta. Avem, insa, o viziune optimista in privinta dezvoltarii Saint-Gobain Glass Romania.

Care sunt noutatile promovate in ultima vreme pe piata de profil?
Pe langa obtinerea unei eficiente crescute a procesului de fabricatie, o mare provocare a fost constituita de sustinerea vanzarilor si, implicit, a productiei la nivel maxim, pe parcursul lui 2011. De asemenea, dupa scaderea dramatica a preturilor in 2009, revenirea la un nivel care sa asigure sustenabilitea afacerii constituie, intotdeauna, un proces dificil. Ne-am propus realizarea unui program accelerat de certificare interna, pentru fabricarea unei game extinse de sticle cu depuneri speciale. In acest moment, producem in mod constant sticle Low-E sub denumirile comerciale SGG Planitherm UN si SGG Planitherm 4S, impreuna cu variantele lor destinate securizarii ulterioara, SGG lanitherm UN II si SGG Planitherm 4S II, precum si gama de  control solar SGG Cool-Lite ST (modele disponibile intr-o mare varietate din punct de vedere estetic sau al proprietatilor de control solar si emisivitate). Totodata, promovam si sortimente antireflexive SGG Ultra-Lite si SGG Vision-Lite. Bineinteles ca partenerii nostri din Romania si din pietele  regionale vor fi primii beneficiari ai acestei ofertei extinse.

Cand considerati ca se va debloca acest sector de activitate?
In 2010, piata de profil a inceput sa revina pe un trend ascendent dupa un an foarte dificil, inregistrand o crestere cantitativa de aproximativ 10%, aceasta fiind datorata, in principal, sectorului renovarilor, precum si finalizarii constructiilor incepute inca din 2008. Evolutii similare au fost consemnate si pe celelalte piete din regiunea Europei de Sud-Est. Tendinta crescatoare a continuat in primul trimestru din 2011, ceea ce ne detemina sa abordam intr-o maniera optimista perioada urmatoare, chiar daca suntem constienti de faptul ca ritmul de crestere nu-l va egala, in mod neaparat, pe cel inregistrat in 2010. Prognozam ca, intr-un orizont temporal mediu, consumul local se va indrepta catre un nivel de un metru patrat de sticla pe locuitor.

 
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left