PIMAPEN LOGISTIC CENTER: Crestere cantitativa de 7% in 2010 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 12 Nov 2010 09:27 |
Compania Pimapen Logistic Center, cu sediul in Bucuresti, este distribuitorul oficial pe piata din Romania al profilelor fabricate in cadrul concernului Pimas (Plastik Insaat Malzemeleri AS), din Turcia. Pe plan local, firma colaboreaza cu peste 100 de producatori autohtoni de ferestre/usi termoizolante din PVC, care isi desfasoara activitatea in 40 de orase, la nivel national. In continuare, directorul general al subsidiarei din Romania isi exprima opinia in legatura cu situatia actuala a pietei de profil si cu perspectivele de redresare a acesteia.
Nicolae Irinoiu, director general al Pimapen Logistic Center: "Singurul element pozitiv al recesiunii economice este acela ca firma noastra a reusit sa mentina cifra de afaceri la nivelul din 2009. Desi am fost nevoiti ca, la unele grupe de profile din PVC, sa diminuam pretul de livrare, aceasta scadere a fost compensata de cresterile consemnate la cateva categorii de repere, pentru care vanzarile din perioada precedenta nu au fost foarte mari. Din punct de vedere al cantitatilor comercializate, este posibil ca - in momentul in care se vor concretiza cateva comenzi in luna decembrie - sa consemnam chiar o majorare de aproximativ 7%. Referitor la portofoliul de clienti, nu au survenit modificari semnificative, obiectivul pentru 2011 fiind cel de mentinere a partenerilor existenti, concomitent cu acordarea catre acestia a unui suport suplimentar. Cea mai stringenta problema caracteristica anului in curs a fost reprezentata de intarzierile la plata facturilor scadente. Acest lucru a fost valabil atat pentru marfurile livrate in 2009 (cu termen de achitare in 2010), cat si pentru cele plasate pe piata in acest an. De aceea, am inceput sa analizam cu mult mai mare atentie bonitatea financiara a partenerilor comerciali, limitand sau chiar excluzand vanzarile catre companiile cu probleme in ceea ce priveste solvabilitatea financiara. Astfel, am preferat sa riscam o diminuare a cifrei de afaceri (generata de scaderea flexibilitatii in ceea ce priveste creditul furnizor), dar sa ne asiguram o continuitate a incasarilor. Un alt obstacol a fost cel al preturilor de promovare foarte scazute, practicate de unele societati competitoare, insa nu avem nicio explicatie referitoare la modul in care sunt obtinute respectivele niveluri, companiile in cauza mentinandu-se - in acelasi timp - deasupra pragului de rentabilitate. In ceea ce priveste prognozele pe termen scurt, in conditiile actuale ascestea sunt dificil sau chiar imposibil de elaborat. Totusi, pentru 2011 ne propunem ca obiectiv de marketing o crestere de 5% a cifrei de afaceri (este vorba despre cea aferenta incasarilor si nu livrarilor)".
|