REHAU POLYMER: Vanzari de profile Geneo de peste 0,5 milioane de euro |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 05 Nov 2010 08:46 |
Compania Rehau Polymer, cu sediul central in localitatea Tunari, judetul Ilfov, se pozitioneaza in topul furnizorilor de profile PVC din Romania. Societatea detine, in prezent, o retea nationala de distributie, deservind clienti din toate regiunile tarii. Conditiile specifice pietei locale de tamplarie termoizolanta au impus modernizarea sistemului de comercializare, fiind adaptate rapid cele mai noi metode dezvoltate in cadrul sistemelor de comert electronic. In continuare, directorul diviziei de profile din PVC din cadrul Rehau ofera detalii despre rezultatele obtinute in 2010 si perspectivele bransei pe termen scurt. .
Adin Tabacu, director al departamentului de profile PVC din cadrul Rehau Polymer: In acest an, divizia pe care o coordonez a inregistrat o evolutie optima. Pana la incheierea actualului exercitiu financiar, estimam o crestere cu aproximativ 15% a vanzarilor, in raport cu 2009. Acest scenariu se bazeaza pe prognozele inaintate de numerosi analisti ai pietei de profil. La finalul celui de-al doilea an al recesiunii, putem afirma faptul ca firma noastra a reusit sa-si consolideze pozitia pe piata. Acest aspect confirma faptul ca eforturile depuse sunt canalizate intr-o directie buna, reflectata prin volumul de profile vandute, calitatea acestora si asistenta acordata partenerilor devenind lideri ai pietei de profil din Romania. Noutatea promovata in ultima perioada este constituita de sistemul Rehau Geneo, ferestrele premium realizate cu aceste repere, care beneficiaza de sisteme de feronerie de calitate si un geam termoizolant corespunzator, reusind sa indeplineasca cerintele de calitate formulate de consumatori. Desi nu se inscrie in gama sistemelor economice, profilul a fost bine receptat de piata locala, pana la sfarsitul anului in curs preconizand ca vom consemna vanzari in valoare de circa 0,5 milioane de euro. Cu toate ca nivelul respectiv este inferior celui aferent a modelelor clasice (tri- si pentacamerale), situatia este incurajatoare pentru parcursul companiei pe termen mediu. Principalele probleme cu care ne-am confruntat in ultimul interval au fost legate direct de situatia economica si restrangerea bugetelor consumatorilor finali. Fata de anii de varf (2007 si 2008), piata s-a situat la un nivel scazut, iar capacitatile de productie excedentare au provocat restructurarea activitatii in cazul a numerosi producatori. De asemenea, competitia acerba in domeniul preturilor a determinat o scadere abrupta a profitabilitatii - consecinta normala in conditiile date - insa care a necesitat o adaptare care a fost - in numeroase cazuri - dificil de realizat. O alta problema a constat in cresterea gradului de indisciplina financiara. Lichiditatile disponibile au devenit tot mai limitat, iar incasarile pentru marfa livrata nesigure. Am pierdut sume importante in acest fel (situatie cu care s-au confruntat, probabil, inclusiv competitorii nostri). Tot la categoria elementelor care au influentat negativ activitatea se inscriu si preturile scazute practicate pe piata de sisteme si cea de tamplarie termoizolanta, elementele constructive livrate la costuri reduse fiind caracterizate printr-o calitate indoielnica, fapt ce a provocat o bulversare a bransei. In prezent, gradul de informare al beneficiarilor este scazut, putini dintre acestia punandu-si intrebari in legatura cu raportul calitate-pret sau cu modul in care produsele ieftine achizitionate isi pot indeplini functiile pentru care au fost proiectate, pentru o perioada rezonabila din punct de vedere economic. Pe termen scurt, consideram ca este dificil de realizat o prognoza pertinenta. Suntem direct conectati la realitatile economiei autohtone, iar in perioada urmatoare indicatorii macroeconomici nu vor consemna modificari substantiale. Din aceasta perspectiva, estimam ca 2011 nu se va deosebi actualul exercitiu financiar, in sensul ca lucrarile de mare amploare vor fi tot mai putine si dificil de accesat, atentia va trebui focalizata in vederea incasarii creantelor, iar competitia in domeniul preturilor va ramane un element definitoriu al activitatii cotidiene a fortei de vanzari".
|