ROLLOTEC: Accesarea de proiecte importante sustine vanzarile |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 08 Iun 2012 09:55 |
Karacsony Sandor (30 de ani)
Functia/Firma: director comercial, Rollotec;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Planul de afaceri implementat in 2012 in cadrul companiei Rollotec presupune realizarea unei hale de productie pentru sisteme de umbrire, proiect in valoare de aproximativ 0,3 milioane de euro si pentru a carui dezvoltare se doreste accesarea de fonduri structurale. Un program similar a fost implementat si in 2011, acesta constand in inaugurarea unui spatiu de fabricatie si in achizitia de utilaje. Alte obiective de dezvoltare stabilite pentru anul in curs sunt reprezentate de extinderea portofoliului de clienti, dezvoltarea de parteneriate cu arhitecti si accesarea de proiecte imobiliare importante.
-Pe ce trend s-au inscris veniturile companiei?
-In 2011 am consemnat o majorare de 45% a cifrei de afaceri fata de nivelul de 4,4 milioane de lei din 2011, crestere datorata livrarilor pentru retele cum ar fi Kaufland, Lidl sau pentru alte obiective importante. Pentru 2012 vizam o majorare de 10% a incasarilor si consideram ca obiectivul este tangibil, pe fondul continuarii colaborarilor cu parteneri semnificativi si al sporirii comenzilor pentru lucrari finantate din fonduri private. De altfel, in primul trimestru din 2012, am inregistrat o crestere de 13% a veniturilor fata de perioada similara a anului trecut.
-Detaliati despre activitatea desfasurata, in functie de structura livarilor.
-In proportie de 70% din vanzarile totale, producem si comercializam sisteme de umbrire pentru interior sau exterior. Diferenta este reprezentata de promovarea unor produse similare, marca Warema, pentru care suntem distribuitori autorizati autohtoni. Gamele solicitate preponderent de beneficiari sunt reprezentate de jaluzele exterioare si marchize, iar ponderea in comenzi este detinuta de clientii din Capitala. Efectuam livari la nivel national, atat direct, cat si prin intermediul unei retele de aproximativ 100 de parteneri.
-Caracterizati evolutia segmentului de piata specific.
-Pentru 2012 estimam ca segmentul specific de piata se va inscrie pe un trend ascendent, chiar daca in bransa pot fi remarcate numeroase dificultati, dintre care se remarca lipsa lichiditatilor si a fortei de munca specializate sau problemele din sistemul bancar. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada, in sensul ca puterea de negociere a firmelor din prima categorie a crescut, datorita comenzilor totale mai scazute din partea producatorilor. Gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra mediului de afaceri specific este mare si nu intotdeauna pozitiv. In ceea ce ne priveste, pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs la masura de reducere a costurilor, prin utilizarea unor echipamente performante si eficiente. Consideram ca, pentru dezvoltarea domeniului, s-ar impune demararea de investitii importante, finantate din fonduri guvernamentale. Prin intermediul acestora s-ar putea crea si locuri de munca suplimentare, iar economia ar beneficia de un impuls pozitiv. Exista, totusi, premise optime de dezvoltare pentru intervalul urmator, potrivit unor date statistice de ultima ora, in 2012 si 2013 fiind posibila o majorare a livrarilor de ferestre (cuprinsa intre 5% si 10%), urmand ca recuperarea completa a pierderilor cauzate de criza economica sa aiba loc in intervalul 2014-2015. Scaderea livrarilor bransei in perioada recesiunii a fost dramatica, potrivit unui studiu al Oficiului National al Registrului Comertului, astfel incat daca in 2008 erau inregistrate 6.000 de companii specializate, in 2010 numarul acestora a scazut la circa jumatate.
|