SAINT-GOBAIN GLASS: Tipuri performante de sticla |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 12 Mai 2010 08:00 |
Ovidiu Pascutiu (39 de ani);
Functia/Firma: director general, Saint-Gobain Glass Romania;
Studii: Facultatea de Fizica, Universitatea de Vest din Timisoara, MBA -
The Open University Business School, Marea Britanie;
Experienta profesionala: 10 ani in activitatea de management si 2 ani in domeniul vitrajelor;
Hobby: muzica electronica, teatru, calatorii.
Infiintata in 2005, compania Saint-Gobain Glass Romania - subsidiara locala a concernului Saint-Gobain - este, in prezent, unul dintre cei mai mari furnizori de sticla float si vitraje speciale, fiind - in acelasi timp - singurul producator de sticla arhitecturala care detine o unitate de fabricatie in Romania. Investitia initiala a totalizat peste 100 de milioane de euro, fabrica avand o capacitate de aproximativ 650 tone/zi (230.000 tone/an). Ulterior, s-a impus necesitatea adoptarii unei strategii de extindere a concernului francez, concretizata - la sfarsitul lunii iunie 2008 - prin darea in folosinta a unui echipament de sputerizare magnetronica. Pentru a oferi mai multe detalii despre evolutia companiei, precum si pentru a evidentia tendintele pe termen scurt/mediu este prezentata, in continuare, opinia directorului general al societatii, Ovidiu Pascutiu.
- Care au fost rezultatele financiare aferente lui 2009?
- Anul trecut, Saint-Gobain Glass Romania a realizat la nivel regional vanzari similare celor din 2008, pe fondul cresterii livrarilor regionale. Desi exercitiul financiar precedent s-a remarcat printr-o scadere previzibila a pietei pentru constructii, trebuie mentionat faptul ca - din punct de vedere valoric - 2009 s-a remarcat printr-o evolutie "calitativa" ce s-a putut observa nu doar in Romania, ci si la nivelul Europei de Sud-Est. Pe acest fond, rezultatele Saint-Gobain Glass Romania sunt net superioare celor obtinute la nivelul intregului sector de activitate si, in particular, celui de sticla arhitecturala. Cel mai probabil, in 2010 se vor consemna usoare cresteri pe piata autohtona, fara oscilatii spectaculoase. Ne bazam pe o continuare a tendintei de migratie a clientilor finali - in special din segmentul rezidential - catre produsele cu valoare adaugata superioara, aceste sortimente de sticla fiind mult mai avantajoase din punct de vedere al confortului termic si al economiilor ulterioare de energie, chiar daca necesita o investitie initiala putin mai mare. De asemenea, ne asteptam ca procesatorii de sticla si producatorii de ferestre sa acorde o mai mare atentie asa-numitei "piete de inlocuire", aflate intr-o dinamica optima atat in regiunea noastra, cat si pe pietele statelor din Europa Occidentala.
- Ati lansat modele noi de sticla in ultima vreme?
- Procesul de maturizare a pietei si eforturile de comunicare depuse in ultimii doi ani au dus la o orientare mai accentuata a beneficiarilor catre sortimente avand caracteristici superioare, din categorii ca SGGPlanitherm UN (Low-E) si SGGPlanitherm 4S (cu functie dubla de izolare termica si control solar) - ambele destinate aplicatiilor din sectorul rezidential, respectiv gama de control solar SGG Cool-Lite - pentru sectorul nerezidential). Impreuna, acestea au ajuns sa reprezinte mai mult de jumatate din cifra de afaceri realizata pe piata Romaniei. Extinderea portofoliului de produse este un punct-cheie al strategiei comerciale in regiune. Consolidam, in continuare, pozitia Saint-Gobain Glass de lider zonal, prin promovarea de produse si solutii inovatoare, tinand cont de tendintele de schimbare a conditiilor climatice, de normele si reglementarile in vigoare si de necesitatea de a trai mai bine intr-un mediu sanatos.
- Care este strategia de marketing pe termen scurt?
- Incurajam tendinta partenerilor de a alege sortimentele cu proprietati speciale, venind in intampinarea cerintelor tot mai diversificate ale arhitectilor - lideri de opinie in bransa - cu lansari de produse noi si revolutionare, precum si cu extinderea gamelor deja existente. In acest sens, in acest an lucram la completarea sortimentelor SGGCool Lite cu sub-categoria STB - SGGCool-Lite STB136 si SGGCool-Lite STB120. Acestea sunt modele de controlul solar care completeaza gama de culori, oferind posibilitatea punerii in valoare a ideilor de design, in combinatie cu beneficiile unui produs cu control solar. Anul acesta vom lansa oficial gamele SGGCool-Lite SKN si SGGCool-Lite Xtreme - vitraje inalt selective de varf disponibile in acest moment pe piata. Pentru segmentele rezidential si al proiectelor de mici dimensiuni am pregatit de asemenea o surpriza, prin promovarea sticlelor SGGPlanitherm 4S si SGGPlanitherm UN, in varianta securizabila, fabricate la Calarasi. In concluzie anul 2010 este o perioada plina de provocari din care nu vor lipsi lansari de noi produse, precum si extinderi de game deja existente. In ceea ce priveste comunicarea, vom continua sa acordam o atentie deosebita informarii directe a liderilor de opinie si marilor companii despre produsele oferite si a beneficiile acestora. Am lansat, in acest sens, o pagina de internet (www.controlsolar.ro), unde arhitectii din Romania, precum si cei din Bulgaria, Republica Moldova sau Turcia, pot gasi informatii detaliate despre sticlele Saint-Gobain Glass si pot face simulari de proiectare a fatadelor cu diferite vitraje. De asemenea, intentionam sa imbunatatim calitatea comunicarii catre utilizatorii finali din segmentul rezidential. Vrem sa facem cunoscut acestora, obisnuiti sa auda mai mult despre proprietatile ramelor, ca in ceea ce priveste caracteristicile de performanta ale ferestrelor, acestea sunt determinate intr-o masura de 80% - 90% de vitrajul utilizat. Desigur, acesta este un proiect pe termen lung, pe care l-am demarat in 2009.
- Oferiti cateva detalii despre planul de investitii.
- Planurile companiei in viitorul apropiat vizeaza consolidarea pozitiei de lider pe piata nationala de profil si dezvoltarea platformei de productie/distributie din Calarasi, ca centru european de fabricatie al Saint-Gobain Glass. De asemenea, ne propunem extinderea operatiunilor si ocuparea primului loc in clasamentul furnizorilor regionali. Pentru acest an avem in vedere realizarea de investitii la linia proprie de sputerizare magnetronica, pentru productia de noi sortimente de sticla cu proprietati speciale si cu o valoare adaugata mare. Astfel, ne propunem producerea, la nivel local, a noi sortimente cu proprietati speciale si valoare adaugata mare: gama SGGCool-Lite STB, extinderea gamelor SGGPlanitherm UN si SGGPlanitherm 4S cu variantele securizabile si chiar modele din gama "anti-reflexiva", cum ar fi SGGVision-Lite. Aceste vor duce, de asemenea, la sporirea capacitatii actuale a liniei de sputerizare magnetronica.
- Ce orizont de asteptari aveti in ceea ce priveste reluarii cresterii economice?
- Sectorul de tamplarie termoizolanta din Romania se afla, in mod structural, intr-o etapa de crestere pe termen mediu si lung, chiar daca au aparut scaderi temporare. Cererea de locuinte noi va continua sa existe, iar sectorul de renovari are un mare potential de dezvoltare. Unele studii de specialitate efectuate estimeaza chiar o triplare a volumului pietei pentru urmatorii ani. Pentru relansare, un rol important revine reabilitarii termice a constructiilor existente, in conditiile introducerii obligativitatii pentru certificarea energetica. Suntem increzatori ca - in acest context dificil existent pe piata - procesatorii si producatorii de tamplarie termoizolanta isi vor concentra tot mai mult atentia catre ideea de a oferi "confort si economisire pe termen lung", prin achizitia de sticla performanta, ce asigura beneficii sporite utilizatorilor.
|