SUKI: Strategie integrată pentru depăşirea problemelor recesiunii |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Iul 2011 15:17 |
Compania Suki, din localitatea Moara Vlăsiei - Ilfov, reprezintă unul dintre cei mai experimentaţi producători de tâmplărie termoizolantă din România. De-a lungul timpului, firma a participat la realizarea a numeroase proiecte rezidenţiale şi comerciale, cea mai recentă noutate fiind constituită de execuţia unui model de casă pasivă, ce îndeplineşte toate cerinţele impuse de specialiştii institutul Pasiv Haus, din Darmstadt - Germania. În perioada recesiunii, ascensiunea societăţii a fost temperată, însă factorii de decizie din managementul companiei au reuşit să identifice resorturile prin care să asigure stabilitatea necesară.
Descrieţi evoluţia companiei din punct de vedere financiar în anul 2010.
Anul trecut, am realizat o cifră de afaceri de două milioane de euro, în creştere cu aproximativ 30% faţă de 2009. Pentru exerciţiul financiar curent, estimăm menţinerea încasărilor la acelaşi nivel. Prognoza este realistă, fiind confirmată de evoluţia livrărilor din primul semestru a.c. În a doua parte a anului în curs este posibil să contractăm câteva lucrări majore, astfel încât, la sfârşitul lui 2011, sunt şanse destul de mari ca vânzările să consemneze un salt de 10%. Din punct de vedere al profitului operaţional, în 2010 am înregistrat anumite majorări, însă în primele 6 luni din acest an s-a raportat o uşoară scădere faţă de perioada similară din anul fiscal anterior.
Care au fost măsurile adoptate pentru evitarea efectelor negative ale actualei crize economice?
Pentru a minimiza impactul recesiunii, am restrâns activitatea la un singur domeniu - şi anume producţia de ferestre din PVC, direcţie în care am încercat să obţinem rezultate excelente. Am sporit livrările directe către beneficiarul final, în defavoarea celor realizate prin intermediul dealerilor, reuşind să îmbunătăţim, astfel, marja de profit. De asemenea, ne-am axat pe fabricarea de produse din gama "premium - high", care necesită un know-how performant şi sunt realizate cu personal având un grad înalt de calificare, reuşind să promovăm produse inaccesibile majorităţii competitorilor.
Aţi lansat noutăţi în ultima perioadă?
Se poate afirma că recesiunea a reprezentat o perioadă a premierelor. În 2010, am fabricat primele uşi liftant-culisante cu sisteme Rehau Brillant Design, în curând urmând să introducem pe această linie şi seriile Geneo. Totodată, am realizat primele ferestre pivotante rectangulare, urmate de modelele pivotante de formă circulară. Un eveniment deosebit a fost reprezentat de producţia primelor ansambluri pentru case pasive fabricate cu profile Geneo MD Plus. Alte noutăţi sunt constituite de uşile din PVC placate cu aluminiu debitat şi frezat cu laser şi ferestrele din sisteme compozite Geneo (PVC- aluminiu). În prezent, suntem printre puţinii producători - dacă nu singurul fabricant din ţară - care utilizează ambele serii Geneo în mod curent. Din punct de vedere al domeniilor conexe, am crescut de patru ori activitatea de înfoliere profile PVC, având un portofoliu de 30 de clienţi şi o cifră de afaceri estimată pentru acest an de 0,4 milioane de euro. De asemenea, începând cu luna iulie 2011 am devenit furnizor de servicii de înfoliere a profilelor din PVC pentru Rehau Polymer. Investiţiile ce vor fi efectuate pe termen scurt sunt estimate la 0,2 milioane de euro şi vor fi destinate îmbunătăţirii operaţiunilor pe acest segment.
|