Potrivit documentului ce prezinta rezultatele financiare consemnate dupa traversarea primelor noua luni din acest an, Teraplast SA – Bistrita a inregistrat o cifra de afaceri de 179,73 milioane de lei (cu 9% mai mare fata de perioada similara a anului trecut) si un profit din exploatare de 5,73 milioane de lei (in crestere cu 9,52 milioane de lei raportat la 2011). Situatia dificila a pietei a facut ca rezultatul net sa fie in continuare negativ (reflectand o pierdere de 1,36 milioane de lei), insa a fost remarcata o imbunatatire de 5,59 milioane de lei fata de aceeasi perioada a anului anterior. "Cresterea cu 9% a cifrei de afaceri a Teraplast in intervalul de referinta a fost sustinuta de dezvoltarea semnificativa a principalelor segmente de business in cadrul carora s-au efectuat investitii sustinute in vederea expansiunii activitatii, situatia pozitiva datorandu-se vanzarilor din productia proprie de ferestre si usi (+70%), productia de granule PVC (+57%) si productia de profile de tamplarie (+31%). Segmentul de solutii pentru infrastructura de mediu si instalatii (care a reprezentat 35% din cifra de afaceri a primelor 9 luni) a crescut cu numai 1%, fiind influentat negativ de blocajele de finantare existente, in principal la nivelul fondurilor europene. Evolutia principalelor segmente de business ale companiei a fost peste cea a pietelor concordante, acestea din urma inregistrand fie scaderi, fie stagnari", informeaza oficialii companiei. La randul sau, comentand aceste rezultate, Stefan D. Bucataru, director general al Teraplast SA a declarat: „In ciuda climatului economic extrem de volatil (atat la nivel local, cat si european), compania a inregistrat o evolutie buna in primele noua luni ale anului in curs. Vanzarile au crescut fata de anul trecut, iar profitabilitatea se situeaza pe un trend vizibil de redresare. Putem spune in acest moment ca am finalizat etapa de restructurare a companiei si ca am reluat programul de consolidare si de crestere. Teraplast este in prezent o companie asezata pe baze solide, care va inregistra o performanta notabila pe termen lung si va aduce valoare actionarilor sai”. Oficialii firmei mai anunta ca o contributie importanta in structura cifrei de afaceri a avut-o dezvoltarea exporturilor, care au crescut in perioada analizata cu aproximativ 52%, fata de aceeasi perioada din 2011 si care au ajuns sa reprezinte circa 15% din cifra de afaceri, fata de 11% in perioada similara din anul precedent. In ceea ce priveste previziunile pe termen scurt, analistii societatii considera ca, la principalele materii prime utilizate (PVC, PE, PP), s-ar putea inregistra o usoara scadere a preturilor, in principal ca urmare a diminuarii cererii. "Totusi, nu vor fi scaderi importante, deoarece cu siguranta producatorii de materii prime nu vor sacrifica marjele in detrimentul volumelor, astfel incat ne asteptam la masuri de gestionare a stocurilor si a productiei pentru a minimiza scaderile de pret. In urmatoarele luni din 2012, mizam in principal pe cresterea volumelor de vanzare pe pietele externe. Celelalte segmente de business - infrastructura de mediu (canalizare si alimentare cu apa), rezidential si nerezidential - vor fi in cel mai fericit caz in stagnare, pe de o parte ca urmare a intrarii in sezonul rece, iar pe de alta parte, din cauza blocajelor de finantare publica (din fonduri europene) si privata", concluzioneaza specialistii Teraplast SA. Informatii suplimentare, la
www.teraplast.ro