TERAPLAST: Vanzari de 7 milioane de euro in domeniul profilelor din PVC |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 26 Nov 2010 18:21 |
Compania Teraplast - Bistrita este specializata in productia si comercializarea de profile din PVC cu 4, 5 sau 6 camere, respectiv seriile TP4000, TP5000 si TP6000. Ca urmare a situatiei pietei tamplariei termoizolante din ultima perioada, managerii grupului au luat decizia de a efectua investitii semnificative in vederea dezvoltarii acestui segment de activitate. Informatii referitoare la derularea acestora si la evolutia bransei sunt prezentate, in continuare, de directorul general al firmei.
Florin Urite, director general al Teraplast: „In anul 2009, in cadrul diviziei de profile din PVC am relocat productia din Bistrita in parcul industrial de la Saratel, si am extins capacitatea fabricii cu aproximativ 60%, fondurile alocate pentru derularea acestui proiect fiind de aproximativ 4 milioane de euro. In 2010, ne-am orientat, in principal, catre achizitia de noi matrite, ceea ce ne va permite sa extindem gama existenta de sisteme. Produsele realizate sunt in totalitate ecologice si indeplinesc cerintele din normativele europene, fiind agrementate in cadrul IFT Rosenheim (Germania). Detinem noua depozite pe intreg teritoriul tarii, prin intermediul carora distribuim la nivel national sortimentele specifice si asiguram o gama diversa de servicii pentru companiile producatoare de ferestre/usi care ne sunt partenere. De asemenea, desfasuram activitati de export mai ales in tarile limitrofe. Pentru 2010, estimam obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, ceea ce insumeaza o triplare a volumului atins in 2009. In ceea ce priveste relatia cu beneficiarii, am remarcat faptul ca pretul reprezinta factorul determinant in decizia de cumparare a profilelor, astfel ca 80% dintre acestia opteaza pentru sistemele de 60 mm si doar 20% pentru cele de 70 mm, care fac parte din categoria premium. Din punct de vedere al designului, sunt preferate reperele in nuante de stejar, nuc sau mahon. Piata de profile din PVC se situeaza, in acest moment, la o valoare de aproximativ 140 de milioane de euro, insa acest segment este caracterizat de un trend descrescator, iar in intervalul imediat urmator singurele cresteri ar putea avea loc doar la export. Cele mai importante aspecte care ar putea impulsiona activitatea bransei ar fi urmatoarele: achitarea arieratelor acumulate de institutiile statului, revigorarea programului de reabilitare termica a imobilelor (conform cerintelor si normelor Uniunii Europene), respectiv asigurarea de facilitati fiscale pentru cei care investesc in reabilitarea locuintelor”.
|