TERAPLAST: Vânzările de sisteme PVC reprezintă 15% din cifra de afaceri |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Sep 2011 08:46 |
Care a fost cifra de afaceri în 2010 pe segmentul sistemelor pentru tâmplărie?
Divizia de profile din PVC pentru fabricaţia de ferestre a realizat, anul trecut, vânzări de aproximativ 8,9 milioane de euro (reprezentând 15% din totalul cifrei de afaceri a Teraplast). Aceasta constituie o creştere semnificativă faţă de 2009, când încasările totalizau 4,5 milioane de euro. Practic, am asistat la o dublare a cifrei de afaceri pe acest segment, în pofida efectelor recesiunii. Pentru 2011, ne-am propus ca, în acest domeniu de activitate, să consemnăm o majorare a livrărilor cu peste 30%, astfel încât veniturile realizate să ajungă la cota de 12 milioane de euro.
Au fost lansate produse noi în ultima perioadă?
În 2010, ne-am extins portofoliul de sisteme de profile pentru tâmplărie din PVC promovând reperele hexacamerale de 70 mm (destinate, în special, pieţei externe). Totodată, am diversificat oferta de feronerie, prin demararea unei colaborări cu firma Winkhaus - Germania. Astfel, Teraplast poate să pună la dispoziţia partenerilor, prin intermediul companiei germane, sisteme cu minimum patru puncte de siguranţă. Pentru anul viitor, ne propunem dezvoltarea în continuare a seriilor de profile, astfel încât să putem oferi soluţii complete companiilor colaboratoare. În acest context, în martie 2012, avem în vedere lansarea pe piaţă a unui reper cu lăţime constructivă de 86 mm şi 7 camere de izolare, care va putea fi folosit pentru realizarea ferestrelor ce îndeplinesc exigenţele specifice conceptului de case pasive. De altfel, strategia Teraplast a vizat permanent diversificarea ofertei, extinderea reţelei de distribuţie la nivel naţional şi creşterea calităţii serviciilor asigurate clienţilor.
Cum este structurată strategia managerială, pe fondul crizei economice actuale?
Persistenţa condiţiilor economice dificile pe piaţa internă a fost contracarată în mod eficient, pe de o parte, prin creşterea ponderii exportului în structura livrărilor totale şi, pe de altă parte, prin dezvoltarea canalelor de distribuitori şi reţelelor corespunzătoare. Ambele măsuri au contribuit la îmbunătăţirea acoperirii teritoriale, la o mai mare selectivitate în ceea ce priveşte bonitatea clienţilor, la sporirea vânzărilor, precum şi la reducerea perioadei de încasare a creanţelor comerciale. În ceea ce priveşte prognozele pe termen scurt, pe segmentul rezidenţial ne aşteptăm la o creştere temperată în 2011 şi 2012, în timp ce, în domeniul imobilelor de birouri şi comerciale, estimăm încadrarea pe un trend vizibil ascendent, în următoarele 18 luni.
|