TRAKYA CAM: Compania isi propune accesarea pozitiei de lider zonal |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Iul 2010 08:43 |
Trakya Cam Sanayi A.S. face parte din structura concernului Turkiye Sise ve Cam Fabrikalari A.S, fiind infiintata in anul 1978. La nivel de grup, cifra de afaceri din 2009 a fost de 3,6 miliarde lire turcesti (2,3 miliarde USD), din care 26% a reprezentat contributia sticlei float. Rezultatele reflecta o mentinere a vanzarilor la un nivel similar celui aferent anului anterior. In ceea ce priveste Trakya Cam, in 2009 au fost consemnate venituri in valoare de 886 milioane lire turcesti (circa 570 milioane USD). In prezent, produsele companiei sunt disponibile in peste 50 de state din Peninsula Balcanica, Europa Centrala si de Vest, Federatia Rusa, Ucraina, Orientul Mijlociu si Africa de Nord. In tara noastra, compania este prezenta din 2008, an in care a fost inaugurata subsidiara autohtona. Pentru a trece in revista activitatea generala, precum si pe cea derulata in Romania, este prezentata, in continuare, opinia directorului de export al companiei, care se refera atat la piata globala, cat si la perspectivele de dezvoltare existente in Romania.
Tuncay Aydin, director de export al Trakya Cam: "Am derulat, de-a lungul timpului, o activitate de pionierat pe piata de sticla float, devenind rapid un lider zonal important. Se poate afirma faptul ca aplicam, in prezent, cele mai moderne tehnologii de fabricatie in domeniul vitrajelor arhitecturale, realizand o mare varietate sortimentala: sticla float clara, de tip ornament, oglinzi, modele laminate, cu acoperiri speciale etc. De asemenea, suntem specializati in productia de vitraje pentru automobile si alte mijloace de transport. Alte doua modele speciale sunt constituite de sticla folosita la aplicatii din sectorul energetic si cea destinata industriei electrocasnice. Fiecare dintre aceste segmente aduce beneficii importante societatii Trakya Cam. Compania noastra a finalizat investitia la prima linia de fabricatie a sticlei float in anul 1981, fiind astfel cea dintai companie cu o asemenea specializare din zonele Europei de Est, Peninsulei Balcanice, Orientului Mijlociu si Africii de Nord. A urmat implementarea unei strategii ambitioase pentru dezvoltare, care a dus la majorarea substantiala a portofoliului de produse si ne-a ajutat la consolidarea pozitiei detinute in regiunile amintite. In prezent, capacitatea de productie ne pozitioneaza pe locul al optulea in lume si al patrulea in Europa, in anul 2009 avand un numar de 2.886 angajati, cu ajutorul carora am realizat o cifra neta de afaceri in valoare de 573 milioane USD. Din aceasta, aproximativ 30% a fost cota aferenta vanzarilor internationale. Compania noastra este prezenta de multi ani pe piata romaneasca, promovand in regiune atat sticla arhitecturala (de tip float, sortimente cu acoperiri speciale etc.), cat si oglinzi, modele ornamentale si altele. Ne-am orientat spre aceasta zona intrucat am luat in calcul cresterea deosebita inregistrata in sectorul constructiilor din Romania in ultimul deceniu, constatand faptul ca nivelul cererii de sticla s-a inscris permanent pe un trend ascendent, in special la sortimentele complexe, cu o valoare adaugata mare. Pentru a coordona in mod optim procesul de comercializare, a fost luata decizia deschiderii unei reprezentante la Bucuresti, in anul 2008, prin intermediul careia este coordonata activitatea de distributie la nivel national si se presteaza servicii pentru partenerii locali. In contextul actual, estimam faptul ca modelele speciale, optimizate din punct de vedere termic si care ofera performante excelente in conditii climatice nefavorabile vor consemna o crestere deosebita a cererii pe plan local. In aceste conditii, facem eforturi de promovare intensa a sortimentelor speciale marca Trakya Cam, respectiv TRC Ecotherm (Low-E) si TRC Ecosol (de control solar si Low-E). Obiectivul principal pe termen scurt/mediu este constituit de majorarea vanzarilor pe aceste segmente".
|