Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
27 Apr 2010 09:14
|
De la infiintare pana in prezent, VBH Romcom a inregistrat un ritm accentuat de crestere si o dezvoltare dinamica, extinzandu-si reteaua la nivel national, astfel incat sa poata efectua cu promptitudine livrari catre partenerii din toata tara. Societatea comercializeaza o gama diversa de repere de feronerie si accesorii aferente realizarii ansamblurilor din PVC, aluminiu si lemn, fabricate de firme renumite pe plan mondial, cum ar fi: Roto Frank AG, Siegenia-Aubi, Hoppe, Otlav, Gutmann, Stadur etc. In continuare este prezentata opinia directorului general al companiei.
Daniel Gavris, director general al VBH Romcom: "Pe parcursul lui 2009, activitatea companiei a avut o tendinta oscilanta, scaderile, de aproximativ 10%, din primul trimestru fiind urmate de o crestere considerabila pana la finele celui de-al treilea trimestru. In ultimele 3 luni ale anului trecut am constatat o usoara diminuare a cererii, similara celei din aceeasi perioada a anului 2008. In ansamblu, 2009 a fost benefic, VBH Romcom reusind sa dezvolte parteneriate cu noi colaboratori, concomitent cu o majorare de 14% a cifrei de afaceri fata de 2008, pana la nivelul de 7,45 milioane de euro. In ceea ce priveste situatia actuala, perspectivele pentru anul in curs sunt mai pesimiste, din cauza pierderilor financiare ale clientilor si furnizorilor cu care avem parteneriate, precum si a dificultatii de finantare a proiectelor existente si a lipsei de resurse pentru a dezvolta unele noi. Cu toate acestea, vom mentine planurile de dezvoltare a companiei, relocarile centrelor de stocare din Brasov si Timisoara fiind urmate de mutarea depozitului din Bucuresti intr-un spatiu mai amplu. Totodata, ne dorim sa sporim volumul de livrari la toate categoriile de produse – in special marca proprie GreenteQ – astfel incat sa mentinem sau sa majoram cota de piata pe care o detinem in prezent. Analizand informatiile disponibile pe piata, putem afirma ca toate companiile s-au confruntat in 2009 cu pierderi ce au determinat scaderea rentabilitatii afacerilor, insa firmele care au reactionat prompt la efectele crizei si au luat masuri pentru limitarea pierderilor in timp util au posibilitatea de a reveni relativ usor la profitabilitate. Din pacate, insa, cele mai multe au pastrat contractele de leasing pentru utilaje sau spatii comerciale supradimensionate, care s-au dovedit inutile odata cu scaderea cererii si care, generand costuri fixe, au dus la pierderi irecuperabile in conditiile de piata din 2009. In pofida scaderii cu 45% a livrarilor totale de feronerie in 2009, VBH Romcom a reusit sa-si mentina ritmul de dezvoltare prin compensarea efectelor crizei cu oferte generoase si reduceri suplimentare pentru clientii actuali si potentiali, preluand astfel rolul institutiiilor bancare in activitatea de finantare a colaboratorilor. Principalele dificultati pe care le-am intampinat anul trecut s-au datorat numeroaselor cazuri de insolventa in randul clientilor, reducerilor de pret practicate de cei mai multi dintre furnizorii din bransa si importurilor de sisteme de calitate indoielnica".
|