VEROFER: Extindere a activitatii pe pietele externe in 2011 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 30 Dec 2010 13:10 |
Compania romano - italiana Verofer, din Arad, este specializata in productia unei game complete de elemente de feronerie necesare echiparii usilor (cilindri de siguranta, manere, sisteme tip broasca, balamale, accesorii etc.). De asemenea, distribuie sortimente realizate de importante firme de profil din Italia. La nivel autohton sunt dezvoltate mai multe canale de distributie, cum ar fi: toate retelele de magazine de tip DIY, distribuitori specializati de feronerie, magazine speciale de elemente de inchidere etc. Totodata, este prezenta pe piata externa si are relatii comerciale solide cu parteneri din peste 10 tari. Alte detalii referitoare la activitatea firmei si la evolutia domeniului specific sunt oferite, in cele ce urmeaza, de directorul comercial al Verofer.
Razvan Harlau, director comercial al Verofer: “Pe parcursul lui 2010 principalele noastre preocupari investitionale au constat in dezvoltarea a 10 game noi de produse, concepute astfel incat sa raspunda noilor cerinte ale partenerilor si care s-au bucurat deja de succes atat pe plan national, cat si la export. La nivel general, piata de feronerie a inregistrat modificari importante, clientii indreptandu-si atentia cu predilectie catre seriile economice. Intrucat beneficiem de un potential logistic solid, am reusit sa ne aliniem rapid noilor realitati. Astfel, dintre inovatiile lansate recent, am putea mentiona: noile linii de manere din alama (gama Design), cremoane economice pentru usi de interior, sisteme silentioase tip broasca etc. Un alt proiect important este reprezentat de implementarea, in colaborare cu partenerii din Italia, a unui soft care permite supravegherea optima a fazelor tehnologice si asigura obtinerea unui grad ridicat de calitate. Din punct de vedere al rezultatelor financiare, in 2010 ne-am atins obiectivul primordial, respective consemnarea unei cresteri fata de nivelul din 2009 (18 milioane de lei). Pentru 2011 estimam o crestere cuprinsa intre 10% si 15%, determinata de majorarea ponderii exportului. Totodata, daca strategia pentru dezvoltare pe care am aplicat-o in 2010 s-a dovedit eficienta in lupta contra dificultatilor aparute in mediul economic si social, in 2011 ne vom inscrie pe aceeasi linie, sprijinindu-ne, totodata, furnizorii, clientii si partenerii prin masuri speciale. Principalele probleme pe care le-am depasit in 2010 au fost reprezentate de o anumita incetinire a fluxurilor de plati (inregistrata in cazul partenerilor nostri) si dificultatile legate de reorganizarea tehnologica, astfel incat am reusit sa pastram un nivel optim al raportului calitate - pret si sa ne consolidam pozitia pe piata. Inasprirea conditiilor concurentiale si-a spus, de asemenea, cuvantul, dar aceasta nu a reprezentat o noutate. Astfel, daca in anii trecuti factorul special de acutizare a concurentei era constituit de cresterea continua a numarului de competitori intr-un ritm mai mare decat extinderea pietei, in prezent accentuarea competitiei se datoreaza restrangerii volumul bransei, in special ca urmare a diminuarii puterii de cumparare. De asemenea, in cazul companiilor furnizoare de feronerie, situatia economica actuala a avut un impact negative major mai ales daca nu a existat posibilitatea de a se sustine financiar fluctuatiile termenelor reale de plata consemnate in relatiile cu clientii, ceea ce a determinat imposibilitatea de a achita obligatiile financiare. In acelasi timp, piata constructiilor - care ne influenteaza in mod direct - a fost marcata de cateva tendinte majore si anume: scaderea gradului de finalizare a investitiilor deja incepute, reconfigurarea celor noi (sau aflate in curs de executie) fata de planurile initiale, care au determinat inghetarea cifrelor de afaceri pentru firmele de feronerie etc. O alta problema a constat in gradul redus de informare a beneficiarilor, conditionat suplimentar de contextual economic, care a generat o crestere mult mai accentuata pentru gamele low-cost, piata devenind, in multe cazuri, doar un indicator al celui mai scazut cost de achizitie. Intre aspectele pozitive ale domeniului am putea mentiona doar schimbarile de pe piata fortei de munca, acestea urmand a deveni oportunitati reale pentru angajatorii interesati sa selectioneze personal calificat”.
|