WINKHAUS raporteaza o crestere a cotei de piata, in pofida recesiunii |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 19 Mai 2011 09:17 |
![]() Cum a evoluat cifra de afaceri in 2010, fata de anul precedent?
Anul 2010 s-a incheiat cu un cuantum al incasarilor situat putin sub nivelul celui aferent lui 2009. In pofida scaderilor repetate consemnate in industria de profil, am fost suficient de perseverenti ca sa compensam pierderile respective cu produse si clienti noi. In acest an, piata se afla, inca, sub o presiune destul de puternica. Gratie lansarii noului sistem Winkhaus proPilot si datorita noilor parteneriat, ne permitem sa fim optimisti in ceea ce priveste obtinerea unei cresteri semnificative ale vanzarilor.
Au fost lansate sisteme noi de feronerie in ultima perioada sau intentionati acest lucru in viitorul apropiat?
In 2010, am promovat intens sistemul special proPilot, pentru ansamblurile din PVC. Ca un raspuns la provocarea reprezentata de produsele de origine asiatica promovate agresiv pe cateva piete din estul Europei, precum si pentru a indeplini anumite solicitari ce vizau promovarea unui model de feronerie cu functii de baza, am dezvoltat acest sortiment destinat pietelor in care principalul criteriu de achizitie este constituit de pret.
Care au fost principalele probleme specifice 2010?
Spre deosebire de situatia statelor din Europa Centrala, anul trecut nu a marcat sfarsitul recesiunii in sectorul nostru de activitate in Romania. Activitatea s-a plasat, in continuare, pe un trend descendent, competitia preturilor devenind, in acest context, mult mai dura. Unii producatori de tamplarie au fost nevoiti sa renunte la afaceri, iar altii intampina multe probleme cu depasirea dificultatilor curente. De asemenea platile au fost foarte mult intarziate, lucru care a cauzat probleme aditionale si costuri suplimentare.
Cum ati gestionat afacerile, din punct de vedere al masurilor anticriza?
Singura sansa pe care o avem in actuala perioada de criza economica este o mai buna accesare a pietei, mai ales prin lansarea de noi produse. Consideram ca Winkhaus a demonstrat in Romania ca elemente precum un service tehnic adecvat, produse de calitate si o gama de servicii cu valoare adaugata, duc la majorarea competitivitatii colaboratorilor nostri.
Ce orizont de asteptari aveti din punct de vedere al reluarii cresterii economice in bransa?
In opinia noastra, intreaga piata de tamplarie, fatade cortina si elemente conexe are nevoie din nou de optimism. Economiile private par sa fie foarte mari, dar beneficiarii sunt prea neincrezatori pentru a investi si ezita sa mai faca noi imprumuturi pentru constructia si renovarea de locuinte. Proiectele de izolare termica nu sunt suficient de bine puse in practica, in raport cu declaratiile oficiale si cu asteptarile firmelor din bransa. Daca s-ar restabili nivelul de incredere in stabilitatea economica si in perspectivele de dezvoltare, trendul ascendent ar reveni, cu siguranta, in Romania.
|