WINTECH PVC: Portofoliul de clienti se va restrange si in 2011 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 13 Dec 2010 11:21 |
In ultimii doi ani, pe piata de tamplarie termoizolanta din Romania au inceput procedura de insolventa (in conformitate cu prevederile Legii 85/2006) foarte multe societati de nivel mic, intrucat se pare ca acestea au fost cele mai vulnerabile la dificultatile aparute odata cu declansarea crizei economice. Aceasta nu inseamna ca firmele de dimensiuni mari au fost ocolite de fenomenul respectiv. In continuare, este prezentata opinia managerului companiei Wintech PVC, care se refera la situatia actuala si la posibilele solutii pentru aceasta problema.
Florin Mihaila, director general al Wintech PVC: "Principalele cauze care au dus la asemenea blocaje sunt reprezentate de: estimarea eronata a pietei in conditiile crizei si a expunerilor financiare in acest context (investitii, operatiuni de leasing etc); problema arieratelor ce afecteaza grav economia, intretinut chiar de catre Guvern, care impune plata taxelor, dar nu achita costurile aferente lucrarilor executate; concurenta sporita dintre producatori, care ii face pe cei mai putin abili din punct de vedere al administrarii afacerilor sa nu poata identifica solutii optime. De altfel, s-a demonstrat faptul ca putini manageri stiu sa gestioneze in mod competent o afacere in conditii de normalitate si, cu atat mai putin, in contextul unei recesiuni. Revenind la impactul scaderii pietei asupra companiei noastre, anul trecut portofoliul de clienti a consemnat o contractie evidenta, compensata - intr-o anumita masura - prin cresterea ariei de distributie. Tendinta se va mentine probabil si in 2011, urmand ca numarul de colaboratori sa se diminueze din nou, pe masura ce piata de profil va consemna un proces firesc de agregare. Trebuie subliniat faptul ca, in mod surprinzator, nu doar companiile mici au avut probleme, ci si firmele care prezentau un anumit potential. Aceasta a determinat ca, in pofida numarului relativ scazut al partenerilor ce au intrat in insolventa, din cauza rulajelor semnificative pe care le avem cu acestia totalul pierderilor sa fie destul de semnificative, situandu-se la nivelul de aproximativ 7% din cifra de afaceri. Chestiunea delicata rezida in faptul ca este imposibila implementarea unei strategii restrictive cu partenerii actuali sau cei potentiali, deoarece intr-o asemenea situatie, din cauza specificului pietei pe care actionam, riscul major consta in diminuarea semnificativa a vanzarilor. Regula este aceea de asumare a unui anumit tip de incertitudini, realizand - in acelasi timp - un control cat mai strict asupra expunerii fata de fiecare client, care sa fie proportional cu potentialul acestuia. Devine, astfel, obligatorie cunoasterea cat mai detaliata a informatiilor vitale despre firmele colaboratoare, cu atat mai mult cu cat contextul economic actual se caracterizeaza printr-un grad ridicat de volatilitate. In mod teoretic, relatiile de afaceri cu societatile care au iesit cu bine din faza de insolventa pot fi reluate, insa practic acest lucru nu este posibil, intrucat, mai ales pentru firmele mici, exista tentatia - oarecum fireasca - a transferului activitatii catre o alta societate, evitandu-se achitarea obligatiilor financiare restante. Astfel, se poate afirma ca, in majoritatea covarsitoare a cazurilor mentionate, insolventa se finalizeaza prin faliment. Daca se intampla, totusi, ca o anumita companie sa solicite reluarea colaborarii, este preferabil ca acest lucru sa fie luat in calcul, dar cu conditia ca gradul de expunere sa fie ajustat considerabil".
|