CARBOPLAK: Investitii de 500.000 de euro, pentru dezvoltarea productiei |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 30 Sep 2015 09:00 |
Furnizorul de placi din policarbonat Carboplak - Bucuresti deruleaza, in anul 2015, un proiect de investitii in valoare de aproximativ 500.000 de euro, care a presupus achizitia unei matrite pentru realizarea unor modele cu o grosime cuprinsa intre 3,5 mm si 6 mm, destinate segmentului economic. Urmeaza realizarea celei de-a doua matrite pentru placi cu eficienta termica sporita, cu pereti multipli de 16 mm pana la 20 mm grosime, destinate segmentului de luminatoare si trape de fum. Oferta generala a firmei include placi cu grosimi cuprinse intre 3,5 mm si 20 mm, accesorii de montaj dedicate, sub diferite forme de profile si elemente de prindere, fabricate deopotriva in unitatea proprie sau in sistem de parteneriat. In cele ce urmeaza, Bogdan Rafila, Sales Manager EMEA in cadrul Carboplak detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Care sunt tendintele de achizitie pe acest segment de activitate?
- La nivel national, sunt solicitate preponderent placi cu densitate scazuta, situatie total diferita de ceea ce se intampla pe pietele din vestul Europei, unde se comanda mai ales produse cu o capacitate superioara de izolare. In pofida orientarii clientilor autohtoni catre achizitia de modele economice, am observat o usoara tendinta de polarizare a cererii, existand si cereri pentru proiecte importante, care, din pacate, sunt demarate foarte greu. In prezent, printre cele mai importante aplicatii la care s-au utilizat produsele din oferta proprie se afla copertinele pentru peroanele garilor, panourile fonoizolante, luminatoarele si trapele de fum, peste 50% din produsele pe care le-am vandut avand utilizari de tip hobby, aplicatii foarte rare in alte tari europene.
- Enumerati principalele dificultati intampinate in desfasurarea activitatii.
- Avand in vedere riscurile sporite de neplata, datorate faptului ca numeroase firme au probleme financiare, iar procedura insolventei le este accesibila, am decis sa ne selectam cu mare atentie clientii. De asemenea, a fost nevoie sa initiem noi parteneriate cu furnizori de materie prima, in afara de cei traditionali (Bayer Material Science, Sabic Innovative Plastics si Styron), care au decis anul acesta sa majoreze preturile, in pofida costurilor scazute ale petrolului. Am adoptat aceasta decizie si pentru a face cat mai bine fata concurentei tot mai puternice, exercitate din partea unor societati din China, Rusia si chiar din vestul Europei, care au decis sa comercializeze in tara noastra anumite modele cu preturi si performante foarte scazute, pe o piata care a atins in 2014 un prag cantitativ de aproximativ 2.500 de tone.
- Detaliati evolutia financiara a firmei din acest an.
- Desi inceputul acestui an a fost, din punct de vedere al incasarilor, sub asteptarile noastre, speram ca pana la finele exercitiului financiar curent sa recuperam pierderea si sa inregistram o majorare a cifrei de afaceri in raport cu nivelul de 10,7 milioane de lei, inregistrat in 2014. Efectuam livrari atat la nivel national (prin intermediul unei retele de peste 25 de colaboratori si al magazinelor de tip DIY), precum si la export, in tarile emergente (Macedonia, Serbia, Bulgaria, Ungaria), unde ajunge aproximativ 28% din productia totala.
|