Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 18 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Crestere a livrarilor de sticla arhitecturala si materiale chimice
AGC: Crestere a livrarilor de sticla arhitecturala si materiale chimice
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 16 Feb 2015 15:47
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente anului 2014, explicand ca – pe segmentul sticlei arhitecturale – s-a remarcat o crestere cantitativa a livrarilor pe toate pietele-tinta, insa afacerile au intrat, in cele 12 luni de referinta, in zona „neagra” a profitabilitatii. Dintre cauzele ce au dus la deprecierea profitului operational se remarca declinul pretului pe segmentul sticlei speciale (folosite ca substrat la ecranele LCD), precum si pe cel al elementelor vitrate folosite in industria tamplariei si a constructiilor, trend vizibil mai ales in Europa de Est. Desi deprecierea yenului – JPY in raport cu principalele valute a avut un aport pozitiv in ceea ce priveste sporirea vanzarilor nete, aceeasi tendinta a indus, insa, cresterea costurilor operationale ale multor subsidiare din afara granitelor Japoniei. Un alt factor negativ si incontrolabil l-a reprezentat majorarea cotatiei materiilor prime si a costurilor cu energia, care, din motive obiective, nu au putut fi transferate in pretul vitrajelor arhitecturale comercializate de AGC anul trecut. Cu toate acestea, vanzarile din 2014 au sporit ca valoare, comparativ cu anul anterior, ceea ce a determinat elaborarea unui plan de afaceri bazat pe premise optimiste, a carui aplicare sa determine o crestere cu 71,7 miliarde JPY (sau, eventual, cu 604,5 milioane USD) a vanzarilor nete din 2015 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), in conditiile unui profit operational relativ asemanator (-0,1 miliarde yeni), insa se are in vedere o sporire cu 19,1 miliarde JPY a rentabilitatii nete, ca urmare a revizuirii unor politici sociale ale corporatiei. Revenind la informatiile anuntate pentru anul trecut, ca urmare a unor aspecte ce tin exclusiv de evolutia comenzilor, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in ianuarie-decembrie 2014, la 712,7 miliarde yeni (sau 6 miliarde USD), cu 45,4 miliarde JPY (382 milioane USD) mai mult fata de incasarile consemnate in 2013 (la acelasi curs de schimb valutar, respectiv cel actualizat in 2015), ceea ce denota o crestere de 6,8% exprimata in moneda japoneza. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte doua divizii (sticla speciala pentru electronice si substante chimice), in intervalul de referinta AGC a raportat o crestere de 28,3 miliarde yeni a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.348,3 miliarde yeni (sau 11,37 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Managerii grupului sustin ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, cu precadere pe pietele europene, aplicarea unei politici de reducere a cheltuielilor operationale, in contextul cresterii cantitative a vanzarilor, a limitat fenomenul negativ. In plan particular, oficialii AGC au mai anuntat ca, in perioada de raportare, divizia de sticla a avut rezultate satisfacatoare pe toate pietele-tinta. Astfel, la totalul de 712,7 miliarde JPY sau 6 miliarde USD (rezultat prin eliminarea ulterioara a unor costuri de -17,7 miliarde JPY), subsidiarele din Japonia si Asia au avut o contributie de 324,8 miliarde JPY, cele din Europa de 292,9 miliarde JPY, iar in ambele Americi s-au consemnat 112,7 miliarde JPY. Totodata, vanzarile efective de sticla float au fost de 373,1 miliarde JPY in 2014 (sau 3,14 miliarde USD), din care 191,2 miliarde JPY in Europa, 148 miliarde JPY in Japonia/ Asia si 45,9 miliarde JPY in America de Nord si de Sud (cu eliminari de -12 miliarde JPY). In fine, seturile de geamuri auto livrate anul trecut au valorat 339,6 miliarde JPY, fiind furnizate cu precadere in Japonia/ Asia (176,7 miliarde JPY), Europa (101,7 miliarde JPY) si ambele Americi (66,9 miliarde JPY), in conditiile unor cheltuieli de amortizare cifrate la -5,7 miliarde yeni.
Se prognozeaza o majorare a livrarilor de elemente vitrate
In ceea ce priveste previziunile, managerii AGC sustin ca in 2015 se asteapta la o ascensiune a livrarilor proprii de sticla si materiale chimice, intr-un ritm usor accelerat, pe fondul continuarii tendintei de depreciere a monedei japoneze. Desi mediul economic global va ramane impredictibil, livrarile AGC de vitraje pentru aplicatii arhitecturale vor ramane, totusi, robuste in Asia (inclusiv Japonia) si ambele Americi. Pe plan european se asteapta ca vanzarile sa fie solide in ansamblu, dar exista anumite motive de ingrijorare in ceea ce priveste evolutia acestora in zona est-europeana, unde mentinerea preturilor la un prag relativ scazut nu va mai fi posibila, determinand, in consecinta, fluctuatii ale cererii. In consecinta, pentru anul in curs se estimeaza ca vanzarile nete ale AGC vor spori cu 5,3%, pana la 1.420 miliarde JPY, nivel corespunzator sumei de 11,97 miliarde USD (in conditiile unor rate similare ale cursului de schimb). In consecinta, chiar si in conditiile unor rectificari ulterioare, in sens negativ, ale rezultatelor financiare preconizate pentru 2015, corporatia japoneza va fi in masura sa-si sustina intreaga platforma de afaceri, care se bazeaza pe 219 subsidiare si pe 46 de companii afiliate din intreaga lume (cu 148 de entitati importante doar pe segmentul sticlei), unde activeaza in total 51.100 de angajati. Mai trebuie precizat ca, in 2013, cifra de afaceri a AGC s-a plasat la 1.320 miliarde JPY (11,64 miliarde USD), in crestere cu 10,9% fata de precedentele 12 luni, iar divizia de sticla a avut incasari de 667,3 miliarde JPY sau 5,88 miliarde USD. Dupa cum se poate observa, daca se au in vedere rezultatele exprimate in moneda americana, anul trecut s-a constatat o usoara scadere a cifrei totale de afaceri (-2,3%), datorata cu precadere impactului cursului de schimb valutar. Chiar si in aceste conditii, efortul financiar pentru cercetare-dezvoltare al AGC va ramane constant si considerabil, fiind estimat pentru anul in curs la 45 miliarde JPY (circa 380 milioane USD), in conditiile in care la nivelul lui 2014 aceste investitii au insumat 44,8 miliarde JPY (377 milioane USD). Prin noua politica de management, denumita AGC Plus, in sectorul sticlei arhitecturale holdingul isi continua procesul de consolidare si implementeaza diverse reforme structurale. Astfel, cresterea eficientei de ansamblu si imbunatatirea profitabilitatii vor fi posibile pe termen lung doar prin intermediul crearii unor entitati de tip joint-venture, decat prin incercarea persistenta de a utiliza resursele grupului. Pe segmentul vitrajelor auto este necesara, in schimb, doar mentinerea si consolidarea pozitiei de lider mondial. Toate aceste masuri vor avea ca efect cresterea ratei profitului operational la 5% sau mai mult in anul 2017, in cadrul diviziei de sticla a AGC.
***
Holdingul AGC este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2013, o cifra de afaceri neta de 639.785 de lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 648.160 milioane de lei. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left