Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 17 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - HYDRO: Sporire secventiala de 1% a vanzarilor Sapa JV
HYDRO: Sporire secventiala de 1% a vanzarilor Sapa JV
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 04 Aug 2016 13:26
Implementarea sustinuta, de catre managerii corporatiei Hydro, a unui plan ambitios de restructurare si imbunatatire a activitatii Sapa JV (joint-venture detinut in proportie de 50%), cresterea cererii sezoniere in aprilie-iunie 2016, precum si majorarea cotei afacerilor cu rate mari de rentabilitate au reprezentat principalele aspecte pozitive evidentiate in raportul financiar aferent celui de-al doilea trimestru a.c., in timp ce ajustarea preturilor de comercializare a avut, de asemenea, efectul scontat, desi fluctuatiile cursului de schimb valutar (in special, aprecierea coroanei norvegiene in raport cu euro) au subminat intrucatva trendul ascendent al afacerilor, ce s-a reflectat doar in ceea ce priveste profitabilitatea neta. Acest context a determinat, printre altele, scaderea cu -11,53% a incasarilor holdingului norvegian in primele sase luni ale exercitiului financiar actual, comparativ cu perioada anterioara si similara de raportare. Totusi, productia de aluminiu primar a companiei a sporit usor, de la 1,005 milioane de tone la 1,032 milioane de tone, iar pe piata mondiala, dupa mai multi ani de provocari, chiar si in conditiile unei oferte excedentare, datele aferente intervalului analizat indica o continuare a ascensiunii cererii, care va determina cu siguranta, in acest an, o sporire de 5% a consumului global de aluminiu primar. Conducerea holdingului isi modifica astfel previziunile initiale, ce indicau o sporire de maximum 4% a cererii mondiale, inclusiv pentru ca, numai in China, ca urmare a expansiunii activitatii economice, se estimeaza o crestere de 7%, in asa fel incat pe piata internationala a aluminiului 2016 va insemna un an de echilibru intre cerere si oferta.
Crestere moderata pe plan european
„In exercitiul financiar de referinta, reprezentat de intervalul ianuarie-iunie a.c., veniturile concernului au insumat 40,529 miliarde coroane norvegiene (NOK) sau 4,29 miliarde euro, in timp ce, la data de 30 iunie 2015, incasarile s-au situat la 45,726 miliarde NOK. Insa, la nivelul Sapa JV, cererea sezoniera mai mare de produse extrudate si ratele solide ale profitabilitatii au determinat o sporire consistenta a rezultatelor operationale, mai ales in trimestrul al doilea a.c. Insa, intrucat profitabilitatea s-a redus pentru divizia de bauxita si alumina, in domeniul produselor speciale din metal si in cel al energiei, nu este surprinzator ca, in primul semestru din acest an, Hydro a consemnat un indice UEBIT de 3,119 miliarde NOK, iar rezultatul net s-a cifrat la 4,459 miliarde NOK, comparativ cu 3,136 miliarde NOK in ianuarie-iunie 2015. Astfel, cu precadere pe fondul majorarii secventiale cu 4,5%, respectiv cu 3% a cererii din Europa si America de Nord, in special pentru produse extrudate, rezultatele operationale s-au imbunatatit. Tot in cele doua regiuni, majorarile anuale ale cererii de sisteme extrudate au fost de +2,5% pe continentul nord-american, respectiv de +1,5% in Europa, deoarece in acest ultim caz evolutia pietei de constructii continua sa fie incerta. Pe termen scurt, se asteapta insa o crestere moderata pe plan european, dar trebuie avut in vedere ca, din trimestrul al treilea, livrarile de produse extrudate incep sa fie mai reduse cantitativ. In ceea ce priveste strict activitatea joint-venture-ului Sapa, in cazul caruia Hydro consolideaza 50% din incasari, vanzarile totale de sisteme pentru tamplarie si alte sortimente extrudate s-au plasat la 358.000 de tone in semestrul intai din 2016, fiind corespunzatoare unor vanzari efective de 13,988 miliarde NOK, respectiv aproape 1,48 miliarde euro, in scadere fata de cele 14,268 miliarde NOK din primele sase luni ale anului anterior. Totusi, rezultatele din trimestrul al doilea, cifrate la 7,036 miliarde NOK (pentru 183.000 de tone) denota o crestere de 1%, ca valoare, in termeni secventiali de comparare, deoarece in trimestrul intai din 2016 s-au consemnat 174.000 de tone si 6,953 miliarde NOK. Trebuie insa precizat ca efectele pozitive ale programelor de restructurare, cele date de cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare si ale dezvoltarii pietelor de referinta au fost mai puternice in perioada analizata, ceea ce a insemnat un castig pentru Sapa JV. Astfel, holdingului Hydro i-a revenit 50% din profitul operational total (UEBIT) al Sapa, cota evaluata la 688 milioane NOK in ianuarie-iunie 2016, iar in perioada similara din 2015 acest indicator a fost de 437 milioane NOK. Rentabilitatea actuala a Sapa, reflectata prin indicatorul de profit net, a sporit, ramanand pozitiva (453 milioane NOK, comparativ cu 264 milioane NOK si cu 454 milioane NOK pentru intregul an 2015), fiind convinsi ca acest trend este sustenabil pe termen scurt, mediu si lung”, a declarat Svein Richard Brandtzæg, presedinte si director executiv al Hydro.
In fine, dar nu in ultimul rand, in nota obisnuita unor prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali, managerii Hydro au prezentat datele reliefate la o baza de 100% pentru Sapa JV. Pe scurt, vanzarile cantitative totale au fost de 715.000 de tone in semestrul intai a.c. (fata de 711.000 tone in primele sase luni din 2015), ceea ce corespunde unui indicator UEBIT total de 1,375 miliarde NOK si unui EBIT raportat de 1,574 miliarde NOK (fata de numai 266 milioane NOK in primele sase luni din 2015).
***
In Romania, produsele extrudate ale Hydro (implicit, Sapa JV) pentru arhitectura si constructii sunt comercializate de reprezentanta Hydro Building Systems, din Capitala, fondata in 2006 si inregistrata pe portalul Ministerului Finantelor Publice - MFP (prin transfer/ sosire) in anul 2012. Compania - care avea in 2009 circa 5 angajati si o cifra de afaceri de 0,41 milioane de lei - si-a actualizat specializarea, iar in consecinta a declarat un rulaj nul in 2013 si 2014 (avand cheltuieli minimale, de 944 de lei in urma cu trei ani si de 1.079 lei in 2014) si a fost radiata prin dizolvare cu lichidare in noiembrie 2015, cel mai probabil pentru a se transforma in Sapa Building Systems, importator al sistemelor Wicona. Momentan, nu a fost luata o decizie in acest sens, astfel incat activitatea de export este coordonata de subsidiara omonima a Sapa, din Austria. Insa, dupa cum se cunoaste, in Romania, Sapa detine doua prese de extrudare in cadrul fabricii din Chisineu-Cris (Arad), operationale din 2004, unde lucreaza 200 de angajati, coordonati de managerul Didier Senn. Potrivit datelor oficiale, 85% din productia acestei unitati (ce a reprezentat o investitie de tip „greenfield” a Alcoa in Romania, ce a ajuns efectiv din 2009 sa opereze in cadrul unui joint-venture cu Sapa) se indreapta catre clienti din Austria, Franta, Germania si tarile Benelux. Conform celor mai recente informatii transmise catre MFP, Sapa Profiles - Arad (ce se ocupa cu metalurgia aluminiului) a realizat in 2014 o cifra neta de afaceri de 257,4 milioane de lei (cu 182 de angajati), in conditii de profitabilitate, iar in 2013 acest indicator a fost de 169,05 milioane de lei. In consecinta, daca se coroboreaza informatiile mentionate anterior, la nivelul lui 2014 livrarile Sapa Profiles in Romania au avut o valoare de circa 38,5 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left