Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - HYDRO: Stabilizare anuala a vanzarilor Sapa JV
HYDRO: Stabilizare anuala a vanzarilor Sapa JV
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 28 Feb 2017 11:07
Desi implementarea sustinuta, de catre managerii corporatiei Hydro, a unui plan ambitios de restructurare si imbunatatire a activitatii Sapa JV (joint-venture detinut in proportie de 50%) a avut rezultatele scontate, continuarea trendului de scadere a cererii sezoniere in octombrie-decembrie 2016, in continuarea celei din precedentele trei luni si mai ales in SUA, a reprezentat principalul aspect negativ evidentiat in raportul financiar aferent celui de-al patrulea trimestru din 2016, ceea ce a afectat si rezultatele consemnate dupa traversarea intregului exercitiu financiar trecut. In acelasi timp, fluctuatiile cursului de schimb valutar (generate, in special, de aprecierea coroanei norvegiene in raport cu euro) au subminat intrucatva trendul initial ascendent al afacerilor, ce s-a reflectat doar in ceea ce priveste profitabilitatea neta, ce a ajuns sa fie mai mult decat dubla fata de 2015. Acest context a determinat, printre altele, scaderea cu -6,55% a incasarilor holdingului norvegian in cele 12 luni ale lui 2016, comparativ cu perioada anterioara si similara de raportare. Totusi, productia de aluminiu primar a companiei a sporit usor, de la 2,046 milioane de tone la 2,085 milioane de tone, iar pe piata mondiala, dupa mai multi ani de provocari, chiar si in conditiile unei oferte excedentare, datele aferente intervalului analizat indica o continuare a ascensiunii cererii, care va determina cu siguranta, in acest an, o sporire de cel mult 5% a consumului global de aluminiu primar, dupa o crestere de circa 4% a consumului global in 2016. Conducerea holdingului elaboreaza, astfel, noi previziuni, ce indica inclusiv o continuare a ascensiunii pretului (vizibila inca din trimestrul al patrulea al anului trecut), pentru ca, pe piata internationala a aluminiului, anul 2016 a adus un oarecare echilibru intre cerere si oferta. Practic, datele preliminare pentru 2016 atesta o sporire de 7% a productiei mondiale de aluminiu primar, pana la 58,926 milioane de tone, in contextul in care consumul a ajuns la 59,638 milioane de tone (+4%). Daca se exclude China, acesti indicatori ar fi de 26,945 milioane de tone (+2%), in cazul productiei, respectiv 28,188 milioane de tone (+3%) pentru consum. Toate acestea survin in contextul in care stocul raportat de aluminiu primar s-a diminuat, la 31 decembrie 2016, cu aproape -20%, de la 6,305 milioane de tone la 5,027 milioane de tone. Totusi, cotatia medie la trei luni a aluminiului primar, stabilita in cadrul LME, este departe de a indica o revenire la profitabilitate, de vreme ce, daca in 2015 acest indice s-a plasat la 1.680 USD/tona, anul trecut s-a ajuns la 1.610 USD/tona.
Cererea pentru produse extrudate in Europa se imbunatateste in primul trimestru a.c.
„In exercitiul financiar de referinta, reprezentat de intervalul ianuarie-decembrie 2016, veniturile concernului au insumat 81,953 miliarde coroane norvegiene (NOK) sau 9,26 miliarde euro, in timp ce, la data de 31 decembrie 2015, incasarile s-au situat la 87,694 miliarde NOK. Totusi, la nivelul Sapa JV, in pofida unei cereri sezoniere mai reduse de produse extrudate, ratele solide ale profitabilitatii au determinat o sporire consistenta a rezultatelor operationale si, implicit, a performantei anuale, desi in trimestrul al patrulea s-a observat o scadere punctuala a rentabilitatii. Insa, intrucat profitabilitatea s-a diminuat pentru divizia de bauxita si alumina, in domeniul produselor speciale din metal, respectiv al celor sub forma de role, desi s-a majorat in sectorul energiei, nu este surprinzator ca, anul trecut, Hydro a consemnat un indice UEBIT de numai 6,425 miliarde NOK (fata de peste 9,656 miliarde NOK in 2015), dar rezultatul net s-a cifrat la 6,586 miliarde NOK (cu un castig de 2,266 miliarde NOK dat de efectul favorabil al cursului de schimb valutar), comparativ cu 2,333 miliarde NOK in 2015. In ceea ce priveste strict activitatea joint-venture-ului Sapa, in cazul caruia Hydro consolideaza 50% din incasari, vanzarile totale de sisteme pentru tamplarie si alte sortimente extrudate s-au plasat, in 2016, la 682.000 de tone in 2016 (nivel cantitativ similar anului 2015), fiind corespunzatoare unor vanzari efective de 26,663 miliarde NOK, respectiv aproape 3 miliarde euro, in scadere fata de cele 27,626 miliarde NOK din anul anterior. Totodata, rezultatele din trimestrul al patrulea, cifrate la 6,105 miliarde NOK (pentru 155.000 de tone) denota o scadere de -7%, ca valoare, in termeni secventiali de comparare, deoarece in trimestrul al treilea din 2016 s-au consemnat 170.000 de tone si 6,57 miliarde NOK. Trebuie insa precizat ca efectele pozitive ale programelor de restructurare si cele date de cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare, in pofida restrangerii punctuale a cererii pe pietele de referinta, au fost mai puternice in perioada analizata, ceea ce a insemnat un castig pentru Sapa JV. Astfel, holdingului Hydro i-a revenit 50% din profitul operational total (UEBIT) al Sapa, cota evaluata la 1,009 miliarde NOK in ianuarie-decembrie 2016, iar in 2015 acest indicator a fost de 704 milioane NOK. Rentabilitatea actuala a Sapa, reflectata prin indicatorul de profit net, a sporit, ramanand pozitiva (889 milioane NOK, comparativ cu 123 milioane NOK in 2015), fiind convinsi ca acest trend este sustenabil pe termen scurt, mediu si lung. In plus, ca urmare a factorului sezonier, cererea pentru produse extrudate in Europa se imbunatateste in primul trimestru din 2017, urmand ca strategia bazata pe crearea si promovarea de produse cu valoare adaugata mare, imbunatatirea pozitiei privind costurile operationale (la nivelul departamentului Extrusion Europe), precum si eforturile de restructurare incununate de succes in cadrul Sapa Building Systems si Precision Tubing sa aiba rezultatele scontate. In fine, dar nu in ultimul rand, dinamica afacerilor Sapa Extrusion North America indica o stabilizare, in pofida provocarilor operationale si recuperarii lente a anumitor piete-tinta”, a declarat Svein Richard Brandtzæg, presedinte si director executiv al Hydro.
In fine, dar nu in ultimul rand, in nota obisnuita unor prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali (ce devin disponibile odata cu anuntarea rezultatelor financiare), managerii Hydro au prezentat datele reliefate la o baza de 100% pentru Sapa JV. Pe scurt, vanzarile cantitative totale au fost de 1.365.000 de tone in anul 2016 (fata de 1.364.000 de tone in aceeasi perioada din 2015), ceea ce corespunde unui indicator UEBIT total de 2,197 miliarde NOK si unui profit net de 1,553 miliarde NOK (fata de 907 milioane NOK in 2015). Totodata, rezultatele istorice trimestriale in ceea ce priveste rulajul au fost reclasificate (incepand cu 2013), motiv pentru care cifrele (neauditate) la acest indicator reflecta o cifra de afaceri de 53,327 miliarde NOK in 2016, comparativ cu 55,252 miliarde NOK in precedentele 12 luni. Strict pentru Sapa Building Systems, cantitatile de profile fabricate si livrate in 2016 au fost de 77.000 de tone (aceleasi ca in 2015), cu incasari operationale de 7,089 miliarde NOK (comparativ cu 7,043 miliarde NOK in 2015) si un indicator UEBIT de 381 milioane NOK (fata de numai 71 milioane NOK in exercitiul financiar anterior).
***
In Romania, produsele extrudate ale Hydro (implicit, Sapa JV) pentru arhitectura si constructii sunt comercializate de reprezentanta Hydro Building Systems, din Capitala, fondata in 2006 si inregistrata pe portalul Ministerului Finantelor Publice - MFP (prin transfer/ sosire) in anul 2012. Compania - care avea in 2009 circa 5 angajati si o cifra de afaceri de 0,41 milioane de lei - si-a actualizat specializarea, iar in consecinta a declarat un rulaj nul in 2013 si 2014 (avand cheltuieli minimale, de 944 de lei in urma cu trei ani si de 1.079 lei in 2014) si a fost radiata prin dizolvare cu lichidare in noiembrie 2015, cel mai probabil pentru a se transforma in Sapa Building Systems, importator al sistemelor Wicona. Momentan, nu a fost luata o decizie in acest sens, astfel incat activitatea de export este coordonata de subsidiara omonima a Sapa, din Austria. Intre timp, insa, in noiembrie-decembrie 2016, la MFP au fost inregistrate, in Capitala, persoanele juridice Sapa Extrusion Spain SA si Sapa Extrusion Navarra SL. Insa, dupa cum se cunoaste, in Romania, Sapa detine doua prese de extrudare in cadrul fabricii din Chisineu-Cris (Arad), operationale din 2004, unde lucreaza 200 de angajati, coordonati de managerul Didier Senn. Potrivit datelor oficiale, 85% din productia acestei unitati (ce a reprezentat o investitie de tip „greenfield” a Alcoa in Romania, ce a ajuns efectiv din 2009 sa opereze in cadrul unui joint-venture cu Sapa) se indreapta catre clienti din Austria, Franta, Germania si tarile Benelux. Conform celor mai recente informatii transmise catre MFP, Sapa Profiles - Arad (ce se ocupa cu metalurgia aluminiului) a realizat in 2014 o cifra neta de afaceri de 257,4 milioane de lei (cu 182 de angajati), in conditii de profitabilitate, iar in 2013 acest indicator a fost de 169,05 milioane de lei. In consecinta, daca se coroboreaza informatiile mentionate anterior, la nivelul lui 2014 livrarile Sapa Profiles in Romania au avut o valoare de circa 38,5 milioane de lei. De asemenea, rezultatele consemnate de Sapa Profiles - Arad in 2015 au devenit, recent, disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice. Astfel, in acel moment, compania a lucrat cu 176 de salariati, raportand un rulaj net de 243,7 milioane de lei, scaderea respectiva fiind insotita si de o pierdere neta consistenta, de peste -8,8 milioane de lei, iar Sapa Profiles a acumulat datorii totale de 59,6 milioane de lei. In contextul in care se presupune ca exportul a ramas tot la nivelul de 85%, livrarile anului 2015 in Romania au fost de 36,55 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left