Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 23 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Ajustari de pret pe segmentul de sticla arhitecturala
AGC: Ajustari de pret pe segmentul de sticla arhitecturala
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Mar 2018 07:02
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente anului 2017, explicand ca - pentru divizia de sticla arhitecturala si auto - s-a remarcat o scadere a profitului operational (-14,78%), ca rezultat al majorarii generale a costului cu logistica, respectiv cu materiile prime si cu energia, trend care nu a fost compensat in totalitate de cresterea pretului de vanzare in Europa si de sporirea evidenta a livrarilor, care au ramas consistente din punct de vedere cantitativ, inclusiv in America de Nord. Astfel, in intervalul analizat, s-a constatat o majorare (+8,1%) a vanzarilor valorice de sticla float si alte sortimente, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, in ianuarie-decembrie 2017, a avut loc o sporire cantitativa a livrarilor in cadrul mai multor piete-tinta, cu precadere in America de Nord, respectiv in Europa (inclusiv in zona estica a continentului), in timp ce livrarile din Japonia (si Asia, in general) beneficiaza de un trend, in general, favorabil. Strict pe segmentul arhitectural livrarile din Europa si SUA au continuat sa se deruleze intr-un mod optim, desi, cel putin in Europa, s-a impus cresterea in continuare a pretului de vanzare, aspect acceptat de beneficiari. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului a sporit cu +14,1% ca valoare, fata de 2016, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se va implementa un plan de afaceri bazat pe premise realiste, ce presupune o crestere cu 86,5 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 804,5 milioane USD) a vanzarilor nete din 2018 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.550 miliarde JPY (usor peste 14,41 miliarde USD), respectiv +5,91%, dar pe baza sporirii moderate a livrarilor pe segmentul vitrajelor arhitecturale si intr-un ritm mai puternic a celor de materiale chimice in Asia de Sud-Est, in conditiile unui profit operational mai mare (130 miliarde yeni, ce reflecta o crestere de +8,7%), avandu-se, insa, in vedere si o apreciere cu 9,7 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 89 miliarde JPY (+12,2%), ca urmare a cresterii efective a livrarilor si continuarii programului de reducere a costurilor.
Politicile nationale diferite confera perspective nesigure economiei mondiale
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in 2017, la 735,1 miliarde yeni (sau aproape 6,83 miliarde USD), fiind cu 55,1 miliarde yeni (sau cu +8,1%) mai mare fata de incasarile consemnate in 2016. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica), precum si de eliminarile necesare, in perioada de referinta AGC a raportat o sporire de 181 miliarde yeni sau cu +14,1% a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.463,5 miliarde yeni (sau circa 13,59 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama sporirii cantitative a livrarilor (si, acolo unde a fost posibil, a majorarii pretului) pentru fiecare divizie in parte, ca si pe fondul consolidarii rezultatelor unor companii achizitionate anul trecut.
Referindu-se la contextul economic global ce a generat asemenea rezultate, Takuya Shimamura, presedinte si CEO al AGC, a precizat ca „in perioada de referinta, economia mondiala si-a continuat trendul de recuperare treptata, impulsionand afacerile AGC. In Japonia, ritmul de revenire treptata s-a accelerat vizibil, pe fondul implementarii unui program guvernamental de redresare. Economia europeana a facut, de asemenea, un progres vizibil (in salturi), iar in SUA se remarca o continuare a ascensiunii economice care genereaza cresterea consumului. De asemenea, economiile din tarile emergente de interes in ceea ce ne priveste (si mai ales din Federatia Rusa, Brazilia si China) incep sa atinga rate modeste de crestere, ceea ce creeaza premise favorabile in continuare. Totusi, ca perspective pentru 2018, consideram ca politicile nationale diferite, implementate in multe tari din intreaga lume, confera nesiguranta in ceea ce priveste ascensiunea economica pe plan global, dar cu toate acestea credem ca se va mentine tendinta de crestere moderata. Intr-un asemenea mediu de afaceri, la nivelul anului in curs, luam in considerare o crestere ponderata a livrarilor de sticla arhitecturala in numeroase regiuni de pe mapamond, chiar si in contextul unor eventuale noi ajustari de pret. Totodata, nivelul livrarilor de vitraje auto va fi satisfacator, iar pentru substraturile LCD din sticla comenzile vor fi favorabile, fiind asteptata si o inversare a trendului actual, de scadere a pretului, dar cresteri mai importante sunt preconizate in cazul sticlei speciale (pentru display), precum si la materialele opto-electronice si la produsele bazate pe semiconductori”.      
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%) si cu vanzari nete de 1.463,5 miliarde yeni in 2017 (+14,1%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2016, o cifra de afaceri neta de 636.900 de lei (in conditii de profitabilitate), in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left