Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor, sustinuta de pietele emergente
DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor, sustinuta de pietele emergente
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Aug 2018 06:35
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in primul semestru al anului in curs, corporatia a consemnat o majorare a indicatorului profitabilitatii EBITDA ajustat, gratie performantelor notabile din America de Nord, Turcia si din cadrul pietelor emergente, coroborate cu volumul cantitativ mai mare al livrarilor (generat de achizitiile efectuate de noii clienti si de expansiunea pietei, in ansamblu), respectiv cu impactul pozitiv al investitiilor efectuate in ultimii ani si cu sporirea pretului de comercializare, care a contracarat complet costul mai mare al materiilor prime si inflatia. In aceste conditii, programul ambitios de investitii continua sa se aplice (cu masuri de reducere a amprentei ecologice a produselor corporatiei), inclusiv pe fondul unei sporiri a livrarilor din punct de vedere valoric, de +0,8% in intervalul analizat, comparativ cu primele sase luni din 2017.
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al grupului, dat recent publicitatii, vanzarile nete consolidate din ianuarie-iunie 2018 s-au cifrat la 341,5 milioane de euro, fiind mai mari cu +0,8% raportat la perioada similara din 2017, cu o crestere optima (+4,1%) a volumului cantitativ, un impact negativ de -10,1% al cursului de schimb valutar si cu unul pozitiv, de +6,8%, dat de ajustarea pretului si de structura sortimentelor furnizate. „Suntem in general multumiti de progresul constatat in semestrul intai din 2018, in pofida problemelor semnificative generate de cresterea cotatiei materiilor prime, de fluctuatiile cursului de schimb si de volatilitatea extrem de mare a pietei din Turcia. Investitiile recente dau acum rezultate, iar produsele inovatoare sunt bine primite de beneficiari. In continuare, vom incerca sa reducem amprenta ecologica a produselor noastre”, a declarat Francis van Eeckhout, CEO al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, bazandu-se pe datele cuprinse intr-o cercetare realizata de un institut independent (Global Market Insights, Window and Door System Market Report, 2024; The Freedonia Group: Windows Market in the US, 2017), managerul estimeaza ca, pe termen scurt si mediu, cererea globala pentru sisteme de ferestre din PVC si elemente compozite (ferestre „hibride”) va continua sa se majoreze la rate superioare, ca urmare a proprietatilor deosebite de izolare, raportului performanta-pret, intretinerii reduse in exploatare si esteticii imbunatatite, aferente acestor categorii de ansambluri finite. In acelasi timp, conducerea Deceuninck considera ca datele macroeconomice fundamentale pentru Turcia raman solide, desi se ia deja in considerare o incetinire puternica a ritmului de crestere economica incepand cu al doilea semestru din 2018. In plus, se anticipeaza noi probleme cauzate de pretul materiilor prime si fluctuatiile cursului de schimb, motiv pentru care vor fi luate masuri pentru a restaura rata profitului, de-a lungul timpului.
Turcia si statele emergente - principala tinta pentru grup
Perioada analizata a insemnat o continuare a procesului de consolidare a actualei paradigme a afacerilor grupului, ce nu se mai realizeaza majoritar in vestul Europei, ci mai ales in Turcia si statele emergente, in pofida dificultatilor social-politice din zona. In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est - CEE (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru semestrul intai al anului in curs au confirmat o usoara tendinta negativa, mai ales ca, spre deosebire de anul anterior, in aceasta regiune, ca si in SUA plus Canada, s-au constatat scaderi ale vanzarilor (cu precadere, din cauza efectelor negative ale cursului de schimb). Astfel, in spatiul CEE, inclusiv Germania, livrarile din ianuarie-iunie 2018 au scazut, ca valoare, cu -2,9%, pana la 78,8 milioane de euro (fata de 81,1 milioane de euro). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, diminuarea cantitativa puternica a livrarilor din Germania si Cehia a fost doar partial influentata pozitiv de cresterea pretului la produsele finite (aspect necesar pentru a compensa cotatia sporita a materiilor prime si pierderile induse de inflatie). Interesant este insa si faptul ca impactul negativ al cursului de schimb (-1,2%) a fost dat tocmai de deprecierea puternica a rublei (-14,7% fata de primul semestru din 2017).     
In perioada analizata, reprezentata de primele sase luni din 2018, in Europa de Vest a avut loc o stabilizare a incasarilor (+0,2%), la 91,9 milioane de euro (comparativ cu 91,7 milioane de euro), ceea ce se explica mai ales printr-un regres al livrarilor cantitative, anulat prin diverse majorari de pret ale produselor corporatiei, concomitent cu o renuntare in etape la sortimentele nerentabile. Mixul de produse/pret a avut astfel un aport de +3,8% la cresterea de +0,2% a vanzarilor din regiune. Pentru America de Nord s-a evidentiat un regres de -2,2%, pana la 63 milioane de euro (de la 64,4 milioane de euro in perioada similara din anul anterior), intrucat, desi Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari, efectul negativ al cursului de schimb valutar (-11,2%) a fost mult prea puternic.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cea mai semnificativa cifra de afaceri pentru Deceuninck, aspect reflectat si prin cea mai mare rata de crestere, de +6,3%, care a adus vanzarile la 107,9 milioane de euro (fata de 101,5 milioane de euro), ceea ce a facut ca aceasta regiune sa ramana cea mai importanta pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit din nou pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). In pofida problemelor provocatoare din regiune respectiva, gratie produselor de inalta calitate, serviciilor si renumelui marcii, precum si unei activitati relativ bune pe pietele emergente, cresterea s-a realizat pe baza ajustarii pozitive a pretului (+25,7%), precum si ca urmare a unei sporiri cantitative (+5,9%). Aceasta masura, de majorare a pretului, a putut contracara in totalitate efectul negativ al deprecierii lirei turcesti si altor monede (cu un efect negativ de -25,3% la vanzarile din Turcia si tarile emergente), coroborat, de asemenea, cu sporirea cotatiei materiilor prime si cu impactul nefavorabil al inflatiei.  
In contextul mentionat anterior, eforturile privind mentinerea rentabilitatii corporatiei au avut, astfel, efectul scontat, indicele EBITDA fiind in valoare de 36,1 milioane de euro, ceea ce reprezinta 10,6% din vanzari. Aceasta situatie a fost posibila pentru ca deprecierea unor monede nationale fata de euro, pe pietele unde grupul isi mentine un grad ridicat de expunere, precum si sporirea cotatiei materiilor prime, nivelurile mari ale inflatiei etc. au fost compensate de cresterea preturilor de comercializare, de efectuarea unor investitii strategice, de scaderea costului financiar aferent unor debite si de eficienta operationala. In schimb, taxele mai mari cu deprecierea, din cauza nivelului sporit al investitiilor, precum si renuntarea la afacerile cu produse tip „decking” din SUA au facut ca, pentru actualele baze de raportare, profitul net din ianuarie-iunie 2018 sa se cifreze la 7,5 milioane de euro, in scadere fata de cele 8,2 milioane de euro din aceeasi perioada a lui 2017.
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (15 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 21 de centre logistice) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro, la nivelul lui 2016 sa se raporteze 670,9 milioane de euro si 21 milioane de euro, iar in 2017 sa se consemneze 687,2 milioane de euro si 13,8 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 13 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2017 o cifra neta de afaceri in valoare de 20,79 milioane de lei (-8,87%), in conditii de profitabilitate, in 2016 a raportat 22,82 milioane de lei (+8,05%), avand 12 angajati, iar in 2015 s-a remarcat printr-un rulaj de 21,12 milioane de lei (+22,22%), realizat tot cu 12 salariati, dupa ce in 2014 a inregistrat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 incasarile s-au situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left