Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 16 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Vanzari in crestere cu 3% pe segmentul de sticla arhitecturala
AGC: Vanzari in crestere cu 3% pe segmentul de sticla arhitecturala
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Feb 2019 07:29
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente anului trecut, explicand ca – pentru divizia de sticla arhitecturala si auto – s-a remarcat o scadere a profitului operational, in pofida masurilor de ajustare in sens pozitiv a pretului de vanzare, din cauza sporirii exponentiale a costului materiilor prime si energiei, precum si a cheltuielilor logistice. Insa, pe fondul majorarii evidente a livrarilor, care au ramas consistente din punct de vedere cantitativ, precum si ca urmare a aprecierii euro fata de alte monede, cifra de afaceri a acestui segment de business a crescut intr-un ritm moderat. Astfel, in intervalul analizat, s-a constatat o majorare (+3%) a vanzarilor valorice de sticla float si alte sortimente, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului a crescut cu +4,1% ca valoare, fata de 2017, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se anunta noile estimari din planul de afaceri, bazat pe premise realiste, ce presupune o crestere cu 77,1 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 702,5 milioane USD) a vanzarilor nete din 2019 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.600 miliarde JPY (usor peste 14,57 miliarde USD), respectiv +5,1%, dar pe baza continuarii ritmului de sporire moderata a livrarilor pe segmentul vitrajelor arhitecturale si a cresterii puternice a celor de materiale chimice, in conditiile unui profit operational mai mare (calculat la 125 miliarde yeni, ce reflecta o crestere de +3,7%), avandu-se, insa, in vedere o depreciere a rentabilitatii nete, la 78 miliarde JPY (-11,6%), ca urmare a ascensiunii costurilor operationale.
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in 2018, la 757,5 miliarde yeni (sau aproape 6,9 miliarde USD), fiind mai mare fata de incasarile consemnate in 2017, care au fost de circa 735,1 miliarde JPY. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice – ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational –, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica), precum si de eliminarile necesare, in perioada de referinta AGC a raportat o sporire cu +4,1% a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.522,9 miliarde yeni (sau circa 13,87 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama sporirii cantitative a livrarilor (si, acolo unde a fost posibil, a majorarii pretului) pentru fiecare divizie in parte, ca si pe fondul consolidarii rezultatelor unor companii achizitionate recent. Pentru segmentul sticlei arhitecturale, se mentioneaza ca factorii pozitivi ce au dus la majorarea vanzarilor sunt constituiti de livrarile consistente de vitraje in Europa, coroborate cu impactul aprecierii euro, contracarand impactul negativ al unor schimbari structurale la nivelul diviziei (cum ar fi faptul ca actiunile AGC Flat Glass Philippines au fost transferate in totalitate, iar vanzarile subsidiarei nu mai sunt consolidate) sau al unor livrari cantitative deficitare in Japonia si Asia. In domeniul vitrajelor auto, vanzarile au fost solide in Japonia, Asia si Europa, profitandu-se si de aprecierea monedei unice europene.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%) si cu vanzari nete de 1.463,5 miliarde yeni (circa 13,59 miliarde USD) in 2017 (+14,1%), respectiv, cu o cifra de afaceri de 1.522,9 miliarde yeni (13,87 miliarde USD) in 2018 (+4,1%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2017, o cifra de afaceri neta de 695.608 lei (in conditii de profitabilitate), la nivelul lui 2016 a inregistrat 636.900 de lei, in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left