Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUKONIGSTAHL: Facem cel mai bine ceea ce stim sa facem, acum si in viitor!
ALUKONIGSTAHL: Facem cel mai bine ceea ce stim sa facem, acum si in viitor!
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 27 Aug 2021 06:24
Succesul Alukonigstahl pe piata din Romania s-a datorat, in egala masura, calitatii sistemelor promovate si performantei echipei manageriale si celei de vanzari. Cu perseverenta, ingeniozitate si profesionalism, specialistii companiei au reusit sa impuna, pe o piata mai degraba orietata spre pret, produse de o inalta calitate si performanta, apte sa asigure cele mai stricte exigente in materie de design, performanta energetica si functionalitate. Un merit deosebit in acest sens il are managerul general al Alukonigstahl , Attila Beer, care, prin eforturile sale, a asigurat firmei o pozitie de top in randul furnizorilor de sisteme arhitecturale de aluminiu, PVC si otel, reusind, de asemenea, ca in perioada mai tulbure a crizei pandemice, sa coordoneze in mod optim operatiunile pentru a elimina riscurile inerente si a garanta iesirea din impas in conditii de siguranta. Oficialul Alukonigstahl a pus, de-a lungul intregii sale activitati, un accent deosebit de puternic pe implementarea unor principii moderne, care sa sustina libertatea de exprimare a arhitectilor, sustenabilitatea constructiilor, eficientizarea proceselor de productie si sprijinirea permanenta a procesatorilor, toate acestea fiind posibile inclusiv datorita calitatii si caracteristicilor tehnice ale produselor inovatoare prezente in portofoliu. 
 
- Cum ati depasit provocarile generate de criza sanitara? 
- Din fericire, procesul de redresare dupa declinul care a survenit in primavara anului precedent, in timpul starii de urgenta decretate de Guvern, a fost deosebit de rapid la nivelul bransei in care activam. Compania noastra a inregistrat, in perioada respectiva, doar o usoara incetinire a vanzarilor, reflectata inclusiv de faptul ca in 2020 cifra de afaceri s-a situat la 21,5 milioane de euro - destul de apropiata de nivelul raportat in exercitiul financiar precedent. Aceasta evolutie a fost posibila inclusiv datorita sporirii cererii de pe segmentul rezidential. Pentru anul in curs, intrevedem sanse bune de stabilizare si revenire la cotele anterioare, pe masura ce piata de profil se consolideaza. 
 
- Ce impact exercita cresterea actuala a preturilor la materii prime si materiale asupra operatiunilor curente ale Alukonigstahl?
- Pe fondul unei sporiri masive a cererii de sisteme din PVC, care s-a majorat cu peste 200% la nivel de grup in prima parte a anului curent, noi am reusit sa gestionam bine situatia si sa livram la timp produsele solicitate de parteneri. In ceea ce priveste aluminiul, cauzele volatilitatii actuale a preturilor nu sunt reprezentate exclusiv de pandemie. Cresterea taxelor din Europa pentru produsele importate din China, marirea cotatiilor la producatorii de lingouri, tendintele speculative inerente - toate acestea au generat o anumita instabilitate care este destul de vizibila la momentul actual. Pentru domeniul tamplariei din aluminiu si fatadelor cortina, cea mai mare provocare este constituita de transferul cresterilor respective in pretul produselor finite, intrucat nu exista alta cale de a compensa diferentele aparute. Din fericire, cererea de imobile de birouri nu a scazut pe plan european in timpul pandemiei, iar pe piata din Romania micile diminuari sunt doar conjuncturale. Situatia respectiva se explica prin faptul ca respectivele constructii sunt foarte atractive pentru investitori, intrucat garanteaza obtinerea unui nivel bun de rentabilitate, pe o piata in care previziunile indica o crestere pronuntata a inflatiei monedei unice europene. 
 
- In acest context special, ce prognoze aveti cu privire la perspectivele de dezvoltare din perioada urmatoare?
- Obiectivul principal pentru acest an este cel de mentinere a vanzarilor la nivelul lui 2020. Alukonigstahl este un factor hotarator in ecuatia anveloparii cladirilor si in asigurarea aspectului final din punct de vedere arhitectural. Pentru a ajunge in etapa respectiva, este nevoie insa de finalizarea structurilor si de existenta unei cereri pentru astfel de constructii, iar elementele respective nu pot fi influentate de noi. Ceea ce putem face foarte bine rezida in identificarea si fructificarea optima a tuturor oportunitatilor ce vor aparea. De aceea, noi ne vom concentra asupra a ceea ce putem face mai bine - si anume identificarea si fructificarea oportunitatilor. De exemplu, in anul precedent, in conditiile in care unele proiecte mari de birouri au fost amanate, solutiile propuse de Alukonigstahl au convins investitori din alte domenii, de pilda sporind semnificativ numarul de lucrari de pe segmentul rezidential. Am livrat materiale pentru ferestre instalate la Luxuria Residence, Cloud 9 Residence, Sea On si Lake On, Neo Residence Timpuri noi, Nordis Mamaia si Bucuresti, Banat Art of Living Timisoara, Wings Residence etc. Aceasta ne-a permis sa continuam proiectul demarat in 2020 pentru imbunatatirea lantului logistic. Am investit deja in restructurarea depozitului, a fluxurilor de lucru, pentru un plus de operativitate si in platforma digitala pe care fiecare client isi poate urmari comenzile si termele de livrare.
 
- Cum actionati in ceea ce priveste adaptarea activitatii la noile exigente ale celei de-a patra revolutii industriale?
- Digitalizarea face deja parte din viata cotidiana, iar prezenta sa se intensifica in mod continuu. Din punctul nostru de vedere, fenomenul se reflecta in automatizarea celor mai multe activitati legate de ofertare, organizarea livrarilor etc. De altfel, in urma cu opt ani am fost primii furnizori de sisteme care am lansat documentatia online. La momentul actual, dispunem de platforma AKS Connect, ce faciliteaza accesul la informatii operative, legate de stocuri, comenzi, termene de livrare. Totodata, solutia digitala pentru atelierele de productie Fabrication Data Center, disponibila si in varianta mobila, se dovedeste deja a fi un instrument util pentru parteneri. Un avantaj generat de pandemie este acela ca am identificat resurse importante de reducere a cheltuielilor prin organizarea virtuala a sedintelor de vanzari si de lucru. Desigur, contactul direct cu clientii ramane o componenta esentiala a activitatii noastre, pe care o vom incuraja si in viitor.
 
- Care sunt elementele ce justifica o abordare optimista a viitorului?
- La momentul actual exista inca o serie de necunoscute legate de depasirea pandemiei si de capacitatea economiei de a se redresa rapid dupa aceasta provocare. De aceea, este greu de spus cand se va produce inflexiunea catre o noua perioada de crestere, care sa duca la revenirea la cotele din 2019 si ulterior la depasirea acestora. In domeniul nostru, un element important este si acela al optimismului investitorilor, de care depinde in mod direct finantarea proiectelor. In ceea ce ne priveste, avem, ca intotdeauna, o abordare pozitiva. In prezent, ne concentram sa executam in mod exemplar sarcinile care depind de noi, un motiv de mandrie fiind acela ca, oriunde mergem in Romania, vedem rezultatele muncii echipei Alukonigstahl reflectate in cladiri reprezentative. Aceasta ne ajuta sa progresam si sa ne asumam in continuare rolul de pionieri in domeniul fatadelor cortina si al tamplariei termoizolante de inalta calitate. Ambitia noastra este de a face cel mai bine ceea ce stim sa facem si de a reusi acest lucru inclusiv in viitor.
 
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left