Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUMIL Rom Industry obtine o crestere a marjei brute in primele 9 luni
ALUMIL Rom Industry obtine o crestere a marjei brute in primele 9 luni
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 18 Nov 2021 06:06
Recent, conducerea companiei Alumil Rom Industry a anuntat ca, in cadrul documentelor financiare aferente primelor noua luni ale anului 2021 (date publicitatii la jumatatea lunii noiembrie a.c., care prezinta situatii preliminare neauditate, intocmite insa in conformitate cu standardele internationale de raportare financiara), s-a evidentiat o crestere substantiala a veniturilor din vanzari, iar afacerile au intrunit conditii de rentabilitate, intrucat marja bruta a fost mai mare si a fost consemnat un profit net pozitiv, in crestere puternica fata de cel anterior, in perioada de referinta. Totusi, in contextul pandemiei de coronavirus, managementul societatii (Michail Sotiriou, presedintele CA si Marius Ionita, director general) continua si in acest document sa avertizeze ca „in contextul prelungirii starii de alerta pe perioada anului 2021, Alumil a revizuit Planul de Continuitate a Afacerii in sensul identificarii si gestionarii riscurilor pe care pandemia de Covid-19 l-ar putea aduce in activitatea societatii. Desi pana la momentul prezentului raport activitatea comerciala a societatii nu a fost afectata de raspandirea Covid-19, conducerea Alumil Rom Industry este angajata in implementarea deplina si fara exceptii a celor mai bune practici si politici de management astfel incat sa se asigure continuitatea activitatii economice atat in interesul investitorilor, dar si in stricta conformitate cu orice masuri dispuse de autoritatile competente”.
Cu prilejul redactarii raportului, au fost puse in evidenta, astfel, principalele preocupari ale echipei de management in toata aceasta perioada, care au fost legate de:
- Siguranta intregii echipe Alumil, a familiilor angajatilor, a clientilor si colaboratorilor societatii.
- Asigurarea continuitatii activitatii in toate departamentele, fara intreruperi.
„Masurile de prevenire a impactului pandemiei de coronavirus s-au aplicat gradual in cadrul societatii, fiind introduse introduse inca din prima parte a anului 2020, fiind in mare parte mentinute si chiar intensificate pe parcursul anului 2021. Principalele riscuri identificate vizeaza dificultati temporare in aprovizionarea societatii, in livrari intracomunitare, in asigurarea optima a personalului direct si indirect productiv al societatii si in impredictibilitatea reglementarilor legale cu impact temporar asupra activitatii economice la nivel national”, a mai subliniat, prin intermediul raportului, Michail Sotiriou.
Dupa cum se mai arata in raport, pentru a diminua efectele negative asupra activitatii societatii a potentialelor riscuri, s-au implementat urmatoarele masuri:
- Asigurarea de mijloace de protectie si preventive pentru mentinerea starii de sanatate a personalului;
- Achizitionarea de termometre pentru verificarea zilnica a personalului fabricii de la Filipestii de Padure, in vederea depistarii persoanelor cu potentiale simptome de infectare cu coronavirusul ce provoaca maladia Covid-19;
- Demararea unui program de telemunca pentru personalul din sediul central din Bucuresti;
- Campanii intensive de informare in scopul constientizarii regulilor de igiena ce trebuie implementate si respectate in vederea prevenirii contractarii virusului, de catre intreg personalul Alumil Rom Industry SA;
- Limitarea calatoriilor in strainatate in interes de serviciu pentru tot personalul societatii;
- Sistarea organizarii si participarii la activitati ce implica adunari de persoane in afara companiei (simpozioane, training-uri etc.) si directionarea acestora catre mediul on-line;
- Implementarea masurilor de informare de catre intreg personalul a oricaror simptome de boala;
- Cresterea stocului de siguranta pentru anumite materii prime si consumabile pentru productie;
- Asigurarea unei comunicari eficiente cu furnizorii din lantul de aprovizionare, in vederea asigurarii masurilor de prevenire a disfunctionalitatilor in lantul de furnizare, legate atat de activitatea de furnizare propriu-zisa, cat si de eventuale probleme de transport si tranzitare transfrontaliera;
- Teleconferinte si comunicare frecventa si eficienta cu managerii si cu personalul din reteaua de distributie, in vederea asigurarii unui flux rapid de informatii si a unor decizii operative prompte.
In alta ordine de idei, pe scurt, conform raportului, situatia rezultatului global si cea a pozitiei financiare atesta ca veniturile din vanzari ale Alumil Rom Industry au fost, in ianuarie-septembrie 2021, de circa 67,23 milioane de lei (fata de 50,91 milioane de lei in intervalul similar din 2020), reflectand un progres indubitabil, in pofida contextului nesigur, generat de criza sanitara pe care o traversam. Acest rezultat s-a consemnat in conditiile in care, in perioada analizata, costul vanzarilor s-a plasat la 44,32 milioane de lei, iar marja bruta la aproape 22,91 milioane de lei, ceea ce a generat, in final, un profit net de aproape 5,08 milioane de lei, in timp ce in ianuarie-septembrie 2020 a fost consemnat un profit net de 2,23 milioane de lei.
Elementele pozitive, evidentiate succesiv in bilant
Conform raportului, cifra de afaceri a inregistrat o crestere fata de primele noua luni ale anului trecut, iar costul vanzarilor a fost de asemenea ascendent, acesta fiind direct conectat cu evolutia si structura cifrei de afaceri. In primele trei trimestre ale anului 2021, societatea a inregistrat profit operational in valoare de 6.312.607 lei, in crestere fata de cele 2.993.757 lei din aceeasi perioada a anului trecut.
Conform raportului, in cursul primelor noua luni din 2021, stocurile au crescut ca valoare pana la 21.645.583 lei, fata de decembrie 2020, cand valoarea acestora a fost de 2.529.594 lei. Aceasta evolutie este coroborata cu sezonalitatea vanzarilor pe parcursul unui an si cu aprovizionarea anumitor stocuri pentru proiecte ce se vor derula in ultima parte a anului 2021. Creantele comerciale ale societatii au inregistrat o crestere, ajungand la valoarea de 18.414.715 lei. Totodata, inclusiv datoriile curente au crescut, fiind de 17.038.753 lei, ca urmare a sezonalitatii vanzarilor pe parcursul unui an si pe fondul cresterii avansurilor incasate in contul comenzilor de la clienti.
In ceea ce priveste evaluarea mediului operational specific societatii, managerii Alumil Rom Industry subliniaza ca „in ultimii ani (si cu precadere in 2020-2021) Romania a inregistrat schimbari politice si economice substantiale. Romania este o piata cu infrastructura de afaceri in dezvoltare. Operatiunile desfasurate in Romania implica riscuri. Dinamica privind mediul politic, legislativ si fiscal poate afecta semnificativ abilitatea societatii de a-si desfasura activitatea comerciala, nefiind posibila estimarea modificarilor ce pot sa apara sau efectul acestora asupra conditiilor financiare sau a rezultatelor operationale viitoare ale societatii”. Pentru a descarca si vizualiza raportul financiar complet, click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left