Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - FEREASTRA 174: Reorientare a pietei de tamplarie catre proiectele de renovare
FEREASTRA 174: Reorientare a pietei de tamplarie catre proiectele de renovare
Furnizori de sisteme Publicat de Elena Icleanu 30 Mai 2023 06:14
Editia Mai 2023 a revistei Fereastra cuprinde date si informatii referitoare la situatia actuala si perspectivele pietei nationale/ internationale de tamplarie termoizolanta si fatade cortina, avand ca tema centrala Analiza pietei de tamplarie si fatade cortina - perspective pentru 2023-2027, precum si dezvoltarea conceptului de branding pe piata nationala de profil. Inca din primele articole, se propune o analiza atenta asupra impactului pe care il au inflatia si prelungirea razboiului din Ucraina asupra pietei de ferestre, care a fost printre cele mai afectate segmente ale domeniului de constructii si in perioada pandemiei, avand in vedere dependenta companiilor de exporturi. Sunt evidentiate aspecte legate de evolutia exporturilor si a importurilor, date generale de context referitoare la evolutia pietei de constructii in 2023-2026, precum si estimari referitoare la perspectivele de evolutie a pietei locale de ferestre si usi pe termen scurt si mediu, care se estimeaza ca se va reorienta catre sectoarele de renovare si reabilitare, dar si catre proiectele de cladiri publice, avand in vedere perspectivele de finantare disponibile.
 
Primul material al revistei este reprezentat de un Reportaj realizat in urma primei conferinte din acest an organizata de Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), desfasurata sub titulatura "Ziua producatorilor si montatorilor de tamplarie, vitraje izolante si fatade". La evenimentul aflat la cea de-a cincea editie si care a fost sustinut de companii precum Akukönigstahl, Aluprof System Romania, Reynaers, Kadra si Proventuss, au participat peste 70 de experti din domeniu, care vreme de cinci ore au beneficiat de o serie de informari tehnice pe teme de actualitate. Subiectele abordate cu aceasta ocazie au fost multiple si au vizat, printre altele: solutii modulare pentru neutralitate climatica, automatizari pentru ferestre de dimensiuni mari, perspective si provocari in domeniul normelor NZEB, oportunitati de finantare din fonduri europene, provocari in implementarea reformelor prevazute in PNRR, solutii moderne de sigilare, noutati prezentate cu ocazia targului Bau, de la München - Germania.
Revista continua cu un material pe larg publicate la rubrica de Analiza, un studiu realizat de redactia revistei Fereastra pe tema perspectivelor de dezvoltare a pietei in perioada 2023-2027, in contextul actual. Materialul include cele mai recente estimari ale Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP) privind evolutia sectorului de constructii, cu accent pe lucrarile la cladiri, date despre importurile si exporturile de tamplarie termoizolanta si previziuni privind evolutia generala a pietei.
 
 
Interviurile editiei
  • Laurentiu Guriencu, GEPLAST: Planul de dezvoltare pe termen mediu vizeaza mai multe domenii;
  • Daniel Nedelcu, MKS: Cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro, inregistrata in 2022;
  • Radu Olteanu: ANTARIA derulează multiple proiecte de investitii in vederea extinderii;
  • Andrei Crisan, AKERO INDUSTRY: Investitii in digitalizare, planificate pentru acest an;
  • Razvan Pamparau: TERMOEXPRESS livreaza la export peste 85% din productia de tamplarie.
 
In continuare, la rubrica Produse de Top, editia Mai 2023 a revistei Fereastra include un reportaj realizat in urma targului de constructii Bau - München, care a revenit in forta dupa mai mult de 3 ani de pauza. In contextul in care dezechilibrele geopolitice si militare induc in continuare multa incertitudine, manifestarea din capitala Bavariei a reusit sa-si redobandeasca prestigiul construit in multe decenii de existenta si sa prilejuiasca din nou intalnirea celor mai importanti experti din domeniu, nerabdatori sa comunice rezultatele cercetarilor recente sau sa se informeze in legatura cu cele mai interesante inovatii. Organizat la cateva luni de la semiesecul reprezentat de Fensterbau Frontale 2022, justificat insa in mod obiectiv atat de perioada nepotrivita de organizare, cat si de impactul nedorit al unei crize sanitare inca nefinalizate, evenimentul a ilustrat cat se poate de elocvent faptul ca platformele directe de prezentare reprezinta inca principalul instrument de comunicare dintr-o ramura industriala care va avea, cel mai probabil, un rol hotarator in dezvoltarea economica a deceniilor urmatoare, axata pe trendurile de sustenabilitate si digitalizare. Aproximativ 190.000 de vizitatori au trecut pragul centrului specializat din München pentru a se informa despre inovatiile prezentate de cei 2.260 de expozanti din 49 de tari.
La aceeasi sectiune mai sunt incluse informatii despre alte noutati si inovatii promovate de companii, respectiv:
  • EDGETECH: Flexible spacers, more efficiency in IGU manufacture;
  • SIDERISE - solutii certificate de securitate la incendiu, prin Proventuss;
  • Sistemele antipanica DOM indeplinesc cele mai ridicate norme;
  • ROTO SAFE A/ROTO SAFE E: Sisteme flexibile de inchidere multipunct;
  • TSV THERMO GREEN, accesorii de tamplarie din PET reciclat de la Grup PM.
 
 
In paginile urmatoare, editia include un nou material de Analiza, de aceasta data asupra impactului pe care il are brandingul asupra dezvoltarii businessurilor nationale de tamplarie termoizolanta. Managementul marcii, privit ca o disciplina distincta a specializarii de marketing, constituie probabil unul dintre atributele definitorii ale economiei de piata. Daca in acest sistem, capitalul este, in esenta, fundamentul afacerii, forta motrice care pune in miscare toate operatiunile, brandingul reprezinta, intr-o perceptie plastica, "haina" pe care produsele fabricate o imbraca pentru a se prezenta in fata clientilor. Practic, cele doua componente, alaturi de altele la fel de importante, daca ar fi mentionate, de exemplu, doar politica de investitii, cea de distributie sau de produs, sunt subordonate, la limita, aceluiasi scop, legat de caracterul lucrativ al oricarei intreprinderi comerciale - si anume castigul. Daca procesele sunt mai clar scalabile si cuantificabile in cazul partilor tangibile ale activitatii, lucrurile stau complet diferit atunci cand vine vorba despre o componenta cu o puternica latura figurativa, cum este marca. Provocarea masurarii eficientei sale este o preocupare constanta pentru factorii de decizie, iar abordarile difera in functie de tipul activitatii, cultura organizationala, traditie, experienta etc.
Analiza a fost realizata cu aportul unor reprezentanti ai pietei care promoveaza marci puternice in domeniu, precum:
  • Petar Orbanič, director general la ARX;
  • Silviu Chirmus, business area manager pentru Romania si Republica Moldova in cadrul companiei Cherubini;
  • Dimitris Michailidis, managing director Exalco Romania;
  • Cosmin Zaharia, director de vanzari pentru Romania al Orgadata;
  • Mihaela Paraschiv, Corporate Communication & Marketing Manager REHAU Window Solutions Romania;
  • Radu Marchis, director al reprezentantei Simonswerk in Romania;
  • Alexandru Oancea, director de marketing VEKA Romania;
  • Andreas Smentkowski, Marketing Manager WPR;
  • Dana Caplea, membru in Export Department - AGB;
  • Enis Ibraim, director de productie al Alprof SA;
  • Hubert Nuckowski, Managing Director in cadrul Aluprof System Romania;
  • Ana Maria Opris, specialist de marketing in cadrul Kronlux FM;
  • Radu Sirbu, Area Sales Manager in cadrul companiei Noegel Befestigungstechnik;
  • Simona Urs, manager general al grupului PM;
  • Cristian Stoleru, director general in cadrul Dynamic Selling Group;
  • Eren Koc, administrator al Romtera Product;
  • Lajos Szonda, reprezentantul in Romania al Siegenia;
  • Ana Maria Donosa, Marketing Manager in cadrul Temad;
  • Daniela-Madalina Tuca, directorul de marketing al companiei Triton;
  • Mehmet Hyusein, directorul executiv al companiei Weiss Profil;
  • Sebastian Carstoiu, Country Manager in cadrul Wolf Group Sealing Solutions Romania;
  • Adrian Piperea, manager de produs al diviziei Metra, din cadrul companiei Leykom.
 
 
Analiza pietei de branding in domeniul tamplariei termoizolante continua cu un alt material, referitor la dezvoltarea marcilor romanesti de profil, care au potentialul de a castiga renume la nivel european. Datele din deschiderea materialului sunt completate cu declaratii ale reprezentantilor principalelor marci locale de tamplarie termoizolanta, precum:
  • Mirela Ivascu, Managing Partner in cadrul Deco Plast;
  • Catalin Zugravu, Project Manager in cadrul Decor Lux;
  • Ciprian Chelariu, administratorul Izotec Group;
  • Valeriu Cirpanu, fondatorul Lipoplast;
  • Sorin Luca, General Manager al LUCA Global Group;
  • Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup;
  • Daniela Neculai, directorul executiv al companiei Termoplast.
 
Rubrica de Consultanta include trei articole tehnice. Primul dintre acestea se refera la decarbonizarea industriei aluminiului la cost minim, realizat pe baza cercetarilor si studiilor efectuate de McKinsey. Cel de-al doilea material de la aceasta sectiune se refera la eficientizarea energetica - de la sticla Low-E la foliile termocromice CLC, iar cel de-al treilea, la structurile de fatade si atenuarea riscurilor seismice aferente acestora.
Editia se incheie cu TOP 500 Producatori de Tamplarie si Geam Termoizolant 2023. Pe 3 pagini sunt listate cele 500 de societati incluse in analiza, care au realizat afaceri medii de circa 978 milioane de euro in intervalul 2019-2021, reprezentand 94% din piata de profil.
 
Editia Martie-Aprilie 2023 a revistei Fereastra este disponibila pentru abonati click aici!
Versiunea completa a tematicii revistei Agenda Constructiilor & Fereastra 2023 si 2024, click aici!
 
rehau
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left