Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 18 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
ACTUALITATE: Principiile de management al performantei
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 06 Apr 2010 09:00
Intrebarea ce se afla, in aceasta primavara, pe prima pagina a agendelor de lucru ale tuturor managerilor care administreaza companii din domeniul tamplariei termoizolante si fatadelor cortina - indiferent ca este vorba despre furnizori sau producatori - este aceea daca recesiunea economica s-a incheiat si, in caz de raspuns afirmativ, cum poate fi stabilit intervalul de timp in care acest lucru se va repercuta pozitiv si asupra bransei de ferestre. Este dificil de raspuns, cu atat mai mult cu cat, din punct de vedere economic, planeaza, inca, o anumita stare de incertitudine, iar semnalele venite din partea factorilor ce ar putea exercita o anumita influenta sunt contradictorii, cele mai multe fiind negative: programul de reabilitare termica a locuintelor nu are, deocamdata, un buget clar pentru 2010, schemele de stimulare a activitatii din domeniu sunt nedefinite, nivelul cheltuielilor publice este incert, sistemul de creditare ofera conditii dure in ceea ce priveste dobanzile etc.
Date fiind aceste premise nefavorabile, la o analiza superficiala s-ar putea trage concluzia ca momentul actual nu este oportun pentru dezvoltarea sectorului de tamplarie. Evident, toate aparentele indeamna spre formularea unei asemenea supozitii, iar cei mai multi administratori de companii sunt tentati sa afirme ca nici 2010 nu va aduce rezultate mai bune ca anul anterior. Acest lucru se va intampla in mod cert daca lamentarile vor prevala actiunii coordonate si constructive, iar pesimismul va lua locul unei abordari realiste. De fapt, in prezent, "realism" nu inseamna consemnarea unei stari de fapt nefavorabile si asteptarea imbunatatirii conditiilor de piata, ci aceasta atitudine trebuie sa duca la o dinamizare a actiunilor de marketing, in toate planurile sale: productie, pret, distributie si promovare. Accentul se va pune, mai ales, pe eficientizarea proceselor de fabricatie, scaderea costurilor, minimizarea pierderilor generate de produsele cu defecte etc. Experienta arata faptul ca un asemenea demers este posibil, chiar si in conditii de recesiune, singura cale fiind aceea de aplicare a unor principii verificate in cadrul altor companii, care s-au dovedit a aduce rezultatele scontate.
Injumatatirea timpului de productie, prin utilizarea unor principii de management
Pentru a releva in ce masura acest lucru este posibil, este prezentat, in continuare, un caz prezumtiv de transpunere in practica a principiilor de "lean manufacturing" (LM) si "six sigma" (6σ), pentru reducerea la jumatate a timpului de productie. Pe scurt, prima teorie poate fi rezumata prin concentrarea tuturor eforturilor si alocarea exclusiva a resurselor spre obtinerea acelor rezultate ce pot reprezenta o valoare pentru client (prin aceasta se intelege o caracteristica pentru care beneficiarul ar fi dispus sa plateasca), in vreme ce a doua doctrina constituie o strategie de management, dezvoltata initial de concernul Motorola in anii '80, ce prevede imbunatatirea calitatii, indepartarea cauzelor ce duc la aparitia defectelor si minimizarea variabilitatii fluxurilor de productie. In cazul unei unitati de fabricatie care dispune de linii automate de executie a vitrajului termoizolant, a ramelor/cercevelelor si de asamblare a produsului finit, se poate analiza posibilitatea reducerii pierderilor de timp si material, coroborata cu introducerea unui sistem avansat ce sa permita atingerea obiectivului "zero defecte". Principalele cai prin care devine tangibila o asemenea tinta sunt: elaborarea unor principii inovatoare de prelucrare, avand drept obiectiv cresterea eficientei (LM); instaurarea unui proces de aprobare a introducerii materialelor in cadrul fluxului de fabricatie (LM si 6σ); audit periodic si inspectie permanenta a produsului finit (6σ). Trebuie mentionat ca este insuficienta implementarea haotica si independenta a tuturor acestor masuri si - cu atat mai mult - nu este posibil succesul operatiunii in afara efectuarii unui proces strict de instruire si specializare a persoanelor abilitate sa duca la indeplinire aceste sarcini.
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!  
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left