Producatori de tamplarie
Publicat de Camelia Pantel
20 Dec 2021 06:10
|
„Anul 2021 a fost mai complicat decat precedentul pentru noi, peste pandemie suprapunandu-se cresterile de pret si problemele din zona aprovizionarii cu materii prime, pe de o parte, precum si «recuperarea» concediilor de anul trecut atat in randul colegilor din companie, cat si din cel al clientilor finali. In plus, cresterea numarului concediilor medicale si cea a personalului indisponibil a reprezentat unul dintre cele mai nocive efecte pe care criza sanitara le-a avut asupra companiei noastre. Problemele mentionate anterior s-au reflectat printr-o crestere a vanzarilor mai putin viguroasa decat in 2020. Practic, vom incheia 2021 cu o majorare de aproximativ 20% a incasarilor, dar in aceasta este inclusa si cresterea preturilor produselor finite cu aproximativ 15%. De asemenea, am observat o modificare a structurii vanzarilor pe piata interna, concretizata prin livrarea mai multor elemente catre dezvoltatori si proiecte mari, respectiv printr-o scadere a livarilor catre persoane fizice si lucrari de mici dimensiuni. In continuare, se pare ca nici in 2022 lanturile de aprovizionare nu vor functiona asa cum eram obisnuiti, ceea ce va avea un impact asupra intregii piete. Produsele noastre sunt complexe, cu un numar mare de materii prime/ sisteme necesare pentru realizarea unei ferestre si tehnic este aproape imposibil sa ai stocuri suficiente din fiecare reper pentru realizarea productiei si onorarea termenelor de livrare in toate cazurile. In concluzie, ma astept la cresterea termenelor de livrare si a numarului de comenzi incomplete. Totodata, pentru anul viitor ne-am propus ca, in cazul in care la targul international Fensterbau/Frontale se mentin reglementarile actuale, sa participam prin orice mijloace ca vizitatori, cu o delegatie foarte numeroasa, constituita din colegii noi care au intrat in companie si cei din esaloanele 2 si 3, cu scopul de a intelege mai bine industria din care facem parte. Schimbarea de generatii care a avut loc in cadrul companiei noastre in ultima perioada a adus un adevarat avans in procesul de digitalizare a companiei. Am reusit astfel sa trecem aproape 100% in mediul digital, iar astazi digitalizarea este punctul nostru forte. Practic, de la aprovizionarea cu materii prime, planificarea productiei si pana la livrare, toate procesele au trecut sau vor fi trecute in mediul digital, in perioada urmatoare. Piata nationala de profil ar putea fi influentata pozitiv pe termen mediu si lung de actuala orientare europeana indreptata spre diminuarea amprentei de carbon si spre eficientizare energetica, daca aceasta legislatie ar fi respectata si in Romania. Experienta de pana acum imi spune insa ca tranzitia spre produse eficiente din punct de vedere energetic va fi de lunga durata in tara noastra”.
|