ALUSYSTEM abordeaza proiectele rezidentiale ca efect al strategiei disruptive |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 07 Iul 2021 06:29 |
Alusystem domina autoritar sectorul de fatade cortina din Romania, promovand pe piata locala lucrari inovatoare si de mare complexitate tehnica, realizate prin intermediul celor mai avansate sisteme si solutii. Compania se axeaza pe furnizarea unor servicii de inalta calitate pentru arhitecti, proiectanti si beneficiari, acesta reprezentand elementul definitoriu al filosofiei companiei. Lucrarile realizate in cele aproape doua decenii de activitate sunt numeroase, printre cele mai spectaculoase putand fi amintite: Global Worth Tower, The Bridge 1, City Gate, The Office One, Baneasa Shopping Center, Sun Plaza Mall, aeroportul Henri Coanda etc. In continuare, Razvan Popa, director executiv al companiei, ofera detalii despre activitatea din ultima perioada.
-Care sunt principalele proiecte la care ati participat in ultimele 12 luni, puternic marcate de pandemia Covid-19?
-Anul 2020 a fost unul „de foc” pentru intreaga industrie, iar compania noastra nu a fost ocolita de tot ce a insemnat aceasta criza sanitara majora. Cred ca pe buzele tuturor, in perioada respectiva, au fost doua sintagme-cheie: Business Continuity si Disruptive. Prin urmare, ne-am preocupat permanent, pe de-o parte, de asigurarea continuitatii proiectelor aflate in curs desfasurare, asigurand o permanenta comunicare pe lantul de furnizori-parteneri si, pe de alta parte, am incercat sa gandim „disruptiv”, sa dovedim agilitate si sa ne adaptam cerintelor pietei. Am avut proiecte-cheie cum ar fi U Center, dezvoltat de Forte Partners sau Jiului 8 cu Portland Trust, am continuat parteneriatul cu Skansa pentru Equilibrium 2 si cu Speedwell, la obiectivul MIRO. Cumva, am beneficiat de eforturile depuse in ultimii ani, de seriozitatea si proactivitatea fata de parteneri, iar acest lucru ne-a ajutat sa consolidam acel „Business Continuty Plan”, oferindu-ne conditii optime de a gandi in perspectiva.
-Cum ati gestionat problemele de aprovizonare si volatilitatea preturilor la materile prime si materiale?
-O mare provocare la toate proiectele mentionate anterior a fost constituita de asigurarea materiei prime. Comunicarea este secretul: ne-am aflat in permanent contact cu furnizorii, am discutat continuu, ne-am digitalizat pentru a avea informatiile cu privire la furnizarea materialelor in timp real si acest aspect a optimizat eforturile, canalizandu-le, intr-un mod eficient, catre solutionarea problemelor si nu catre cautarea de vinovati atunci cand au aparit problemele inerente. In ceea ce priveste cresterea preturilor, abia acum simtim acest val. Primim zilnic notificari referitoare la majorari si asta ne sperie intr-o anumita masura. Situatia actuala este o consecinta a lipsei de materie prima de baza in diferite arii ale industriei, ceea ce este grav. Ma tem ca nu ne vom alege furnizorii in functie de cel mai bun pret, ci de cine este in stare sa livreze si sa onoreze contractele. Aceasta are un efect direct in planul volatilitatii. Printr-un management eficient incercam sa minimalizam efectele negative, planificam cu cel putin sase luni in avans livrarile de materii prime, comunicam permanent cu producatorii si tinem aproape de furnizorii-cheie cu care avem relatii de afaceri de lunga durata.
-Ati intampinat dificultati pe vreuna dintre relatiile cu furnizorii, arhitectii si beneficiarii?
-Cred ca pandemia si toata perioada care a urmat acesteia ne-a invatat sa fim mai intelegatori unii cu altii. Indiferent din ce tabara facem parte, cu totii traim intr-un ecosistem si suntem o comunitate, in mod independent de pozitia noastra in proiecte, iar colaborarea ne face performanti ca industrie.
-Precizati cifra de afaceri din 2020, raportul fata de 2019 si prognozele pentru actualul exercitiu financiar.
-Am inchis exercitiul financiar 2020 cu incasari de 23 milioane de euro, in conditiile in care rezultatele din 2019 s-au plasat la nivelul de 31 milioane de euro. Diferenta nu a fost generata neparat de efectele negative ale Covid-19, ci de faptul ca 2019 a fost un an „nebun”, in care ne-am depasit limitele, in vreme ce 2020 s-a caracterizat prin atentie la sanatatea angajatilor, prin grija de a ne respecta contractele semnate, prin sanatatea organizatiei etc. In ceea ce priveste anul in curs, estimam venituri de circa 22 de milioane de euro, ceea ce demonstreaza maturitatea la care am ajuns si ne ofera linistea necesara pentru a crea premise pozitive pentru 2022.
-Ce program de investitii intentionati sa derulati in perioada urmatoare?
-Dupa cum am declarat recent, am luat decizia de a privi mai atent spre zona rezidentiala - si nu numai, mai ales spre proiectele din categoria high-end. Consecventi cu abordarea de tip „disruptive”, ne-am propus sa oferim un produs de tamplarie de aluminiu pentru zona de rezidentiala medium si premium, care sa se constituie intr-o alternativa la solutiile din PVC. Segmentul in cauza a crescut exponential, iar atat dezvoltatorii, cat si clientii finali incep sa fie atenti la sustenabilitate si la calitatea produsului final de tamplarie, ce devine un factor diferentiator. Folosim toate cunostintele ingineresti dobandite in proiectele premium de birouri si oferim un produs din tamplarie de aluminiu competitiv din punct de vedere al pretului cu PVC-ul, dar avand avantajele tamplariei high-end. Astazi, in ceea ce priveste tamplaria de aluminiu, conformitatea produsului nu mai este dovedita in sistem de cascada de catre producatorul de sistem, inclusiv legea obligand procesatorul sa testeze produsele si sa comunice performantele obtinute la incercari. Alusystem a investit aproximativ un milion de euro pentru a fi capabil sa ofere cel mai inalt nivel de performanta usilor si ferestrelor furnizate, indiferent de sistemul ales de clienti.
-Cum considerati ca va evolua domeniul peretilor cortina si fatadelor ventilate in Romania in noile conditii date de paradigma Industry 4.0?
-Digitalizarea este viitorul, prin aceasta metoda putandu-se obtine optimizari de procese si, in final, reduceri de costuri. Digitalizarea va ajuta atat productia in atelier, cat si montajul pe santiere, viteza fiind un element esential in viitor. In perioada urmatoare, diferenta nu o va mai face pretul si puterea de a livra rapid, in parametrii de calitate impusi de proiect, ci viteza de reactie a organizatiilor la eventualele provocari ale pietei, care va fi vitala pentru companii.
|