Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Rezultatele companiilor din bransa de ferestre continua sa fie eterogene
ANALIZA: Rezultatele companiilor din bransa de ferestre continua sa fie eterogene
Producatori de tamplarie Publicat de AG&F 27 Dec 2013 07:47
Intrucat exercitiul financiar actual se apropie de momentul bilantului, la o analiza succinta reiese ca rezultatele firmelor implicate pe piata de tamplarie termoizolanta continua sa fie eterogene, mai ales ca activitatea acestora este influentata de factori exogeni si imprevizibili. Actualii indicatori macroeconomici reflecta, pe de-o parte, o crestere secventiala si anuala a Produsului Intern Brut – PIB care a depasit estimarile analistilor, iar pe de alta parte, finalizarea statistica a recesiunii din constructii, dupa doua trimestre de crestere consecutiva a volumului lucrarilor specifice. Este insa prea devreme ca noua conjunctura economica sa aiba efecte asupra producatorilor de ferestre sau furnizorilor acestora, deoarece in 2013, in pofida incercarilor de redresare a activitatii, problemele caracteristice bransei sunt la fel de acute ca in primii doi ani de criza generalizata. Totusi, intervalul octombrie-decembrie a.c. ar putea reprezenta o perioada care, daca ar fi fructificata corect, ar aduce o imbunatatire a profitabilitatii firmelor specializate.
 
Finalizarea recesiunii din zona euro va stimula exportul de tamplarie
In pofida unor fluctuatii sau derapaje inerente pe anumite segmente ale pietei de ferestre, in numeroase cazuri, firmele din domeniu vor raporta in 2013 o cifra anuala de afaceri mai consistenta decat in 2012 sau, intr-o varianta pesimista, cel putin la acelasi nivel ca anul trecut. Previziunea este sustinuta si de faptul ca, in perioada anterioara, acestea si-au reorientat activitatea fie catre export, fie spre sectoare conexe ale pietei interne, care sa poata asigura performante optime in ceea ce priveste rentabilitatea. In plus, finalizarea recesiunii in zona euro ar trebui sa stimuleze livrarile din tara noastra catre alte destinatii din Uniunea Europeana, constituind un stimulent pentru export, de vreme ce pentru economia nationala se previzioneaza un trend inconsistent de recuperare, ce va fi deturnat cu siguranta in 2014 de momentul electoral si, evident, de factori diversi, inclusiv de natura politico-sociala. Astfel, se pare ca nici in 2014, cel putin in primul semestru, firmele din bransa nu vor fi scutite de problemele inerente cu care managerii acestora s-au obisnuit in perioada recesiunii. Restrangerea cererii (generata de factorul sezonier si de scaderea puterii de cumparare a populatiei), lipsa de lichiditati, blocajul financiar, incidentele de plata, insolventa unor parteneri constituie doar cateva dintre riscurile ce vor guverna pe termen scurt si chiar mediu activitatea pe piata interna de ferestre. Versiunea completa a analizei referitoare la activitatea companiilor din bransa de tamplarie, cu previziuni pe termen scurt, este disponibila in editia noiembrie-decembrie a revistei Fereastra. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left