BDM deruleaza numeroase investitii pentru dezvoltarea marcii Helios |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 28 Oct 2022 06:10 |
Compania BDM Grup Invest produce sub marca Helios tamplarie din PVC si aluminiu detinand, in prezent, o capacitate de productie de 600 mp de tamplarie termoizolanta/ zi, care a fost exploatata in totalitate in 2021. Activitatea de fabricatie a ansamblurilor termoizolante din PVC are o contributie de 90% la cifra totala de afaceri a firmei, diferenta revenind ansamblurilor din aluminiu, livrate, in principal, pe pietele din Franta si Italia, dupa cum precizeaza Bogdan Stauder, directorul general al companiei.
Helios livreaza o gama completa de tamplarie din PVC, incluzand ferestre, usi si sisteme culisante, pentru productia carora lucreaza cu furnizori traditionali in domeniu, precum Profine (cu marca Kömmerling pentru profilele din PVC), Cortizo (pentru sistemele din aluminiu), Winkhaus si Roto (feronerie) si M3 Izoglas, Press Glass sau Olin (pentru vitraje). Firma isi livreaza produsele la export, pe pietele europene, precum Franta, Italia, Elvetia, Belgia, Germania sau Austria. Ansamblurile termoizolante Helios sunt recunoscute la nivel international pentru performantele superioare in ceea ce priveste design-ul, calitatea, durabilitatea si siguranta lor.
- Precizati care sunt cele mai noi produse si servicii din portofoliul propriu.
- Focusul principal al Helios din acest an a fost reprezentat de asigurarea de solutii de montaj corecte, cu materiale profesionale. Astfel ca, pe langa inlocuirea produselor de montaj cu o gama superioara din punct de vedere tehnic si introducerea in portofoliu a profilelor de trioterm pentru montajele in precadre, am derulat si o serie de training-uri atat interne, cat si pentru parteneri, in vederea popularizarii acestei metode. In contextul implementarii cerintelor nZeb, clientii finali sunt tot mai interesati de case eficiente energetic, iar montajul tamplariei este o componenta esentiala in atingerea acestui standard. Ne propunem ca, in lunile viitoare, sa derulam campanii de educare si constientizare a publicului in ceea ce priveste reducerea consumului de energie si modalitatea corecta de alegere a tamplariei termoizolante si a montajului din aceasta perspectiva. Cea mai recenta gama inclusa in portofoliul propriu a fost sistemul culisant Select 76. Produsul face parte din categoria premium si se caracterizeaza prin suprafete vitrate mari si un sistem de culisare modern, de tip "Soft Close", fiind, astfel, potrivit atat pentru terase, cat si pentru verande sau spatii comerciale. Utilizarea produsului asigura o intreaga gama de optiuni constructive, cu proprietati tehnice remarcabile, atingand unul dintre cei mai buni coeficienti termici pentru clasa sa. Sistemul Select 76 vine in sprijinul arhitectilor si constructorilor pentru realizarea de proiecte care sa indeplineasca normativele pentru cladiri nZEB. In ultima perioada, am incercat sa introducem in portofoliul Helios produse care sa ajute la diminuarea consumurilor excesive de intretinere a unei locuinte. Credem ca trebuie sa construim responsabil in cel mai scurt timp posibil si gandindu-ne la viitorul copiilor nostri.
- Ce investitii si proiecte de dezvoltare aveti planificate pentru urmatoarea perioada?
- Incepand cu anul 2021 am investit in productia de aluminiu prin contractarea unui nou spatiu de productie si a unor utilaje moderne, cum ar fi un centru CNC, o masina de debitat si un centru de prelucrare, ambele cu comanda numerica. Anul acesta am demarat proiecte de investitii si in doua linii ultra-moderne de productie a tamplariei din PVC, care urmeaza sa fie puse in functiune in ultima parte a acestui an. Astfel, doua masini de debavurat si lipit si un centru complet de debitare si procesare vor completa fluxul actual de productie. De asemenea, incepand cu luna august a anului 2022 avem in cadrul fabricii din Baia-Mare un nou showroom in care prezentam atat produse din PVC, cat si din aluminiu, prin intermediul caruia propunem clientilor, pe langa produsele clasice, si echipari moderne destinate "casei inteligente". Din informatiile noastre, este primul showroom din Romania care propune o gama variata de sisteme de automatizare destinate ferestrelor si usilor. Strategia Helios va continua in directia aplicarii si instruirii fortei proprii de vanzari si montaj, dar si a parteneriatelor pentru realizarea de constructii nZeb, ce presupune o selectie optima de produse, un montaj corect in vederea atingerii coeficientilor solicitati de legislatie, precum si o adaptare a fluxului de productie la noile tendinte din industria tamplariei termoizolante.
- Mentionati care sunt modalitatile prin care va asigurati vanzarile si precizati cum au evoluat acestea in ultima perioada.
- Produsele Helios sunt comercializate pe plan national atat prin forta proprie de vanzari, cat si prin intermediul partenerilor. De asemenea, acestea sunt livrate si pe pietele externe, ponderea operatiunilor de acest tip atingand in 2021 aproximativ 35% din totalul productiei. Pietele unde am realizat cele mai numeroase livrari anul trecut au fost cele din Franta si Italia. Toate activitatile companiei sunt digitalizate, iar in ultimii doi ani a fost demarata si automatizarea tuturor proceselor. Pentru forta de vanzari si marketing am implementat un soft de tip Customer Relationship Management, pentru logistica am dezvoltat un sistem de scanare automata a tamplariei pentru alocarea transportului, pentru achizitii am ales un sistem de receptie a materiei prime si de incarcare automata in soft-ul de gestiune, in timp ce pe fluxul de productie am implementat noi centre informatice pentru monitorizarea si cresterea productivitatii. In exercitiul financiar precedent, am inregistrat o crestere cu 37% a vanzarilor fata de 2020, precum si o migrare a acestora de la tamplarii cu pachete de sticla dubla la pachete cu trei foi de sticla, care au ajuns la 53% din totalul vanzarilor.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate si ce estimari aveti in ceea ce priveste evolutia segmentului specific de piata?
- In ultimii doi ani, am inregistrat o accelerare a ritmului de digitalizare si automatizare in cadrul firmei. Aspectele cel mai dificil de gestionat atat anul trecut, cat si in 2022 au fost reprezentate de cresterea preturilor la materiile prime si gestionarea stocurilor. Inregistram majorari ale cotatiilor la toate materiile prime cu care lucram - mai ales la sticla, unde am consemnat cele mai mari cresteri - iar furnizorii anunta, in continuare, alte ajustari. In ceea ce ne priveste, incercam sa pastram insa preturi rezonabile pentru clienti, pentru ca acestia sa poata beneficia de produse de calitate.
|