CRIOS continua dezvoltarea si investeste in noua hala de productie in Alba Iulia |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 13 Mai 2022 06:30 |
Pana la finalul acestui an, producatorul de tamplarie termoizolanta Crios (din judetul Alba), intentioneaza sa finalizeze o investitie in valoare de 700.000 de euro, care presupune constructia unei noi hale de productie cu o suprafata de 2.300 mp in localitatea Alba Iulia. Horatiu Marc, directorul de productie al firmei, precizeaza ca proiectul va fi derulat din fonduri proprii si presupune inclusiv realizarea unei zone de birouri si a unui showroom de prezentare. Noua unitate de productie va fi utilata si cu o linie automata de fabricare a tamplariei din PVC, printre alte echipamente moderne.
- Cum se deruleaza in prezent activitatile proprii de productie si distributie?
- Pana la definitivarea programului de dezvoltare a productiei, detinem o capacitate de productie de 200 de piese/ zi si avem utilaje de ultima generatie marca Elumatec AG si Graf Synergy. Utilizam profile Salamander (Germania) seriile Blue Evolution 73 si Blue Evolution 82, feronerie Roto NX si geam termoizolant fabricat de societatile Olin (pentru vitraje speciale) si Ro Sticlar (vitraje standard). Ferestrele si usile din PVC de la Crios sunt distribuite in proportie de 60% pe plan intern si 40% pe pietele externe, preponderent in Germania, Italia si Belgia. Distributia pe plan national devine cea mai importanta si anul acesta, iar localitatile cele mai active din punct de vedere al comenzilor sunt Alba Iulia, Bucuresti, Targu Mures, Sibiu si Cluj-Napoca. Produsele din portofoliul propriu fac parte in principal din gamele medie si premium sau sunt sisteme destinate caselor pasive. Din acest motiv, nu accesam proiecte din categoria celor de interes public si nici renovari, ci ne axam pe segmentul ansamblurilor rezidentiale, de la cele mai mici, la cele mari.
- Indicati cum au evoluat rezultatele financiare proprii in pandemie si ce estimari financiare aveti pentru anul in curs.
- Pandemia ne-a afectat fara niciun dubiu activitatea si ne-a adus si unele scaderi sau pierderi. Totusi, in 2021 am inregistrat o majorare de aproximativ 38% a vanzarilor, in raport cu valoarea de 10,6 milioane de lei din 2020. De asemenea, inceputul lui 2022 este unul bun, insa este posibila o stagnare de la jumatatea anului in curs.
- Ce masuri ati adoptat pentru a face fata noilor provocari si tendinte de pe piata de profil?
- In primul rand, am incercat sa ne marim stocurile pentru categoriile de produse cu fluctuatii foarte mari. Aproape toti furnizorii colaboratori au operat majorari similare de preturi. Probabil ca aceste cresteri vor atinge un nivel maxim, undeva spre finalul anului. In al doilea rand, strict in ceea ce ne priveste, am incercat, de asemenea, sa operam mici eficientizari si optimizari pentru a face fata cresterii costurilor cu productia. In continuare, orientarea spre calitate va fi cea mai importanta directie de business. Afacerea Crios este una de familie, care a fost orientata inca de la inceput si se focalizeaza permanent spre calitate si inovatie. Intotdeauna am ales cele mai bune materii prime, iar in cei peste 25 de ani de experienta, am reusit sa ne imbunatatim continuu procesele de fabricatie si calitatea produselor. Intregul proces tehnologic este caracterizat de precizie si eficienta si ne permite sa reducem la minimum numarul defectelor.
|