DOOR-MET: Sectorul tehnicii de umbrire are potential si continua sa evolueze |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 06 Nov 2024 06:00 |
In ultimul an, piata autohtona a solutiilor de umbrire a continuat sa fie influentata semnificativ de contextul geostrategic post-pandemie, de conflictele internationale si de incertitudinile economice globale, dupa cum precizeaza Florin Stefanescu, administratorul firmei Door-Met, din judetul Bacau. De asemenea, in aceasta perioada, a fost observata o fluctuatie a cererii in ceea ce priveste oferta de produse, cu o crestere a interesului pentru solutii sustenabile si eficiente din punct de vedere energetic.
- Ce previziuni aveti pentru intervalul urmator in ceea ce priveste evolutia sectorului solutiilor de umbrire?
- In ultima perioada, la nivel national, companiile din acest sector de activitate au fost nevoite sa se adapteze rapid la schimbarile din lanturile de aprovizionare si la fluctuatiile preturilor, ceea ce a condus la inovatii si ajustari ale strategiilor de afaceri. Previzionam ca sectorul tehnicii de umbrire va continua sa evolueze intr-un mod care sa reflecte tot mai mult preocuparile legate de sustenabilitate si protectia climatica. Reglementarile mai stricte si politicile guvernamentale europene favorabile pentru produsele ecologice vor stimula dezvoltarea de noi tehnologii si solutii inovatoare in domeniu. Ne asteptam deci la o crestere a cererii pentru solutii care contribuie la economisire sau autonomie energetica si la reducerea amprentei de carbon.
- Cum au evoluat, in ultima perioada, rezultatele financiare ale companiei?
- Anul trecut am inregistrat o usoara crestere a rezultatelor financiare comparativ cu valoarea inregistrata in 2022 si am reusit sa atingem nivelul de aproximativ doua milioane de euro. In prima parte a anului 2024, vanzarile proprii s-au inscris pe un usor trend descedent, datorita cererii reduse generate in special de impredictibilitatea economica la nivel european, dar si de modificarile politicilor fiscale din Romania. In continuare, progozam ca este posibil sa inregistram chiar si o usoara scadere a rezultatelor financiare. Ne obtinem veniturile prin productia si comercializarea de rulouri (activitate care are o contributie de aproximativ 80% la rezultatele totale) si obloane, diferenta fiind reprezentata de acordarea de servicii de vopsire in camp electrostatic, in nuante din paleta RAL sau care imita culoarea lemnului. Recent, am lansat sub marca proprie Profiltech si un sistem destinat compartimentarilor interioare din metal si sticla (modelul „Loft”). In perioada urmatoare, intentionam sa dezvoltam si o platforma web cu numele marcii proprii Profiltech, prin intermediul careia vom pune la dispozitia tuturor celor interesati o gama extinsa de materiale si sisteme dedicate inchiderilor suplimentare pentru usi si ferestre.
- Care este aria de distributie a produselor proprii?
- Aria de distributie a produselor proprii este activa in principal in zona Moldovei. Totodata, aproximativ 5% din produsele pe care le fabricam sunt livrate la nivel national. In acelasi timp, o parte din produsele noastre ajung la export, pe pietele din Italia, Belgia sau Germania.
|