Producatori de tamplarie
Publicat de Cosmin Dincu
25 Sep 2013 07:48
|
In pofida contextului economic dificil din intreaga Uniune Europeana, fabricantul polonez de ferestre Drutex a anuntat o crestere de 11% a cifrei de afaceri in primele opt luni din 2013, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Daca se iau in considerare doar vanzarile de tamplarie pe plan local, societatea a raportat o majorare de 6,8% a acestora, ceea ce indica o intensificare a exportului. „Continuam sa ne plasam pe un trend ascendent chiar si in cea mai grava situatie economica din ultimul deceniu in care se afla industria de ferestre. Astfel, suntem in masura sa raportam incasari de 292 milioane de zloti – PLN (sau 69,08 milioane de euro), ceea ce denota o sporire a comenzilor de produse Drutex. Prin investitii directe efectuate pentru expansiunea retelei europene de distributie si prin actiuni intense de marketing, in ianuarie – august 2013 s-au remarcat cresteri ale vanzarilor in Italia (+247%), Austria (+52%), Germania (+23%), Franta (+16%), Ungaria (+364%) si Suedia (+47%). Ca urmare a acestei realitati, ne-am planificat derularea mai multor activitati promotionale pe pietele externe pana la finele lui 2013, pentru a ne consolida pozitia de lider in Europa – si nu numai”, a declarat Leszek Gierszewski, presedintele societatii. In semestrul intai din 2013, compania a alocat 40 milioane PLN (circa 9,5 milioane de euro) pentru investitii, destinate cu precadere viitorului Centru European de Prelucrare a Lemnului. Obiectivul va avea o suprafata de 52.160 mp, urmand a fi amplasat pe un teren de 22,9 hectare, situat in proximitatea centrului administrativ al firmei, din Bytow - Polonia. Conform programului de expansiune, in intervalul 2013-2014, societatea va cheltui fonduri de 200 milioane PLN (47,3 milioane de euro) atat pentru cresterea capacitatii de fabricatie, cat si in dezvoltarea noilor produse. Estimarile privind cifra de afaceri din 2013 indica o sporire a acesteia la 480 milioane PLN (113,5 milioane de euro), dupa ce pentru 2012 s-au raportat 438 milioane de zloti (sau 101,5 milioane de euro). Managerii Drutex sustin ca sporirea vanzarilor doar pana la pragul enuntat anterior se datoreaza capacitatii limitate de fabricatie, care se utilizeaza deja in totalitate, insa in 2014 se va profita de avantajul deschiderii unor noi spatii de productie/logistice, care sa permita dublarea volumului actual. Parcursul deosebit al activitatii a fost confirmat prin distinctia de lider al pietei producatorilor de tamplarie din PVC, acordat in septembrie a.c. de Centrul polonez de Analiza Industriala cu prilejul unei expozitii de profil din Varsovia. Informatii suplimentare, la www.drutex.pl
|