ELECTRIC PLUS: Circa 26,4% din proprietari isi vor monta tamplarie din PVC |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 04 Aug 2016 16:14 |
Compania Electric Plus - detinatoare a marcii Barrier - a realizat, impreuna cu D&D Research, cea de-a doua versiune a cercetarii privind comportamentul de consum pe piata tamplariei din PVC, rezultatele fiind diferite fata de anul 2014 si indicand, in prima instanta, o crestere a gradului de informare a beneficiarilor, precum si impunerea unor factori de influenta relativ specializati, atunci cand se pune problema achizitiei ferestrelor.
„Potrivit celor mai recente date, din ce in ce mai multi romani prefera sa apeleze la opinia specialistilor atunci cand trebuie sa faca o alegere privind tamplaria din PVC pe care o vor utiliza in proiectele de constructii sau de renovari. Procentul celor care se decid asupra selectiei produselor din aceasta categorie singuri - si doar pe baza informatiilor pe care deja le detin - este in scadere cu aproximativ 20% fata de anul 2014”, se arata in cadrul studiului. Conform rezultatelor agregate de D&D Research, la solicitarea Electric Plus, in topul surselor care influenteaza decizia potentialilor clienti cu privire la ansamblurile din PVC potrivite cerintelor acestora se afla antreprenorii de constructii (cu o pondere de 21,9% din total), urmati de specialistii firmelor implicate in montajul tamplariei (18,6%), in vreme ce pe locul al treilea se plaseaza arhitectii (cu 6,9%). In ceea ce priveste rata de integrare a ferestrelor din PVC, precum si cererea potentiala la nivelul lui 2016, din analiza se observa ca, actualmente, „73,6% dintre respondenti si-au montat tamplarie din PVC in locuinte, in timp ce 26,4% urmeaza sa intreprinda un astfel de proiect in anul in curs.
Marca ferestrelor conteaza pentru aproape o treime din beneficiari
„Procentul celor care aleg marca de tamplarie in etapa de cumparare a materialelor este de 33,2%, aproape dublu fata de acum doi ani. Procesul general de achizitie a tamplariei este tot mai complex si include alegerea punctelor de vanzare, cautarea informatiilor suplimentare, precum si interactiunea cu firmele de retail. Totodata, cea mai mare parte a respondentilor (41,1%) continua sa-si aleaga tamplaria din PVC in etapa de planificare a proiectelor. In ceea ce priveste delegarea responsabilitatilor si atributiilor catre persoanele specializate, se mentin constante doua directii: 28,5% dintre persoanele ce au luat decizia de a da curs chestionarului aloca lucrarile in functie de etape, catre firme si persoane specializate, insa monitorizeaza munca acestora si iau deciziile finale, in vreme ce 29,5% aleg chiar sa se implice personal in realizarea sarcinilor mai usoare dintr-un proiect”, se mai arata in cercetarea comportamentului de consum.
In fine, dar nu in ultimul rand, „pentru a se informa cu privire la materialele de constructii si la tamplaria pe care o doresc in locuinta proprie, consumatorii folosesc mai multe surse de informare, dintre care prietenii, familia sau colegii se afla pe primul loc (cu 61,4% din raspunsuri). O alta sursa, extrem de importanta, o reprezinta website-urile producatorilor (40,4%), in vreme ce blogurile si retelele de socializare au dobandit o pondere in crestere, respectiv de 35,9%, comparativ cu editia din 2014. Urmatoarele pozitii in clasamentul surselor de informare sunt detinute de specialisti, constructori si arhitecti”, dupa cum se mai precizeaza in cadrul cercetarii.
***
Studiul - realizat de D&D Research la comanda Electric Plus, in luna aprilie 2016 - include un esantion reprezentativ de 980 de persoane cu varste cuprinse intre 25 de ani si 65 de ani, avand o marja de eroare de 3,3%. Brandul Barrier apartine companiei Electric Plus, din Bacau, care este, in opinia managerilor sai, „lider national in productia de tamplarie termoizolanta din PVC”. Primul atelier de fabricatie a fost deschis in anul 2003, iar in prezent produsele Barrier sunt fabricate intr-unul dintre cele mai moderne centre de productie din tara, in care lucreaza peste 600 de persoane si care are o capacitate de 1.000 de unitati/zi. Produsele Barrier sunt disponibile atat pe piata din Romania, cat si la export, in Italia, Franta, Belgia, Marea Britanie sau Germania. Totodata, societatea opereaza pe plan autohton un sistem de franciza, iar in acest sens, la nivelul lui 2016, pe langa cele peste 1.000 de parteneriate dezvoltate cu firme active pe intregul teritoriu al tarii, intentioneaza sa mai deschida 124 de francize pe plan national. Un alt obiectiv de dezvoltare, finalizat in 2015, a fost reprezentat de inaugurarea unei fabrici de usi sectionale in Bacau, unde pot fi realizate 2.000 de unitati pe luna. Datele oficiale, disponibile la Ministerul Finantelor Publice, confirma faptul ca, anul trecut, Electric Plus (ce a lucrat in medie cu 535 de angajati) a avut o cifra neta de afaceri de 85,9 milioane de lei (in conditii de profitabilitate), iar in 2014 rulajul a fost de peste 68,1 milioane de lei. „In prezent, complexul industrial al Electric Plus asigura toata gama de produse pentru tamplaria din PVC, de la ferestre si usi, la sticla termoizolanta, infolierea si curbarea profilelor, precum si usi sectionale rezidentiale si industriale, respectiv rulouri. Compania detine cele mai moderne linii de fabricatie din industria de profil”, concluzioneaza autorii cercetarii. Pentru a descarca studiul companiei, click aici!
|