ELECTRIC PLUS: Potrivit unui studiu de piata, pretul nu mai influenteaza achizitiile |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 28 Sep 2016 18:36 |
Compania detinatoare a marcii Barrier, Electric Plus, unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de tamplarie din PVC, a realizat, recent, un studiu de piata, in parteneriat cu firma D&D Research, in cadrul caruia au fost analizate tendintele de achizitie specifice consumatorilor autohtoni de usi si ferestre din PVC. Cercetarea are - potrivit firmei care a realizat-o - o marja de eroare de 3,3% si a fost realizata pe un esantion reprezentativ de 980 de persoane, cu varste cuprinse intre 25 si 65 de ani. Datele releva tendinte de crestere pentru achizitiile realizate in functie de calitatea serviciilor de post-vanzare (+2% fata de 2014), de gradul de protectie antiefractie (+1,7%), de fiabilitate (+2,5%), dar si de provenienta ansamblurilor termoizolante, numarul romanilor care isi doresc ca produsele pe care le cumpara sa provina de la un producator important sau sa fie realizate intr-o fabrica mare fiind in crestere (de la 2,4% in 2014 la 3,4% in 2016). Totodata, anul acesta, s-a dublat numarul beneficiarilor romani dornici ca tamplaria din PVC pe care o achizitioneaza sa includa cele mai recente inovatii (de la 3,2% s-a ajuns la 6,4%), un interes crescut fiind inregistrat si pentru un termen extins de garantie, nivelul atins in 2016 fiind de 11,6%, in raport cu valoarea de 7,1 din 2014. Preocuparea pentru raportul calitate/pret este, de asemenea, in crestere (7,4% dintre utilizatori vor ca aceasta caracteristica sa faca produsul o investitie rentabila in timp, cu 1,28% mai multi comparativ cu 2014), ca si utilizarea tehnologiilor de calitate si moderne in procesul de executie (2,5% dintre utilizatori sunt preocupati de acest aspect, cu aproape un procent mai mult fata de 2014, cand s-a inregistrat o cota de 0,83%).
In acelasi timp, exista si tendinte cu ponderi in scadere, pe care reprezentantii Electric Plus le explica in continuare: “Daca in urma cu doi ani 27% dintre romani erau interesati de izolarea termica pe care o ofera produsele din PVC, in 2016 doar 22,9% dintre cumparatori mai sunt interesati de acest aspect. Tot in scadere este si interesul clientilor pentru protectia fonica oferita de tamplaria PVC, de la 16,3% in 2014 la 13,7% anul acesta. Surprinzator, pretul nu mai este un argument decisiv pentru cumparatorii romani, criteriul comercial al pretului bun fiind in scadere cu 4,1%, de la 25,9% (2014) la 21,8% (2016). Tot in scadere cu aproape 3% (2,9%) este si numarul romanilor interesati de promotii la tamplaria din PVC. Daca in 2014 circa 11,05% cumparatori erau interesati de produsele aflate la promotie, in 2016 procentul acestora s-a redus la 8,5%”. Datele cercetarii mai arata faptul ca, in 2016, 73,6% din respondenti si-au montat tamplarie din PVC in locuinte, iar 26,4% urmeaza sa faca o astfel de investitie pana la finele anului in curs. Informatii suplimentare, la www.barrier.ro
|