EUROPLAST vizeaza extinderea si activitati de export pe piata europeana de tamplarie |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 20 Mar 2023 06:10 |
Producatorul de tamplarie din PVC Europlast - Suceava a incheiat anul 2022 cu o mentinere a cifrei de afaceri, in raport cu valoarea de 11,5 milioane de lei inregistrata in 2021. Pentru 2023, Vasile Chirila, administratorul firmei, subliniaza ca si-a propus o mentinere a nivelului de activitate, in conditiile in care contextul in care se desfasoara activitatea firmei continua sa fie foarte dificil. Totodata, principalul proiect de investitii pe care managementul firmei il are in vedere pentru 2023 este reprezentat de inlocuirea, din fonduri proprii, a utilajelor din atelierul de productie cu unele performante.
- Cum sunt structurate, in prezent, activitatile de productie specifice firmei?
- Suntem activi exclusiv pe segmentul executiei tamplariei din PVC, unde detinem o capacitate de productie de 1.000 de unitati/ luna, pe care, in 2022, am reusit sa o exploatam in proportie de 85% din total. In procesul de fabricatie, lucram cu utilaje marcile Murat si Rotox si utilizam profile Ramplast (cu 5 si 6 camere de izolare, in diverse configuratii si nuante), furnizate de producatorul roman Dynamic Selling Group SA, feronerie G-U si geam termoizolant realizat de o societate din zona. Unul dintre principalele obiective de dezvoltare ale acestui an este reprezentat si de integrarea in productie a unei game de profile de calitate superioara.
- In ce zone este activa aria de distributie a firmei?
- Aria de distributie proprie este activa, in principal, la nivel local, preponderent in localitatile Falticeni, Gura Humorului si Targu Neamt. Cele mai numeroase tipuri de proiecte pe care le-am accesat in ultimul timp au fost reprezentate de imobilele de locuinte unifamiliale, intrucat in zona noastra nu prea se dezvolta ansambluri rezidentiale. Pe termen lung, ne-am propus sa accesam piata europeana.
- Ce estimari aveti in ceea ce priveste evolutia pietei de tamplarie din PVC?
- In zona in care ne derulam activitatea, am remarcat, in ultima perioada, o restrangere a pietei de tamplarie si in 2022, iar in ceea ce ne priveste, am inregistrat un usor regres al cererii. Majorarile de preturi la materiile prime au determinat o crestere a costurilor la ansamblurile comercializate, insa am reusit sa sustinem o parte din aceasta diferenta de pret, prin practicarea unor adaosuri comerciale mai mici. Scumpirile la materiale au fost exagerat de mari in 2022, asa cum s-a intamplat, de exemplu, la sticla, insa, din fericire, la inceputul lui 2023, pentru celelalte materii prime am inregistrat usoare scaderi. La nivelul anului curent, din acest punct de vedere, speram intr-o mentinere a acestui trend, mai ales ca nu cred ca piata interna poate sa suporte alte cresteri de pret. Daca inainte de pandemie, principala problema careia a trebuit sa-i facem fata a fost reprezentata de asigurarea numarului necesar de angajati, la ora actuala, identificarea celor mai bune solutii de aprovizionare in ceea ce priveste preturile si fara a renunta la calitatea materialelor folosite constituie o provocare zilnica. Insa, calitatea tamplariei realizate a fost factorul care ne-a asigurat, pe parcursul atator ani, continuitatea activitatii si nu renuntam la principiul calitatii.
|