Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
23 Apr 2020 05:29
|
Piata de tamplarie termoizolanta din Germania a „navigat cu vantul in panze” in 2019, raportand, conform estimarilor Branchenradar, vanzari de peste 4,45 miliarde euro, ceea ce constituie un avans de 5% fata de intervalul precedent de raportare. Cresterea a fost asigurata atat de constructiile noi, cat si de operatiunile de reabilitare a imobilelor existente, cu toate ca livrarile pentru proiectele din prima categorie au avut o pondere de 80% in totalul incasarilor. Aceasta a determinat ca segmentul de activitate aferent instalarilor de tamplarie termoizolanta la constructii noi sa inregistreze un spor de 8,3%. „Partea leului” a revenit imobilelor multifamiliale. In ceea ce priveste renovarile, dinamica a fost de 2,9%. Din punct de vedere al dimensiunii lucrarilor, circa 70% din produsele comercializate au fost destinate cladirilor mici. Clasificarea realizata de expertii germani in functie de materialele utilizate pentru fabricarea ramelor arata ca toate tipurile de ferestre au consemnat cresteri, cu exceptia celor din lemn, unde producatorii au inregistrat un regres de 2,5% al rezultatelor. Prin contrast, sectorul produselor din PVC a raportat o majorare de 5,2%, cel al ansamblurilor compozite din lemn – aluminiu de 5,6%, iar cel al tamplariei din aluminiu de 6,3%. Analistii Branchenradar se asteapta ca piata sa-si continue tendinta ascendenta si pe parcursul lui 2020. Totusi, ca urmare a incetinirii ritmului de executie a cladirilor noi, aceasta crestere va fi mai moderata, situandu-se in jurul valorii de 2%.
|